Arbete innan solen förstör!

Efter frukosten igår blev det lite arbete på terrassen innan den eländiga solen smög sig fram över muren och förstörde.

Sol och vind sliter på markisen, så fransen behövde lagas lite. Så det var bara att plocka fram nål och tråd och kliva upp på stegen.

laga-markis-torrevieja

Och när kvällen kom promenerade Patrik, jag och Ama och Anders bort till Christel och Per….

….vi har ju sagt att vi inte ska ta med oss något när vi går till varandra.

Men eftersom Christel alltid lägger beslag på mina solfjädrar när vi träffas, kunde jag bara inte låta bli att köpa två egna till henne! En klockren present helt enkelt – och helt oumbärlig i värmen!

solfjäder-torrevieja

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

43 kommentarer till Arbete innan solen förstör!

  1. åsa i åsele skriver:

    Så fina solfjädrar och så spanska 🙂 Men visst lagade/bytte Ni markisen även förra året? kram

    • Ami skriver:

      Ja, solfjädrarna är både fina och praktiska….det går inte att vara utan dem den här årstiden 🙂
      Jodå, vi lagade markisen förra året, men sol och vind tar hårt på den!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Lite fegt att ha markisen så långt indragen när du lagade… 😉

    Christel blev himla glad för presenten, och du verkade inte alls missnöjd över din heller 😀

    Tack för en trevlig kväll igen!

    Gomorron!
    PS: Molnigt idag? Men vilken otur… Nu kunde jag ju inte tvätta. Attans också! 😉

    • Ami skriver:

      Men drar jag ut den går den ända över kanten och då måste jag stå nere på gatan….och jag har ingen stege som når ändå upp till femte våningen!! Hade jag haft det skulle jag inte tvekat 😉 😉

      Tack själva! Alltid roligt 🙂
      Fast nu ser jag att solen är på väg, så in med tvätten i maskinen nu 😀

  3. Comsi Comsa skriver:

    Så söta ni måste se ut där ni sitter och viftar… 😀 hi hi hi….

    Kram ♥

  4. Ditte skriver:

    God morgon! Perfekt kombo av nytta och nöje. Och för Christels del blir det nu extra nöjesrikt med två solfjädrar att hantera och kanske samtidigt.
    Kram och trevlig söndag.

    • Ami skriver:

      God middag!
      Ja, det var en perfekt present till Christel. Och extra mycket fläkt nu när hon har två 🙂
      Kram och tack detsamma!

  5. Gunnel skriver:

    Solfjäder hade behövts här med, men så fina kan jag inte få tag på . Kram

  6. Znogge skriver:

    Vilken trevlig och praktisk present! Win-win kanske också 😉

    Kram

  7. torrebloggen skriver:

    Vilken perfekt present, gissar att Christel blev glad över att få de fina solfjädrarna!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jag tror hon blev glad över att få ett par egna nu 🙂 Och visst är det bra när det är varmt!
      Kram och tack detsamma!

  8. ogamotoga skriver:

    Solfjädrar är bra present … jag vill också ha, men för feg att använda. 😁 Söt klänning! 😍

  9. Christel skriver:

    Go middag Ami! Du är så pysslig! Tack för min fina present !! Kommer att användas mycket. S gillade mest den vänstra. Ha en fin dag Kram

    • Ami skriver:

      God middag! Haha! Pysslig…nja, det vet jag inte. Men markisfransen höll på att försvinna 😀
      Tack själv för min fina present….jag har redan använt den 🙂
      Bra att S gillade den vänstra…lite klös iden 😉
      Kram och tack detsamma!

  10. yfronten skriver:

    Du är så fin i dina somriga klänningar och mitt i arbetet också! 🙂

  11. moi skriver:

    Nästa gång du hälsar på mig får du gärna ha 25 solfjädrar med dig! För jädrar vad vi hade varmt i går, förlåt förrgår 😀
    Kram

  12. Geddfish skriver:

    Köpte alltid solfjädrar med hem förr i tiden. Förstår inte vad jag skulle med dem till här hemma 😀
    Vilken söt klänning du hade där på fotot!
    Varm kram (för det är varmt både ute och inne) 😉

    • Ami skriver:

      Förr köpte jag också med mig såna hem från semestrarna. De är ju så vackra! Men nu förstår jag hur användbara de är här nere 🙂
      Tack 🙂
      Varm kram tillbaks!

  13. Ann-Kristin skriver:

    Det där arbetet känner jag igen. Till slut så rev jag bort fransen. Sen började sömmarna även ge sig på hela markisen.
    Fick den lagad för några år sedan 😊
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju fransen som tar mest stryk 😦
      Kommer ihåg att du sa att du fått den lagad för några år sen! Vi får väl se hur länge vår håller nu den här gången! 🙂
      Kram

  14. FREEDOMtravel skriver:

    Haha, solen kan definitivt bli för mycket! Vi hade 28 grader och strålande sol i Stockholm igår. Jag tycker att det är ganska skönt att det regnar idag 😉

  15. Marie skriver:

    Idag var väl en perfekt dag för lite arbete….. ganska så molnigt.
    Vi ska ut o fira maja ikväll.
    Go söndag! Kram

    • Ami skriver:

      Ja, idag har inte solen visat sig så mycket! Men det har varit ganska kvavt. Vi tog en promenad bort till Chinon på Valencianas och det var tur att det fläktade!
      Åh, ni ska fira Maja 🙂 Hälsa henne och ha en trevlig kväll!
      Kram

  16. Decdia skriver:

    Den översta ser verkligen ut som den ”alla” köpte under spaniensemestern förr, det plus en dansande docka. 🙂 Söta, genomtänkta och, i detta fallet, välbehövliga presenter är alltid välkomna oavsett regler! Hihi!

  17. Ruth i Virginia skriver:

    Vet hur du känner med den ”eländiga” solen. Så kände jag, när vi bodde
    i Palo Alto, där det inte regnar mellan maj och oktober. ”Där är den där j-a solen
    igen”. För mycket av det goda ibland.
    Va´ duktig du är som kan stå på en stege och sy på samma gång! Multi-tasking
    i hög grad.

  18. kolonilotta skriver:

    En sån där fin present kan ju inte vara ofint att ta med! Otroligt vackra dessutom!
    Härligt att ni fick äta lite sill på midsommar.
    Jag åt massor! 😊
    Kram!

    • Ami skriver:

      Nejdå, hon blev nog bara glad för solfjädrarna 🙂
      Haha! Är det midsommar ska man väl äta massor av sill 🙂
      Kram

  19. Ping: I bland blir…. | Rendahl i Spanien

  20. Systeryster skriver:

    Åh, så du jobbar och står i kära syster! Hade gärna suttit under markisen och njutit med er! Men det får vi göra snart!
    Puss

Kommentera

