En avi….

….från posten kom igår i vår brevlåda!

correos-torrevieja

Brevbäraren hade antagligen ringt på vår porttelefon för att leverera ett paket som vi väntat på och som var skickar med express, men som det tagit en och en halv vecka för att komma fram. Så varje dag har vi gått där och kikat i lådan om paketet kommit. Och igår äntligen kom det. Och då var vi såklart inte hemma, så därför låg avin i lådan när vi kom tillbaks.

Snabbt tog vi avin och sprang ut för att se om vi kanske kunde hitta vår brevbärare. Och några gator bort fick Patrik syn på honom.

Den stackars brevbäraren undrade nog vad jag var för tokstolle som rusade fram med avin i högsta hugg och frågade om han hade ett paket till mig?

Jodå, det hade han!

Glad blev jag och plockade fram mitt svenska körkort för att visa att jag var jag!

Men han ville hellre ha mitt pass och det hade jag ju inte i väskan. Men snäll som han var lovade han att vänta där på gatan medan jag sprang hem för att hämta det.

brevbäraren-torrevieja

Så nu äntligen har paketet kommit tillrätta!

posten-torrevieja

Ha en trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till En avi….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Men nu fick vi ju inte se vad som fanns inuti paketet…. :-/

    Kram ♥

  2. Ama de casa skriver:

    Ooo… Det var snabba ryck! Skicka med express är alltså att rekommendera 😉

    Haha! Ut och springa ifatt brevbäraren? Det har jag aldrig tänkt på. När dom där avierna ligger i brevlådan så dyker alltid punkten:
    – Gå på posten
    upp på att-göra-listan. Nu slapp ni ju det eftersom ni var så smarta. Och snabba! 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det var verkligen ett expressbrev 😉
      Mycket bättre att springa ifatt brevbäraren, så blir man ju ledig dagen därpå istället 😀

  3. åsa i åsele skriver:

    Ooo en cliffhanger 🙂
    Sådan tur Ni hann fatt dag på brevbäraren,
    Ha en fin torsdag, kram

  4. ogamotoga skriver:

    Men … vad var det nu för spännande i paketet? 😣

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Älskar expressbrev som tar lååång tid att hitta fram. Ni bor ju faktiskt några mil bort …men när man skickar express mellan Höganäs-Hbg och det tar en vecka då undrar man om det varit nere o vänt i Spanien grrr! Älskar att man bara kan skriva ert namn o ort så kommer det fram! Nu har vi fixat eu-leg ska bli roligt o se om det funkar! Ha en skön dag ..Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju inte klokt att expressbrevet tog längre tid att komma fram än den vanliga posten 😦
      Haha! Ja, tänk så bra att bara behöva skriva vårt namn och orten 😉
      Aha! Ska bli spännande att se hur era eu-leg funkar!
      Kram

  6. Znogge skriver:

    Aha, en cliffhanger dessutom… Nåja, skönt att paketet är framme!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var skönt att paketet äntligen kom fram….om än alldeles försent! Det innehöll nycklar som skulle behövt användas….men, men det löste sig ändå 🙂
      Kram

  7. Gunnel skriver:

    Den som väntar på nåt gott……Kram

  8. Ditte skriver:

    Spännande och roligt med paket! Och även ett visst mått av spänning att se om du skulle få det av brevbäraren. Bra jobbat där.
    Kanske blir nästa steg att öppna paketet….
    Kram och trevlig torsdag!

    • Ami skriver:

      Ja, det var spännande där ett tag när vi sprang och letade efter brevbäraren. Men det löste sig och jag fick mitt paket tillslut….som innehöll nycklar 🙂
      Kram

  9. Sussi skriver:

    Men så typiskt att han kom precis när ni inte var hemma. Tur ni kunde jaga ikapp honom. Man blir ju inte annat än nyfiken på vad paketet innehåller haha Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst var det typiskt att vi inte var hemma! Men vi lyckades ju hitta honom tillslut! Och jag fick mitt paket som innehöll nycklar 🙂
      Kram

  10. Geddfish skriver:

    Och? Svaret? Nu har ju hela dan gått 😀 Nyfiken. Har man sagt A, så… hihi kram

  11. yfronten skriver:

    Vad bra att ni kan springa ifatt er brevbärare! Ibland är det värt att få folk att tro att man är en tokstolla, 🙂

  12. torrebloggen skriver:

    Kul att paketet äntligen kom fram till slut!!
    Kram!

  13. MariArne skriver:

    Spännande! Hur ska jag kunna bärga mig till jag får se innehållet. Kram Marianne

Kommentera

