Minigolf!

Igår bestämde vi träff med Dan, Carita och Anders för att spela minigolf!

Det var hundra år sen sist jag spelade….men det var riktigt roligt!

Men först lite stärkande under västen….

mingolf-torrevieja

….innan det var dags att hämta ut klubbor och bollar. Och eftersom det var obemannat under några minuter passade Patrik på att rycka in bakom disken.

minigolf-torre

Jag är ingen ”spelmänniska”, utan tycker mest det är roligt att få vara med….

bangolf-torrevieja

….men får man i bollen i hålet är det ju extra kul!

Men sen blev det problem med det här hålet.

 

hål-torrevieja

Bollen fastnade och Anders kröp ner på alla fyra för att försöka få ut den.

minigolf-spanien

Jodå, han lyckades till sist!

Men familjen efter oss fick samma problem som ni kan se där bakom Carita!

svår-bana-minigolf

Men roligt hade vi och skrattade gjorde vi en hel del också!

Så det var verkligen en trevlig kväll!

-Vad sa ni? Jaha, ni vill veta vem som vann?

vinnare-minigolf-torrevieja

Det gjorde Dan! Bra jobbat 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Minigolf!

  1. Ama de casa skriver:

    Kul! Han ser hyfsat nöjd ut, vinnaren… 🙂

    Det var verkligen år och dar sen jag spelade. Sista gången var den första som jag lyckades klå Anders, sen har vi inte spelat. Det gäller att sluta när man ligger på topp! 😀

    Ha en härlig start på veckan!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, visst ser han ganska nöjd ut 😀
      Det var riktigt roligt att spela. Och eftersom jag inte vann kan det nog bli någon runda till….och vinner jag då, ska jag också sluta spela 😉
      Kram och tack detsamma!

  2. Znogge skriver:

    Grattis till vinnaren! Minigolf är kul så det blir det alltid här sommartid 😀

    Kram

    • Ami skriver:

      Jag tackar å hans vägnar 🙂
      Jag hade glömt bort hur roligt det faktiskt var att spela, så det gör jag nog om 🙂
      Kram

  3. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Oj det var länge sen man försökte sig på det där! Haha precis som Ama skrev …vi slutade nog den där enda gången jag vann. Ha en fin måndag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Haha! Men jag vann inte igår, så jag måste fortsätta tills jag lyckas….sen lägger jag av 😉
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Grattis till Dan! Men huvudsaken är inte att vinna utan att kämpa väl. Eller?
    Vi var här och spelade här i maj ett par gånger och även då var det ganska folktomt och dte är skönt att intebehöva vänta.
    Roligt var det. Och ännu bättre var att jag vann.
    Önskar er en fin måndag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jag tackar å hans vägnar! Haha! Nej, det spelar ingen roll om man inte vinner…..men visst var det roligt när bollen kom i hålet i alla fall 😀
      Och det var riktigt roligt att spela!
      Och visst är det lite extra roligt om man vinner 😀
      Kram och tack detsamma!

  5. ogamotoga skriver:

    Hahaha, bollar som fastnar är aldrig kul … eller jo, om det inte drabbar en själv 😂. Superkul med minigolf, synd bara att de jag känner tycker det är aptråkigt. 😐

    • Ami skriver:

      Haha! Det var tydligen ett väldigt problem att bollen fastnade i det där hålet! Men vi skrattade gott både åt oss själva och de andra som kröp runt på banan och försökte få ut den 😀
      Du får locka med dina vänner på en runda när du kommer ner till Marbella 🙂

  6. åsa i åsele skriver:

    Vi är dåliga på spel… men vi har ju lyckats spela minigolf hela två gånger denna sommar 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Vi är också dåliga på sånt där! Det var jättelänge sen vi sist spelade….Tror det var ända sen Max var liten! Men visst är det kul 😀
      Kram

  7. Comsi Comsa skriver:

    Minigolf är så kul men bollen får inte fastna…. 🙂

    Kram ♥

    • Ami skriver:

      Nej det var inte lika kul när bollen fastnade! Eller det var ganska kul faktiskt….vi skrattade nästan så vi grät 😀
      Kram

  8. yfronten skriver:

    Oj, det låter felkonstruerat om bollen fastnar. Eller så vill de att man ska lägga sig på mage framför. 🙂

  9. Sussi skriver:

    Åhh minigolf. Det var jättelänge sen jag spelade! Klart man måste ha lite stärkande innanför västen, hur ska man annars lyckas sikta rätt? haha Kram

  10. TantGlad skriver:

    Håle in one liksom hihi. Förstår det vart problem

    Minigolf har jag alldrig spelat. Låter kul.

    Ni ser ut att ha det trevligt.

    Ha det gott och kram från mig

  11. MariArne skriver:

    Vad trevligt. Var spelar man minigolf i Torre? Kram Marianne

  12. moi skriver:

    ”Alla” vill spela minigolf med mig eftersom det innebär garanterad vinst (för dem).
    Iår har jag inte unnat någon den glädjen. Jag gratulerar vinnaren hos er och skickar
    en kram till alla i det glada sällskapet 😀

  13. Ping: Golf….igen! | Rendahl i Spanien

  14. Ping: Bakifrån! | Rendahl i Spanien

  15. Ping: Igår efter marknaden…. | Rendahl i Spanien

Kommentera

