Skadad!

Igår på förmiddagen kom det faktiskt lite regn här….

….till och med så många droppar att det blev blött på terrassen.

regndag-torrevieja

Tyvärr blir det inte bara blött, utan sandigt också. Nu regnar det väldigt sällan här, men när det regnar blir det oftast en rejäl städning av terrassen efteråt för att få bort all sand från grindar, trädgårdsmöbler, räcke…..Ja, från allt som står utomhus helt enkelt.

Men igår var det inte bara sandregn som föll.

Även Ami föll och skadade sig.

Ser ni så synd det är om mig.

skadad-torrevieja

Trottoarerna blir såphala när de blir blöta. Och att dessutom gå med flip flop då gör inte saken bättre.

Patrik och jag trotsade regnet och gick för att handla. Och på väg hem igen blev det som en isbanan under mina fötter och jag stod på näsan och skrapade upp en tå.

blod-torrevieja

Så nu linkar jag omkring här och tycker jättesynd om mig själv. Tror faktiskt att jag känner mig lite bättre om ni också tycker lite synd om mig 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

40 kommentarer till Skadad!

  1. Ama de casa skriver:

    Åååhhh!!! Stackars, stackars du! Jag hatar dom här röda trottoarerna, dom blir verkligen snorhala när det regnar. Dom är lite småhala även när det är torrt… 😦

    Det var allt lite synd om mig också igår. Eftersom det regnade så dant så hade vi bestämt oss för att inte lämna lägenheten. Weehoo! En soffhörnsdag! Och vad händer? Jo, givetvis kom solskrället fram så det var bara ut och traska. Vilken otur! Jodå. Lite synd om mig var det allt, trots att jag väntade tills det var torrt så jag slapp gå ikull 😉

    Hoppas du är bättre i tån nu.
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, de blir helt livsfarliga när det regnar!
      Men oj, ja då var det synd om dig också som fick lämna soffhörnet och ge dig ut igår 😉
      Tån känns lite bättre nu när du tyckte synd om mig!
      Kram

  2. Susan skriver:

    Hola! Nämen stackars, stackars du!! Du är en riktig syndoming! Och skrapsår är det värsta – svider och stramar… 😦
    Styrkekramar från Åsöberget

  3. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Ja gå med flippisar när det är halt är en läxa som du nu lärt dig…Går ju knappt att gå med vanliga sandaler ens på dom röda gamla trottoarerna som dom borde bytt för länge sen.
    Stackare…krya på tån!
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      God kväll P!
      Hm, tror du jag lär mig den läxan?? Flip flop är ju nästan de enda skorna jag kan gå i…..
      Men trottoarerna är hemska när de blir blöta 😦
      Kram och tack för krya på 🙂

  4. Comsi Comsa skriver:

    Nämen stackars du. 😢
    ⛸⛸ nästa gång får du ta med dig skridskorna. ⛸⛸

    Krya på tån nu.. 💅

    Kram ❤

  5. ogamotoga skriver:

    Jo, jag tycker synd om dig. Men du … våga vägra regnet! 😁

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Neeej inte tån nu igen!! Den där iskanan har vi också åkt på! Självklart tycker vi synd om dig! Men Flip Floppisar kan man inte leva utan. Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel! Jo, tån nu igen……Du hade ju din onda sist ni var nere 😦
      Usch, så ni har också åkt kana där på trottoaren? Ja, de är hemska när de blir blöta!
      Men visst är det så att man inte kan leva utan sina flip flop – de är beroendeframkallande 😀
      Kram och tack!

  7. Ditte skriver:

    Illa! Jag tycker rejält synd om dig! (Har ju två deformerade stortår så jag vet hur ont de gör….)
    Kanske kan ett par mer rejäla skor behöva att inköpas när tån och du mår bättre.
    Styrkekramar från mig.

    • Ami skriver:

      Ja, ont gör det verkligen! Så tack för att du tycker synd om mig 😀
      Usch ja, det gör ont i mig när jag tänker på när du berättade hur du fick dina stortår skadade….
      Skulle kanske behöva använda mina ”riktiga” skor som står i garderoben, men flip flopen är mycket bekvämare 🙂
      Tack för styrkekramarna. Och en stor kram tillbaks!

  8. mariama de casa skriver:

    Klart jag tycker synd om DIG. Låt nu gubben pyssla om dig ordentligt. Kan ta vääääldigt lång tid att läka en tå 😢
    Kramiz

    • Ami skriver:

      Åh, det var snällt att du tycker synd om mig….känns redan lite bättre nu! Fast inte så bra att jag kan göra några sysslor 😉 Så jag ska lyda ditt råd och låta gubben pyssla om mig 😀
      Kram

  9. torrebloggen skriver:

    Stackars dig!!! Ja dom där hemska röda trottoarerna blir ju ännu halare när det har regnat!
    Vi tycker så synd om dig!
    Stor kram!

  10. Mamma skriver:

    Å, stackars dig! Jag tycker verkligen synd om dig. Hoppas det blir bättre snart. Puss o kram😘💕

  11. Ann-Kristin skriver:

    Stackars Dig! 😢
    Kryakramar sändes/A-K

  12. åsa i åsele skriver:

    Ååå huvva, stackars, stackars Dig, kram

  13. TantGlad skriver:

    Nämen hualigen…och visst tyck vi synd om dig. Så oskönt det ser ut.
    Blåser på tån *blinkblink* phuuuuuuuu

    Kramar till dig!

  14. marga skriver:

    Självklart Ami, det där är väl något av det värsta man kan råka ut för! Kram!

  15. Geddfish skriver:

    Synd om dig! Jag vet hur det känns att skada foten! Men det läker fort, du är ju ung och galant. Även om du slant 😉
    Solskenskram ❤

    • Ami skriver:

      Ja, det brukar läka ganska fort….lite extra försiktig med att hålla efter det eftersom vi har så varmt här nere!
      Tack och solskenskramar tillbaks till dig 🙂

  16. Znogge skriver:

    Din stackare! Jag tycker så synd om dig för det gör verkligen ont att slå och skada en tår. Hoppas att det är snabbt övergående!

    Kram

    • Ami skriver:

      Man tror ju inte att det kan göra så ont, men tårna är känsliga!
      Hoppas också det snart går över!
      Tack och kram tillbaks!

  17. Ruth i Virginia skriver:

    Åj då – med djupaste sympati och medkänslor.
    Undrar hur det gick med näsan, efter du stod på den. (ett mysko trick i och för sej självt)
    🙂

  18. MariArne skriver:

    Åh stackars dig. Lider med dig och din tå. Kram Marianne

  19. yfronten skriver:

    Ajajaj! Syndomtyckning från mig!

  20. Jeanette skriver:

    Aaj…jag tycker verkligen synd om dig;)

Kommentera

