Dessa bubblor!

Nu var det dags igen för Max att köpa en ny bubbla.

vw-1955-till-salu

Den här köpte han osedd när han var hos oss i Spanien. Och när de kom hem till Sverige igen körde han och Frida till Borlänge och hämtade den…..på släp!

vw-1956-till-salu (1)

Denna gången blev det en från 1956. Så nu har han tre stycken, 1955, 1956 och 1957. Och alla med oval bakruta.

Men än är han inte färdig. Han letar fortfarande efter en bubbla med delad bakruta…..alltså inte oval! Och den ska vara från 1938-1953. Ni hör hur skadad även jag har blivit efter alla år ihop med dessa biltokiga ”pojkar” 🙂

Och på den tiden Patrik höll på med folkvagnar hade han två stycken såna där med delad bakruta, men de är sålda för längesen till Max stora förtret!

Men jag tycker det är jättepraktiskt att ha både mannen och sonen som är bilkunniga. De har oftast en lösning på det mesta!

Och tack för att ni har tyckt lite synd om min ömma tå….för öm är den verkligen. Och inte blev den bättre av att vi på kvällen gick ner till paseon för att äta middag. Eller gick var kanske fel ord….Haltade rättare sagt.

kina-torrevieja

Så igår fick det bli en hemmadag för att vila upp den!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Bilar och motor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Dessa bubblor!

  1. Susan skriver:

    Hola! Länken är vidarebefordrad till maken som annars inte läser bloggar – men det här inlägget kommer att läsas med intresse! 😉

    Krya på dig och vila dig i form nu!

    Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Vad fin den är! Och ännu finare kommer den garanterat att bli i Max vård 🙂 Bubblor kan man – tydligen – aldrig få för många av 😉

    Det såg inte dumt ut alls där på Luna… Får gå dit nån dag, det var länge sen nu 😉

    Hoppas tån är MYCKET bättre idag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, han är otrolig med sina bubblor! De får snart inte plats själva 😀

      Visst är Luna bra – och även en trevlig träffpunkt 🙂
      Tack den känns lite bättre faktiskt!
      Kram

  3. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Oj vilket brinnande intresse han har för bubblorna! Så fina…..Ja visst är det praktiskt att karlarna är lite händiga. Åh stackars tå …hoppas vilan hjälper. Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, han är tokig i sina bubblor 🙂
      Och visst är det bra med händiga karlar 🙂
      Tack! Det gör inte riktigt så ont i tån nu, men jag tar det försiktigt och linkar fram i sakta mak!
      Kram

  4. Geddfish skriver:

    Man kan ha intresse på det mesta! Min första bil var ju en bubbla. En högerstyrd svart brevbärarbil. Inköpt 1968.. Kommer inte ihåg årsmodellen 😀 Men den gick som smort, tills ett träd ramlade över den i stormen september 1969.
    Krya på tån! Kram ❤

  5. Znogge skriver:

    Kan tänka mig att Max har ett brinnande intresse för bubblor! Delad bakruta är verkligen häftigt så jag förmodar att han jagar vidare 😉

    Kram

  6. torrebloggen skriver:

    Så fin Max nya bubbla ser ut! Ska bli spännande att se……!
    Hoppas tån känns bättre idag!
    Ha det så bra!
    Kram!

  7. Ditte skriver:

    Bra att du vilar foten, för i och med alla never i stortån är det extra känslig. Har stor erfarenhet av detta…
    Kul med ”bubblorna” och säkert kommer Max att hitta en med delad bakruta även om det tar tid.
    Roligt intresse och som han ju delar med Patrik och även dig i viss mån.
    Stor krya- på- dig kram!

    • Ami skriver:

      Ja usch, du vet ju verkligen hur det känns att skada stortårna! Kan bara tänka mig hur ont du måste ha haft 😦
      Det är jätteroligt att både Max och Patrik har samma intresse. Och han hittar nog bubblan med delad bakruta så småningom 🙂
      Tack! Och stor kram tillbaks!

  8. åsa i åsele skriver:

    Bubblor är ju speciella, jag förstår att Max är lite besatt 😉 jag hoppas Max finner bubblan han söker inom kort å inte alltför långt hemifrån då transport blir lite långt ibland.
    Jag hoppas även att Din tå kryar på sig,
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag hoppas också att han hittar den på lite närmare avstånd 🙂 Jobbigt att köra med släp genom halva Sverige!
      Tack och kram till dig!

  9. ogamotoga skriver:

    Bubblande bubbla och ömmande tå. Vet du, du gör helt rätt i att vila lite. 😊

  10. Comsi Comsa skriver:

    Vilket häftigt intresse att samla på bubblor, en 57:a skulle jag ha för det är mitt årtal. 🙂

    Kram och krya på tån ♥

  11. yfronten skriver:

    Fin bubbla! Är den mattsvart? Jag gillar de turkosa som det fanns många av när jag var liten (70-talet).

  12. FREEDOMtravel skriver:

    Vilken fin! Jag är inte speciellt intresserad av bilar (förutom husbilar då) men bubblor gillar jag!

  13. Ann-Kristin skriver:

    Gokväll!
    Jag är absolut inte bilkunnig och fattar inte hur jag kunde gissa på 1956? Kanske för att jag och min f.d. man hade en Porche som hette 356 nånting. Sedan förolyckades min far i en racertävling 1956.
    Har antagligen ngt att göra med 356 😊
    Kram/A-K

  14. Susjos skriver:

    Men aj, har du gjort illa tån? Inte bra, men bra att du är hemma och kurerar den nu!
    Så fina de gamla bubblorna är! Minns att vi hade en sån på 60-talet…man kunde sitta längst bak i ett litet utrymme…när man var ett litet barn vill säga! Jösses vilket bilintresse som går i arv,fantastiskt!

    • Ami skriver:

      Ja, lilla tån är lite öm och sårig, men jag hoppas den läker så småningom!
      Jättekul att Max har ärvt bilintresset av sin pappa 😄
      Kram

  15. MariArne skriver:

    Vad roligt med bilarna. När barnen var små så trätte dom alltid om vem som skulle få änden på limpan som tydligen var extra god. Denva bit döpte de till lullen. När Marika sedan skulle få mig att fatta vem hon menade så sa hon ”du vet dom med lullebilen”. Då var det en folkabubbla hon mena. Hon tyckte den såg ut som en limpände. Och visst var det rätt! Efter det heter den bilen alltid lullebilen hos oss. Hoppas Max hittar en lullebil med delad bakruta. Kram Marianne

Kommentera

