Golf….igen!

Vi spelade ju minigolf för ett tag sen. Och det var riktigt roligt, så i söndags var det dags igen för en ny runda tillsammans med Dan, Carita och Micke.

golfbanor-torrevieja

Det är ju så många som håller på med det här nere. Och de säger alltid att det är så vacker natur runt golfbanorna och dessutom får man en bra motionsrunda. Vi kan bara hålla med….grönt och fint var det, men så värst mycket motion vet jag inte om vi fick!

miljö-torrevieja

Och inte behövde vi bära golfbagen heller. Den hängde så bra där i trädet med fjärilshåven nedstucken i ett av facken….

golfbag-torrevieja

….dessutom behövde vi inte mer än varsin klubba för att hålla balansen.

golfare-torrevieja

Besvärligare var det när vi skulle summera vår lilla runda, så det gjordes vid en vätskekontroll. Jo, vätskan var på väg….

kontroll-torrevieja

Men jag höll ju alldeles på att glömma bort bana nummer åtta. Ni kommer kanske ihåg den sen sist?

Om inte, får ni en repris på den här!

golf-hinder-torrevieja

Japp, den var svårast även denna gången. Så i stället för den där fjärilshåven i golfbagen hade det varit bättre med en biljardkö 😀

Efter den trevliga motionsrundan gick vi allihop till en restaurang för att äta lite mat. Där satt vi en hel timme och väntade innan maten kom in och då hade klockan hunnit bli halv tolv på natten och blodsockret var så lågt att ingen av oss tänkte tanken att ens ta fram kameran….

Men hur gick det på golfen då? Vem vann?

Det gjorde Micke! Grattis!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Golf….igen!

  1. Susan skriver:

    Hola! Minigolf är kul! Var ligger banan?
    Kram

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Ja, minigolf är riktigt roligt när man är några stycken! Den ligger borta vid gamla tågstationen….åt Acequiónhållet!
      Kram

  2. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ja ni har ju blivit riktiga golfare! Haha vi har en bag med golfklubbar den får ni gärna låna, kolla samtidigt vad som händer hos oss. Mat halv 12? Jisses då hade jag varit helt avsvimmad. Vi har inte riktigt samma ät o sovtider som ni ( vid den tiden sover vi) Ha en go måndag Kram

    • Ami skriver:

      God middag Christel!
      Ja, vi har fastnat riktigt för det! Bra, då vet vi var vi ska hämta klubborna nästa gång 😀
      (Haha! Vi smyger förbi och spionerar när det blivit mörkt 😉 )
      Att börja äta när klockan är halv tolv tycker jag också är liiiite väl sent!
      Kram och tack detsamma!

  3. Gunnel skriver:

    Vilken härlig minigolfbana. Lite annorlunda än de trista ställen jag sett här hemma. Jag visste inte att man måste ha bra balans för att kunna spela minigolf. Då är det inget för mig. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, den är riktigt mysig! Och det är kul att spela när man är några stycken som kan ”peppa” varandra 😀
      Haha! Klubborna är jättebra när man har dålig balans 😉
      Kram

  4. Comsi Comsa skriver:

    Minigolf är kul och är det i en fin omgivning så är det ännu roligare. 🙂

    Kram ♥

  5. ogamotoga skriver:

    Så himla kul. Som jag skrev i ditt tidigare golfinlägg … ingen jag känner vill spela minigolf, bara jag 😩. Förstår det där med väntan i en timme på mat … puh😥

    • Ami skriver:

      Synd att ingen vill spela, för det är ju roligast när man är ett gäng!
      Ja, det var lite väl länge att vänta på maten….men det var nog något fel just den kvällen!

  6. Ditte skriver:

    Minigolf tycker vi också är kul och har spelat här et par gånger. Och det brukar heller inte direkt vara trångt. Skönt att det finns vätskekontroller, behövs ju i ävrmen.
    Kan meddela att bana åtta är en favorit . Har lyckats där med ett slag. (En gång….)
    Förstår att ni var utsvultna efter golfen och dessutom fick vänta på mat så länge. Puh!!!!
    Önskar er en trevlig måndag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Wow! Du har alltså lyckats med bana nummer åtta?? 😀 Bra gjort!
      Ja, vi var rejält hungriga efter den rundan….men till slut fick vi in vår mat i alla fall 🙂
      Kram och tack detsamma önskar vi dig!

  7. åsa i åsele skriver:

    Minigolf kan vara kul då vädret är samarbetsvilligt å då inte x antal tusen mygg bestämmer sig för att helt objudna dyka upp och förpesta golfen 😉
    Tror jag måste ta med Elin å spela lite minigolf nån kväll 🙂
    kram

    • Ami skriver:

      Nej mygg är inte trevliga! De är jag mer än gärna utan 😦
      Annars är det roligt att spela när man är några stycken.
      Hoppas ni får en myggfri runda du och Elin!
      Kram

  8. Ama de casa skriver:

    Vänta en timme på maten? Jag hade fått spel… Mer spel än vid själva spelet tror jag… 😉 Ser himla trevligt ut att ligga där på backen och leta bollar 😉

    Ha en braig start på veckan!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det var riktigt roligt att ligga där och leta bollar 😀
      Fast att vänta på maten var inte lika kul….men det löste sig till sist i alla fall 🙂
      Kram och tack detsamma!

  9. Znogge skriver:

    Visst är minigolf trevligt men det är nog mer en sällkapssport än vad det ger i motion. Men det viktigaste är att ha trevligt 😀

    Kram

  10. Ruth i Virginia skriver:

    Kvartetten vid bordet ser ganska slut ut, tycker jag, så det
    kanske tog mer energi än du beskriver. 🙂
    Gillar mini-golf men tyvärr finns det ingen bana i närheten.

    Bäst att ni går på en fast-food restaurang nästa gång. 🙂

    • Ami skriver:

      Puh, ja det var jättejobbigt att spela 😉
      Nej, det var riktigt trevligt. Så det är synd att ni inte har någon i närheten av där du bor!
      Ja, nästa gång får det bli en sådan restaurang 🙂

  11. yfronten skriver:

    När vi var i Florida fattade jag inte hur folk orkade golfa i värmen, men lite minigolf hade funkat. 🙂

  12. Susjos skriver:

    Jo,mingolf kan ju vara kul, men nåt bollsinne har inte jag, så när jag och maken spelade sist-på Zakynthos en otroligt varm kväll, så fick jag bara massa hemska myggbett, och maken vann,suck, efter det är jag inte så lätt att få med in på golfbanorna…men men, en vacker dag kanske…haha!!!

  13. Ping: Bakifrån! | Rendahl i Spanien

Kommentera

