Kuldag!

Eller kanske man ska säga en kul dag!

Torsdagen var hur som helst en sån dag….en kuldag 🙂

Vid lunchtid fick jag ett meddelande från Maggan att de skulle gå till ett ställe på paseon och äta. Patrik och jag hade redan fikat hemma och satt bara kvar under markisen på terrassen och svettades. Men snabbt plockade vi in resterna och hoppade i flipflopen och sprang ner för att möta dem. Enkelt och bra!

torre-vader

Runt lunchtid blir det lite lugnare på stranden när alla ska gå hem och äta och sen ta lite siesta. Då kommer alla tågande i långa rader bärande på sina solstolar och parasoller.

Och på Soraya satt Bettina, Jaime och Maggan och väntade på oss.

torre-dricka

Alltid så kul att träffa dem! Och vi fick några trevliga timmar tillsammans!

Och senare på kvällen hade vi bestämt träff med Inger och Björn för att äta middag med dem. Trevligt och mycket prat blev det!

torre-mat

Det är ju kvällarna och nätterna som är de bästa här nere nu, med en temperatur runt 25 grader.

Och det är ju då det blir liv och rörelse på stan!

torre-kvallen

Så torsdagen blev en riktig kuldag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Kuldag!

  1. ogamotoga skriver:

    Vilket fint och ”kuligt” gäng ni verkar vara. 😊

  2. Ditte skriver:

    En ”kulig” dag helt enkelt! Och sådana gillar vi ju!
    Visst är det skönt att sitta ute på kvällarna i lagom värme och äta middag och gärna med goa vänner.
    Önskar er en fin lördag!
    Kram!

  3. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Så mysigt ni har! Ska snart ställa om min ät o sovklocka ( om det går) Ha det gott Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag Christel!
      Jo, du kommer att klara av att ställa om mat och sovklockan när du kommer ner….jag lovar 😀
      Kram och tack detsamma!

  4. torrebloggen skriver:

    Såg verkligen ut som en riktigt trevlig kuldag!
    Ha en skön dag!
    Kram!

  5. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Sååå kul att se kära Maggan och Jaime!! Var länge sen vi sågs.
    Nu får väl graderna gå ner lite va?
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, vi är så glada för Maggan och Jaime 🙂 Det är alltid lika roligt att träffa dem!
      Jag har det gärna så här varmt året om 🙂
      Kram

  6. Mamma C skriver:

    Låter som en riktig trevlig dag som ni fick. Jag tycker det låter underbart med denna värme som är.

  7. Geddfish skriver:

    Vilken härligt kulig dag 😀 och ha en skön lördag! Kram ❤

  8. Znogge skriver:

    Så härligt ni har det! Även vi njuter av sommarvärme men samma uteliv blir det verkligen inte…

    Kram

    • Ami skriver:

      Så härligt att ni har sommarvärme hemma fortfarande! Men jag vet ju att det inte är riktigt samma uteliv där som här….men skönt ändå att få njuta av värmen 🙂
      Kram

  9. åsa i åsele skriver:

    Kul 🙂 helt underbart 🙂 härligt… kram

  10. Annika skriver:

    Ska inte sticka under stolen med att jag är liiiiite avis på hur du har det 🙂

  11. Ama de casa skriver:

    Vilken kulig kuldag med många skojsiga möten 🙂

    Ha det toppenbra!
    Kram

  12. Biggeros skriver:

    Håller helt med=)) Det är på kvällen allt händer. Då är det som mest behagligt i temperatur 🤗🤗

  13. Lena i Wales skriver:

    Ser verkligen härligt ut! Ha en fin helg i värmen!

  14. Ann-Kristin skriver:

    Ni har verkligen kuliga dagar och jag ser fram emot att få lika kul om 3 veckor. Vi kanske syns i vimlet?
    Kram/A-K

  15. Comsi Comsa skriver:

    Det ser så mysigt ut och ni verkar inte sitta i sjön. 😀

    Kram ♥

  16. Sussi skriver:

    Jag måste säga att när jag ser dina bilder och läser din text längtar jag väldigt mycket till en utlandsresa. Den sköna stämningen och fina miljön. Lyckos er 🙂 Kram

Kommentera

