Det verkar jobbigt!

Hjärtat slår alltid ett extra slag när jag får syn på en pudel! Och är den dessutom brun får jag behärska mig för att inte kidnappa den. Vår Leo såg precis ut så här, fast han var modellen större!

dsc_85631

Och ibland är jag så sugen på att skaffa en ny, men varje gång det kommer på tal säger Patrik…..Vi får ändå inte tillbaks vår Leo!

Nej, det har han ju rätt i. Och när han sen visade mig den här skylten blev jag ännu mer tveksam….

hundbajs-torrevieja

….nu räcker det tydligen inte med bajspåsar. Man måste även släpa med sig borste och skyffel.

Och för att få plats med borsten och skyffeln måste man skaffa sig en större väska….Nja, det verkar jobbigt!

Men man ska aldrig säga aldrig!

Fast, det kan väl inte vara så att det är Patrik som har fixat till den där skylten i photoshop för att få mig på andra tankar??

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Det verkar jobbigt!

  1. Gunnel skriver:

    Jag förstår precis hur du känner. Jag tänker samma när jag ser en Bichon frisée, men jag försöker också övertala mig själv att det är ingen Santos. Visst är det jobbigt att inte ha dem kvar. Kram

    • Ami skriver:

      Åh, så du försöker också övertala dig att det inte är Santos…..Ja, det är jobbigt! Men samtidigt är man så bunden med en hund….Inte lätt att veta vad man vill!
      Kram

  2. Comsi Comsa skriver:

    Man får ju inte tillbaka sin gamla, men man får ju en helt ny personlighet som kan skänka en minst lika mycket glädje. Måndagskram ♥

  3. torrebloggen skriver:

    Hi hi ja man vet inte om Patrik har varit framme.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram!

  4. Znogge skriver:

    Förvisso får man inte tillbaka son gamla hund men det finns plats i hjärtat att kunna älska många hundar!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, du har så rätt! Det finns plats i hjärtat…..och ibland är jag så sugen på att skaffa en ny, men samtidigt är man väldigt låst!
      Kram

  5. ogamotoga skriver:

    Jag är ju också galet sugen på hund … måste behärska mig … men till våren kanske? 😃

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, ibland skulle jag bara kunna sno med mig en sån där sötnos hem 😀
      Aha! Då kanske du skaffar en till våren 🙂

      • ogamotoga skriver:

        Funkar det i lya osv … ja!!! Om vi finner någon söting som gillar oss. Då blir det från Tripple A. 😍

  6. åsa i åsele skriver:

    Jag skulle kort sagt inte vilja vara utan hund.
    Men det liv Ni lever kanske inte har möjlighet att ha en hund?
    Det är mycket jobb med en valp.
    kram

    • Ami skriver:

      Det ger väldigt mycket att ha en hund. Och jag saknar verkligen den tiden som vi hade med vår!
      Vi skulle absolut kunna ha en här nere, men man blir så bunden och måste hela tiden ha någon som kan ta hand om den om man reser iväg…..ja, vi får se hur det blir på sikt 🙂
      Kram

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Visst är det som Comsi Comsa skriver! Och du som har så stort hjärta ..får säkert plats för fler. Och jag lovar du behöver inte hink o spade …Ha fin måndag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Du är väl för gullig 🙂 Jo, jag har absolut plats för många vovvar i mitt hjärta!
      Och om jag inte behöver hink och spade verkar det genast mycket enklare 😉

      Hoppas det gick bra för mamma idag!
      Kram

  8. marga skriver:

    Aha, du har genomskådat honom! Bra gjort! Klart du ska få din pudel tycker jag. Nej, Leo kommer inte tillbaka förstås, men väl en annan gosig vovve. Rädslan att mista ännu en hund och vara med om den bedövande och smärtsamma sorgen igen gör att många inte skaffar en till hund. Jag tyckte det var fruktansvärt. Men all kärlek och allt gos får uppväga. Kram!

    • Ami skriver:

      Nej, den här gången gick jag inte på det 😉
      Ja, det är precis som du säger….rädslan att mista ännu en och behöva gå igenom den hemska sorgen!
      Inte lätt att veta vad som är rätt beslut!
      Kram

  9. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Jag har nästan blivit hundvän här hemma pga den gullige Ville i mitt hus 🙂 Han är toypudel men inte så liten. Inte pudelklippt och kraftig. Snäll och lugn för att vara pudel. OK 6 år är han och brunröd. Hämta en på en av hundhemmen!! Patrick åker ju bil så han kan ta hem den så slipper han/hon flyga 🙂 Finns ett hundhem bakom brandstationen och polisen mot Habaneras till…
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Åh, så du har blivit kompis med en liten toy! De är ju så söta!
      Haha! Vi får hoppas att inte Patrik läser din kommentar nu om var hundhemmet ligger….Men nu vet jag! Tack 🙂
      Kram!

  10. Jeanette skriver:

    Hemma hos oss är det också diskussion om att ha hund eller inte;), haft hund hela mitt liv och blir såå sugen från och till. Det är ju ett pass, men är sugen ändå.

  11. Biggeros skriver:

    Kan det vara så att Patrik har gjort en del tricks med hundskylten…Ibland får man tänka både 1 och 2 gånger. Kram

  12. Ama de casa skriver:

    Men du gillar väl att shoppa väskor? Vad väntar du på? 😉

    Kram och gomorron!

  13. Ditte skriver:

    Inte skulle väl Patrik göra något sådant! Men kanske införs det snart att alla ska ha med sig skyffel, borste och påsar för att sopa bort sand, grus eller annat.
    Vad gäller hundägare så hörde jag dessutom att de ska medföra en vattenflaska och spola lite där hundens behov uträttats.
    Men visst är pudlar fina och jag är förtjust i flera hundraser, men hund ska vi inte ha. Jag lånar Curre av Helenfamiljen ibland och det känns bra.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jag tror absolut att han skulle kunna göra något sådant 😉
      Men är det sant att man ska ha vatten med sig också…..eller du försöker också skoja med mig? 😀
      Visst är det bra när man kan låna en hund då och då, så jag tror nog att det stannar vid det här också!
      Kram

  14. mariama de casa skriver:

    Klart du ska skaffa vovve. För att inte ersätta eller jämföra så byt ras 😀 livet är inte komplett utan 4benta, har 2 hundar och 2 kissekatt

  15. Geddfish skriver:

    Om mitt hjärta hade fått lyda hade jag haft en katt här för länge sen. Men har insett att det inte funkar här i stan.
    Så, jag förstår din längtan efter en hund.
    Kram ❤

  16. Mamma C skriver:

    Ibland kan längtan bli stor efter sina gamla fyrbenta vänner.

  17. yfronten skriver:

    Känner du till serietecknaren Nina Hemmingsson? Hon har en svart storpudel som brukar vara med på bild, jättefin! http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=52b58525-6125-4c34-a020-02718f02e5ed&type=preview&source=false&function=hardcrop&width=1200&height=800&q=80

  18. Iris skriver:

    Och jag som fortfarande drömmer om de små vovvarna som vi upptäckte i ett fönster senast vi var i Torre. Många varma hälsningar från oss i Fuengirola.

Kommentera

