Marknad….

….var det ju som vanligt igår här i Torrevieja!

img_1948-custom

Och varmt har vi ju dessförinnan. Och ännu varmare blir det mellan stånden i allt folkvimmel.

Men det är trevligt ändå att gå en liten sväng. Och ofta stöter man på någon man känner. Och igår sprang vi på Preciosa och La Syrra bland alla människor.

Och som vanligt var det Carita och jag som gick, men denna gången fick vi även trevligt sällskap av Ditte.

img_1947-custom

Här står tjejerna och rotar bland väskorna.

img_1946-custom

Jodå, de hittade några som passade dem, fast inte just i det här ståndet!

Och när shoppingsuget var över för den här gången slog vi oss som vanligt ner för ett glas fredagsvin!

img_1949-custom

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Marknader och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Marknad….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Så mysigt men samtidigt så hemskt med marknad… 😂
    Kram ❤

  2. ogamotoga skriver:

    Satt precis och tänkte på hur jag längtar att få gå på ”vår” marknad och köpa frukt och blommor … och så kommer du med detta inlägg. 😄

  3. TantGlad skriver:

    Mysigt med marknader samtidigt som det är jobbigt att trängas. Men sånt hör väl till.
    Kul att stöta på vänner. Ditte är en fin bloggvän.

    Stor lördagskram.

    • Ami skriver:

      Ja, att trängas hör till när det är marknad 🙂
      Och visst är det kul att stöta på vänner! Och Ditte är en jättefin vän som jag tycker mycket om 🙂
      Stor lördagskram tillbaks!

  4. Ditte skriver:

    Nu är jag genast mer positivt inställd till marknaden och vi höll oss ju där det inte var så trångt.
    Ni har omvänt mig! Tack för bra smakråd och trevligt ”pitstop”.
    Kram!

    • Ann-Kristin skriver:

      Så roligt Ditte! Då kan jag kanske få sällskap ibland 😊

    • Ami skriver:

      Det var så roligt att du ville följa med 🙂 Och nästa gång ska du se att vi hittar en hel klänning 😀
      Och då kanske vi till och med kan få sällskap av A-K 🙂
      Kram och ses om en stund!

  5. Znogge skriver:

    Så mysigt med marknad och sedan ett glas vin! Annat än min fredag i gruvan det 😉

    Hoppas lördagen blir lika mysig!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är mysigt att ha fredagsmarknaden som lite tradition och sen avsluta med ett glas vin 🙂
      Hoppas ni får en mysig lördag också!
      Kram

  6. åsa i åsele skriver:

    Jag tycker Ni verkar ha väldigt trevligt på fredagar 🙂 kram

  7. Lena i Wales skriver:

    Alltid kul med marknad!
    Fredagsvin är bland det godaste som finns, smakar bättre än torsdagvin och måndagsvin!!!!
    Skål och ha en trevlig lördag!

  8. Ann-Kristin skriver:

    Visst är det mysigt att strosa omkring lite på marknaden 😊 Och sen sätta sig någonstans med något gott att svalka sig med. Tyvärr landar jag sent nästa fredag, men hinner nog med ett par vändor ändå.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det är jättetrevligt! Och alltid hittar man något att köpa med sig hem 🙂
      Då ses vi säkert när du kommer ner! Ska bli trevligt 🙂
      Kram

  9. Mamma C skriver:

    Måste kolla in er marknad i Torrevieja när vi är där nere snart. Vår kan vi nu utan och innan. Fast handla grönt, och grillad kyckling gör jag jämt på den.

    • Ami skriver:

      Ja, den marknaden här inne i stan är väldigt stor….tror den sträcker sig över tio gator!
      Var brukar ni hålla till när ni är här nere?

  10. torrebloggen skriver:

    Vi är ju också några stycken som brukar träffas och fika tillsammans på marknaden.
    För oss blev det ingen shopping på marknaden igår, utan vi gick direkt och fikade med gänget.
    Trevlig kväll!
    Kram!

  11. Ama de casa skriver:

    Väskor? Kan man köpa väskor på marknaden? Det har jag aldrig gjort, tror jag… 😉

    Ser att O9 har kommit till nåders igen efter den chockartade prishöjningen 😀

    Kram

    • Ami skriver:

      Skoväskor…vi hittade skoväskor på marknaden! Så det kan man i alla fall köpa! Jag tänkte att du kanske behöver några…..du har ju ont om dem 😀 😀
      Haha! Nu kostade det 1.20 igen på O9…..de gör lite som de själv vill!
      Kram

Kommentera

