Ett litet…

….livstecken ska ni i alla fall få nu när jag befinner mig i Sverige, trots lite dåligt med internet!

Vädret har varit ganska bra här sen jag kom i måndags. Men det går ju inte att jämföra med det jag lämnade i Torrevieja. Och för första gången sen den åttonde maj har jag nu fått sätta på mig långbyxor och ”riktiga” skor. Inte alls kul. Jag som älskar mina klänningar och mina flip flop.

Men flip flopen står ju kvar i hallen och väntar på mig 😀

Och här i Sverige är det så klart roligt att träffa alla nära och kära.

Mamma och jag försöker att ses varje dag. Och vi gillar ju shopping båda två.  Och mitt senaste inköp blev ett sött linne!

image

Kram på er och ha en fin torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Ett litet…

  1. åsa i åsele skriver:

    Även om vädret inte är skoj så har september bjudit på fler soliga, fina dagar än augusti 🙂
    Jag förstår att Du tycker det känns kyligt eftersom Du är van värmen 🙂
    Här har vi nu + 2 grader varmt och sol 🙂
    Varför strular Ditt Internet?
    Hur länge blir Ni kvar i Sverige?
    kram

  2. Znogge skriver:

    September har trots allt varit väldigt fin tycker jag. Kan väl inte jämföras med den spanska sensommarvärmen men ändå…

    Kram

  3. ogamotoga skriver:

    Och jag ska shoppa värme-väder-klänning 😆

  4. Comsi Comsa skriver:

    Fint linne, tror du får ta fram regnkläderna….

    Kram ♥

  5. Ditte skriver:

    Mysigt att vara hemma och träffa nära och kära. Lite shopping är alltid trevligt och linnet var verkligen fint.
    Och flipflops och klänningar väntar på dig när du är tillbaka.
    Stor kram!

  6. Ama de casa skriver:

    Haha! Samma här – för första gången på länge blev det långbyxor på här. Kändes konstigt… 🙂

    Himla fint linne! Fast du kanske inte får nytta av det förrän ni kommer till Spanien igen? Om nu inte Patrik slänger bort det – ställ för tusan inte påsen med linnet vid dörren! 😉

    Kram

  7. Christel skriver:

    Usch för långbyxor! Själv letar o letar jag efter skor i garderoben …men nej finns bara sandaler, det får bli strumpor o sandaler ( hmmm) Snyggt linne ..är det till Spanien högen? Kram

  8. torrebloggen skriver:

    Härligt att vara hemma och träffa nära och kära igen!
    Trevligt med lite shopping med mamma din!
    Fint linne du köpte!
    Trevlig kväll!
    Kram!

  9. Mamma C skriver:

    Här blåser det halv storm nu där jag bor lite längre upp i landet. Linnet var fint som du shoppat.

  10. Susjos skriver:

    Hoppsan! Är du hemma i Sverige? Men nu kommer ju kylan! Men såklart underbart att träffa nära och kära 😉
    Jättefint linne du har köpt till sommarvärmen i Spanien!
    Må så gott i höstmörkret!

  11. Ann-Kristin skriver:

    Långbyxor har jag ju använt ett tag nu, men i morgon blir det piratbyxor eller kjol.
    Hoppas jag på i alla fall.
    Flyger ner i kväll och det ska bli då skönt.
    Vilket fint linne du hittade 😊
    Kram/A-K

  12. Systeryster skriver:

    👌👌

Kommentera

