Vi brukar alltid….

….göra ett besök på Cardinal när vi är hemma i Sverige!

Och det gjorde vi såklart denna gången också!

På väg in genom porten….

img_2042-custom

….där vi väntade på Per och Christel som vi bestämt träff med.

img_2048-custom

Och att maten är god där vet ni ju redan efter alla gånger jag har skrivit om den här…

…och denna gången började jag med musslor!

img_2043-custom

Patrik höll sig som vanligt till sina sniglar och Per och Christel började med en carpaccio.

Och efter det blev det såklart den supergoda oxfilén som bara smälter i munnen….och ett gott rött vin till den!

Och fast restaurangen stänger runt tolvtiden har vi sällan vett att gå hem….Men det gör inte så mycket när båda favoriterna jobbar där. Då får vi ju tid att umgås när de är färdiga med sitt!

img_2052-custom

Och här i Torrevieja fortsätter sommaren som vanligt….Stranden är full med solbadande människor.

img_2101-custom

Men jag hade trevligare saker för mig igår än att ligga på stranden.

Jag hade nämligen en träff med Ditte! Och när man är med henne kan allt hända.

Här balanserar hon farligt nära kanten längst ut på piren.

img_2099-custom

Och när vi varit duktiga och promenerat i värmen tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av lite svalkande dryck och en tapa på Calabrio.

Och visst är det varmt!

Här sitter Ditte och fläktar sig med solfjädern!

img_2102-custom

Och idag är det fredag – och marknad! Och så klart ett glas fredagsvin!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Vi brukar alltid….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Gillar inte kanter, medan Ditte är vågad så blundar jag. 🙂
    Kram ♥

  2. ogamotoga skriver:

    Fullspäckade mysdagar med andra ord 😊 Trevlig fredag.

  3. Geddfish skriver:

    Ditte är en tapper vågad kvinna 😉 och att ni har trevligt, det förstår jag 😀
    Glad fredag på er! Kram ❤

  4. Så härliga bilder 🙂

  5. Anonym skriver:

    Hej Ami! Gott o trevligt! Bra service fick man också! Solfjäder oj är det så varmt! Vad glad jag är som har 2. Oj är det redan fredag 😊 Ha en fin fredag Kram

    • Anonym skriver:

      * Christel

      • Ami skriver:

        God kväll Christel!
        Ja, visst har de god mat där….och jättebra service 😀
        Vi har varmt och härligt, så skynda er ner så du får användning för dina solfjädrar 🙂
        Kram och trevlig kväll!

  6. Ama de casa skriver:

    Sniglarna såg ut som musslor? Såna som Patrik inte gillar… 😉

    Vad ska alla ut på kanterna och balansera för? Onödigt om du frågar mig…

    Gå nu på marknaden lite för mig också 😀

    • Ami skriver:

      Kanske kan det bero på att det var musslor i den där grytan 😀 Just såna som Patrik inte gillar 😉
      Nej, kanter är inget för mig heller!
      Vi tog en sväng för dig också 😀

  7. Znogge skriver:

    Kanter är inget för mig men fredagsvinet är i alla fall framme nu!

    Kram och trevlig kväll 😀

    • Ami skriver:

      Nej, kanter gillar inte jag heller….blir alldeles svettig av dem 😀
      Då känns fredagsvinet lugnare 🙂
      Kram och tack detsamma!

  8. Ann-Kristin skriver:

    Även jag strosade runt på marknaden ett tag, blev ett stopp på hemvägen på Bar Carlos.
    Trevlig helg och kram/A-K

  9. torrebloggen skriver:

    Gott & trevligt! Calabrio är ett säkert kort!
    Ha det så bra!
    Kram!

  10. Susjos skriver:

    En sån trevlig restaurang med nära och kära som jobbar där, och tack för tips om man skulle hamna i Helsingborg och inte vet vart man ska gå ut och äta någonstans- maten verkar inte dum den heller!
    Å så klart har du haft en trevlig dag med vågade Ditte!!! Ser så mysigt ut! HA det fortsatt gott i värmen!

    • Ami skriver:

      Ja, Cardinal i Helsingborg har supergod mat…..(Jag känner kocken vääääldigt väl) 😀
      Och att träffa Ditte är alltid roligt 🙂
      Tack detsamma!

  11. åsa i åsele skriver:

    Jag hoppas Du har en fin fredagskväll, kram

  12. Ditte skriver:

    Cardinal finns på min lista och ska givetvis besökas om/när jag kommer till Helsingborg. Men mina Skåne vill jag se mer av helt klart. Förstår att ni hade en härlig kväll med denna goda mat. Musslorna hade jag också valt till förrätt.
    Att ni dröjer er kvar hos era favoriter förstår jag itll fullo!
    Tack för en trevlig prommis med ”tillbehör”. Uppiggande dessutom och med många skratt!
    Och du vet ju att jag står stadigt med båda fötterna på marken. Ja, nästan i alla fall. Så lite vågad kan jag vara ibland. Kanske finns annars risk för att jag blir för präktig.
    Och solfjädern har jag insett behovet av . Absolut! Mitt ansikte behöver den!
    Hoppas ni haft en fin fredag med marknad , lite shopping och lämpliga ”pitstop”.
    Stor kram i sena kvällen.

    • Ami skriver:

      Ja, Cardinal har väldigt god mat 🙂
      Visst är det uppiggande med många skratt….man behöver det ibland!
      Haha! Ja, jag vet absolut att du står stadigt med båda fötterna på jorden….men lite vågad måste man få vara 😉
      Stor kram

Kommentera

