Varmt, varmt!

Men härligt, härligt!

Igår gick Ditte och jag ner mot stan för att titta på det stora kryssningsfartyget som även i år hade lagt till här. Och på väg ner träffade vi på Preciosa och Lex som precis skulle inta sin lunch. Och i trappan till piren sprang vi ihop med Fia och Lasse!

Det var väldigt disigt över havet, så fartyget försvann nästan i dimman!

img_2119-custom

Och varmt var det! Så det såg ganska lockande ut att hoppa i som den här simmaren hade gjort!

img_2117-custom

Och på paseon var det stånd uppställda med saker som såldes bland annat till förmån för bröstcancern. Och massor av folk var i rörelse.

img_2108-custom

Och på stranden var det minst lika många människor….

img_2106-custom

….om inte fler!

img_2104-custom

Men trötta och svettiga styrde vi stegen mot Lizarran där vi slog oss ner med varsin solfjäder….

….Ja, och varsin caña och lite tapas också förstås!

img_2121-custom

Och på kvällen anlände min efterlängtade man från Sverige!

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja, Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Varmt, varmt!

  1. Mamma C skriver:

    En härlig lördag du haft. Önska dig en lika fin söndag.

  2. Ann-Kristin skriver:

    Ja, jag hörde att det var förfärligt varmt på er promenad.
    Så skönt att få hem käre mannen ❤️
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det var både varmt och fuktigt! Men efter lite svalkande dryck och viftande med våra solfjädrar kändes det bättre 😀
      Ja, nu känns det bra igen när han är hemma 🙂
      Kram

  3. Comsi Comsa skriver:

    Så skönt det ser ut. Solfjäder behövs inte här idag, hi hi…

    Kram på dig ♥

  4. Gunnel skriver:

    Idag tittar jag hellre på dina bilder än ut genom fönstret här hemma. Kram

  5. Sussi skriver:

    Åhh vad jag skulle vilja ha den där värmen! Fryser som bara den här hemma 😦
    Härligt att du fått hem din man igen 🙂
    Kram

  6. Znogge skriver:

    Vilken härlig värme ni fortfarande kan njuta av! Här är det så kallt och höstlikt i luften… Mysigt att ha mannen på plats förstår jag!

    Kram och glad söndag 😀

    • Ami skriver:

      Här nere är det sommar! Men vet hur otäckt kallt det var när jag åkte hemifrån i onsdags 😦
      Det känns jätteskönt att Patrik har kommit ner igen…..man är lite halv utan honom!
      Kram och glad söndagskväll 🙂

  7. åsa i åsele skriver:

    Förstår att det blir en guldkant på dagen då Patrik återvänder 🙂 kram

  8. Ditte skriver:

    Varmt var det förvisso och vi gick långt, säkert på flera sätt…
    På min stegmätare hade jag drygt 8 km så vi borde ha gått nästan 6. Bra gjort i hettan . Och trevligt hade vi hela dan.
    Solfjädern uppskattas mycket och är redan väl använd. I fullt bruk just nu.
    Mysigt att Patrik är tillbaka.
    Önskar er en fin söndag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Oj, gick vi så långt i värmen? Ja, det var minsann duktigt gjort av oss! Och då var vi absolut förtjänta av den där svalkande cañan 🙂
      Jag hoppas du får mycket nytta av solfjädrarna….de är oumbärliga 🙂
      Jätteskönt att ha Patrik tillbaks igen!
      Kram och trevlig kväll önskar vi er!

  9. Christel skriver:

    Go midddag Ami! Åh denna värme som jag längtar till, väl nere kommer jag väl gnälla att det är för varmt. Skönt att Patrik är på plats! Ha en fin söndag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Haha! Ja, men du får göra som vi och använda solfjädern 😀
      Jätteroligt att han har kommit ner igen 🙂
      Kram och fin kväll

  10. Preciosa skriver:

    Hej!
    Bra att Patrik är hemma oskadd efter den långa resan!
    Roligt att ses i går om än kort.
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, det känns skönt att ha honom hemma igen! Inte roligt när han ligger ute på vägarna 😦
      Ja, lite kort blev det, men vi tar igen det nu till veckan 🙂
      Kram

  11. Geddfish skriver:

    Det är inte rättvist, här frös jag ute och vill inte gå ut igen, får tvinga mig.
    Men jag önskar er njutningsfull värme, det gör jag 😀
    Skyltsöndagskram ❤

    • Ami skriver:

      Usch ja, jag vet hur det var innan jag åkte ner hit i onsdags….frysa är inte roligt 😦
      Jag skickar lite värme till dig!
      Kram

  12. Ama de casa skriver:

    Åh vad skönt att Patrik kom fram ordentligt även denna gång. Med frityrgryta också, antar jag? Som ersättning för den han slängde… 🙂

    Ha en toppendag! Ses snart 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, man är alltid lite orolig varje gång han kör, så det var verkligen skönt att få hem honom igår 🙂
      Haha! Och frityrgrytan var med….och den användes direkt igår 😀
      Tack detsamma så ses vi snart 🙂
      Kram

  13. yfronten skriver:

    Jag tycker att Food, Music & Cocktails låter trevligt! Har ni varit där?

  14. Fia skriver:

    Så roligt det var att ses som hastigast! Härligt att Patrik är tillbaka, tufft att köra så snabbt ner! Ser fram emot att ses igen!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var kul att vi sprang på varandra vid piren! Ser också fram emot att få prata lite mer nästa gång vi ses 🙂
      Ja, han är galen som överhuvudtaget envisas med att köra ner….ja, ni vet ju också hur det är 🙂
      Kram

  15. torrebloggen skriver:

    Vi var också ner och kollade på fartyget! Sen satt vi några stycken och fikade på Keeper!
    Det var så skönt att gå hemåt längs med paseon!
    Härligt att Patrik är tillbaka igen!
    Ha det så bra!
    Kram!

  16. TantGlad skriver:

    Varmt och skönt vad härligt det låter. Njut på. Fina mysiga bilder.

    Kramkram.

Kommentera

