Jag har det bra….

….här nere! Och har fina vänner som ”tar hand om mig” när Patrik inte flyger utan envisas med att köra mellan Sverige och Spanien!

Men visst känner man sig lite halv!

Så igår kväll kändes det väldigt bra att inta middagen på terrassen tillsammans med honom.

img_2124-custom

Och att termometern visade 25 grader gjorde inte saken sämre!

img_2122-custom1

Ha en trevlig måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Jag har det bra….

  1. Gunnel skriver:

    Sy mysigt! Måste erkänna att jag är liiiite avundsjuk. Visserligen sitter vi också och äter middag i 25 graders värme……men det beror på att spisen en gått varm i köket. Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men då har vi ju lika varmt du och jag…..fast på olika sätt 😉
      Usch nej, jag vet alltför väl hur hösten och vintern är nere i Skåne!
      Kram

  2. Ditte skriver:

    Visst är det skönt att njuta av god mat och varandra hemma på terrassen. Och vädret är ju så skönt.
    Är verkligen förtjust i dessa ljumma kvällar.
    Mysigt att sitta där i den sena kvällen.
    Kram!

  3. Znogge skriver:

    Nog vore det bra om Patrik kunde överväga flyget men själv flög jag inte heller på många år…

    Så mysigt att kunna sitta ute och njuta i sådana temperaturer. Här hemma är det verkligen höst och kallt. Inte helt oväntat men ändå…

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag önskar så att han vill flyga! Men denna gången tyckte han faktiskt att det var drygt att köra…..så man vet aldrig 🙂
      Jag gillar inte alls den skånska hösten och vintern! Det började bli jättekallt när jag åkte hit ner igen!
      Kram

  4. Christel skriver:

    Go middag Ami! Är så klart avundsjuk på er! Usch här är det ett riktigt skånskt höstväder, regn o kallt också lite blåst på det! S inlindad i värmefilten. Ha en skön dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Men åh, ligger lilla S inlindad i värmefilten 😦 Stackars liten! Förstår att hon längtar ner hit 🙂
      Men snart så 🙂
      Kram

  5. åsa i åsele skriver:

    Så länge det funkar för Patrik att köra bil tar han ju sig fram 🙂
    Jag kan ju förstå Patriks flygfobi då jag själv vägrar båt – rädd för att drunkna 😉
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju bra att han kör bil i alla fall! Men det är ju så mycket smidigare att ta sig hem med flyg en liten snabbis då och då till Sverige.
      Inte lätt när man är rädd! Så jag förstår din båträdsla!
      Kram

  6. Comsi Comsa skriver:

    Så fint att Patrik är på plats igen.
    Detta med att flyga kan vara en mardröm för vissa…

    Kram ❤

  7. Ama de casa skriver:

    Så mysigt det ser ut! Bara du, Patrik och fotografen 😉

    Gomorron!

  8. yfronten skriver:

    Visst är det fint att få hem sin käraste och så mysigt att kunna sitta ute och äta på kvällen! Nu tittade jag lite på webcam från Keepers. Jag skulle nog känna mig lite övervakad där… 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, nu känns det bra att han är hemma igen 🙂 Och extra mysigt med middag på terrassen!
      Aha! Så du tittade på webcameran!Ja, lite övervakad känner man sig allt!
      Fast det är ganska bra att den finns. För när vi är i Sverige brukar vi hålla koll för att se hur folk går klädda….om det är varmt eller kallt 😀

  9. Systeryster skriver:

    😍⭐️

  10. torrebloggen skriver:

    Så mysigt ni har det på terrassen!
    Förstår att det känns skönt att vara ”hel” igen!
    Vi ses ju i morgon!
    Kram!

  11. Susjos skriver:

    Då välkomnar vi envisa Patrik ner till Spanien då!! Han vet förstås att flyget är säkrare än bilen osv….min man som är flygtekniker är bra på att tekniskt förklara hur säkert flyget är, kanske jag ska be honom skriva en manual eller nåt :-)….
    Nåja, skönt att han är på plats! Mys nu av den underbara värmen som ni verkar ha i det soliga Spanien!!! Å man badar än i havet ser jag? Hur varmt är det i vattnet?

    • Ami skriver:

      Haha! Han tackar så mycket 🙂
      Jaaaaa, den där manualen vill jag jättegärna ha 😉
      Det är varmt och skönt här nere….och jag tror att vattentemperaturen ligger på ca 25 grader!

Kommentera

