I går hade….

….vädret skärpt till sig och himlen var åter blå när vi vaknade!

Så vi bestämde oss för att ta en promenad ut på piren. Och när vi kom ner på paseon stötte vi på Anna-Lena och Hans som gjorde oss sällskap!

Det var mycket folk i rörelse.

En man stod och målade av livet på paseon. Och det gjorde han verkligen bra!

dsc05533-custom

Och när vi var ända ute vid slutet på piren och på väg att vända tillbaks fick vi se ett par bekanta figurer!

Ama och Anders!

dsc05545-custom

Så det blev samling vid pumpen…eller rättare sagt vid fyren…

dsc05550-custom

…innan vi traskade inåt stan igen.

dsc05554-custom

Och vädret var underbart.

dsc05553-custom

Alldeles lagom för lite strandhäng!

dsc05570-custom

Men efter promenaden vinkade vi hejdå till Ama, Anders och Anna-Lena och Hans…

dsc05603-custom

….och Patrik och jag slog oss ner på en servering för lite tapas!

dsc05573-custom

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till I går hade….

  1. Ama de casa skriver:

    Visst var det en helt underbar dag igår! Kul att träffa på er alla där längst ut på piren 🙂

    Tú Aroma hade stängt, såg ut som dom hade lagt ned? GAAAHH!!! Men sen såg vi att dom ska öppna på ett annat ställe, där vid ”tälten” vid vattenfallet. Fast dom hade inte kommit igång än, så jag blev utan risotto denna gång… Det var allt bra synd om mig! 😉

    Idag ser det ut att bli en lika fin dag – härligt! (Förutom att tvättandet fortsatte nu på morgonen…)
    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det var kul att vi kunde ha sällskap allihop tillbaks 🙂
      Men, så du fick ingen risotto 😦 Men tur att de snart öppnar igen….kanske ska de ta över Da vincis gamla lokaler?

      Ja, dagen idag är lika härlig som igår 🙂
      Kram och lyckos dig som tvättar!!

  2. Comsi Comsa skriver:

    Så mysiga bilder och det ser så gott och behagligt ut att bara mysa omkring där. 😊

    Godmorgon! ☕

    Kram ❤

  3. Mamma C skriver:

    En skön lördag med andra ord. Ja, vädret ser ut att bli toppen idag med. Så det blir nog att bada idag.
    Kram

  4. åsa i åsele skriver:

    En skön solig å lagom varm lördag ser Ni ut att haft 🙂 Jag hoppas Er söndag blir minst lika fin, kram

  5. Susan skriver:

    Hola! Ja Torre är inte stort. När vi gick hem i fredagskväll efte Luna tittade jag upp mot en balkong och tänkte att det där måste vara Fias spanska kusin. När jag tittade lite till vänster tänkte jag: Vad är oddsen för att hon är gift med en man som ser ut som Lasse? 😉 Det var alltså Fia och Lasse på besök hos en kompis. 😀

    Här hemma är det kaaaallt…. I morse skjutsade jag sonens flickvän till tåget för vidare färd upp till Norrland så nu har vi plötsligt blivit med gästrum. 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Haha! Ja, världen är minsann liten….Så det var Fia och Lasse som stod där på balkongen 😀
      Hu, inget skoj att vara tillbaks i kylan förstår jag! Kan tänka mig att det känns lite tomt där hemma nu då!
      Kram

  6. Gunnel skriver:

    Din lördag låter jättetrevlig. Blir det en upprepning idag? Kram

  7. Lena i Wales skriver:

    Det var en underbar dag igår här vid Marbella också. Härligt!
    Idag är det likadant.
    Ha en skön söndag!

  8. ogamotoga skriver:

    Åh, vad härligt och kul med sällskap. Men ibland undrar jag om, Torre är i storlek med Nyvång … Hahahaha … så ofta ni ”stöter” på varandra på era promenader. 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, ibland undrar man hur litet Torrevieja är 😀
      Det är nog så att vi går på ungefär samma ställen, så det är därför vi ofta stöter på varandra 🙂

  9. Znogge skriver:

    Så härligt ni har det!Annat än här hemma just nu. Höstrusk och rejält sådant…

    • Ami skriver:

      Ja, jag har förstått att ni har det ruskigt och kallt där hemma 😦 Inget vidare!
      Jag skickar en solig och varm kram till dig!

  10. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Du ser ut att sitta på Esmeralda vid Cura 😀 Där satt vi ofta förr i början på vår ”karriär” Lex och jag. Ägaren heter samma som Lex och hade lika stor mage 😀 Då alltså …
    Ja han heter Ignacio alltså 😀 Inget vidare bra kaffe där nu när man blivit kräsen 😀
    Kram P ♥

  11. torrebloggen skriver:

    Härliga bilder och det såg mysigt ut med samling vid fyren!
    Kul att ses en snabbis igår!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

  12. Sussi skriver:

    Men vilken härlig söndag ni hade. Kul att träffa så där när man minst anar det. Underbar strand! 🙂 Kram

  13. yfronten skriver:

    Ja, det ser trevligt ut! Ha en bra vecka! 🙂

  14. Ditte skriver:

    Saknar lite våra pirpromenader men jag går en del här. här. Dock lite svalare, om ma är positiv i tankarna.
    Så trevligt ut med samling där på piren.
    Tapas på Esmeralda ser trevligt ut och även attt kunna sitta ute. Det kan jag inte utan att det blir kallt. Men jag får väl klä på mig mer.
    Ha det fortsatt bra !
    kram!

  15. Ami skriver:

    Vi tar en pir promenad när du kommer ner.
    Kram

Kommentera

