Igår hotade dem….

….med regn hela dagen!

Förmiddagen såg ut så här!

efter-regn-kommer-solsken-torrevieja

Otäcka moln drog in över stan!

Men det tog inte lång stund innan det klarnade upp och blev strandväder igen!

sandslott-torrevieja

Och Mari och jag märkte inte av regnet alls på vår promenad längs paseon.

tjej-snack-torrevieja

Kanske berodde det helt enkelt på att det inte kom något regn….alltså klarade sig mina nyputsade fönster från att bli prickiga av sand!

Och när kvällen kom kilade vi över till Ama och Anders där även Calle och Lotta var!

Så visst har vi både trevliga dagar och trevliga kvällar här nere tillsammans med goda vänner!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Igår hotade dem….

  1. Mamma C skriver:

    Nej , det blev inte mycket av detta regn som dom lovat. Utan solen kom fram som vanligt.

  2. Ama de casa skriver:

    Blev en riktigt braig dag och framförallt en riktigt härlig kväll! Tack så jättemycket för igår! 🙂

    Gomorron!

  3. Comsi Comsa skriver:

    Skulle nog inte ha allt för stort motstånd till att gå där just nu. he he…. 🙂

    Kram ♥

  4. Geddfish skriver:

    Värdefullt med braiga dagar och goda vänner 😀
    Kram!

  5. Annette skriver:

    Se där ja…då slapp du putsa om fönsterna.
    Här hemma behöver vi nog putsa var dag pga småspike som kommer var och varannan dag
    /annette

  6. Ditte skriver:

    Ser behagligt ut och skönt att vara lättklädd! Det kan jag inte vara, men det går bra ändå. I övrigt erbjuder Stockholm ungefär liknande trevliga tillvaro, dock ingen strand, men vatten finns utanför huset.
    Och visst ska det ”va gott att leva”.
    Håll ställningarna!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, Stockholm har mycket trevligt att erbjuda oavsett väder!
      Men visst är värmen trevligare än kylan 🙂
      Men jag håller ställningen här så länge 🙂
      Kram

  7. Susjos skriver:

    Kjol-väder fortfarande ser jag, inte helt fel! Fortsätt njut!
    Här i storstan är det grått och +9 grader….

  8. Lena i Wales skriver:

    Här utanför Marbella var det disigt på morgonen, men sedan klarnade det upp och blev riktigt soligt och varmt. Idag är det en blandning av sol och moln.
    Ha en fin dag!

  9. åsa i åsele skriver:

    Inget regn hos mig 🙂 dock går jag mer påklädd 😉 +3 grader varmt är ingen direkt värme 😉 men jag klagar icke så länge det inte regnar 🙂
    kram

  10. torrebloggen skriver:

    Ja det blev ju en jättefin dag här i Torre igår! Men tidigt i morse regnade det och det var också disigt hela f.m. Nu ser det ut som det börjar att klarna upp lite, men vädret här i Spanien kan man ju inte riktigt lita på.
    Ha en skön dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vädret blev bättre än lovat 🙂 Och även idag har det varit bra! Ett par droppar regn kom nu för en stund sen när vi satt på terrassen…men det är ju varmt och härligt!
      Kram och ha en trevlig kväll!

  11. Gunnel skriver:

    Ser skönt ut hos dig.Jag sitter här inne nu mitt på dagen och måste ha taklampan tänd för att kunna se. Man kan bli deppig för mindre. Kram

    • Ami skriver:

      Jag förstår absolut att man blir deppig 😦 Jag avskyr det vädret!
      Lite grå himmel här hos också nu, men varmt och skönt!
      Kram

  12. Znogge skriver:

    Där hade ni tur! I dag kändes det som om allt regn hade placerat sig över södra Sverige… Riktigt dystert.

    Kram och god kväll!

    • Ami skriver:

      Usch så trist när det är så regnigt och grått! Och dessutom blir det kallt där hemma 😦
      Här hänger regnet i luften, men vi har varmt och härligt!
      Kram

  13. yfronten skriver:

    Ja, det var allt hotfulla moln där till en början. Vilken tur med dina fönster! Jag såg en glad och suddig bild på dig hos Ama. Kul kväll! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, som tur blev det inget av så jag slapp putsa om fönstren.
      Ama kunde väl inte hålla kameran stilla haha för jag satt säkert blickstilla.

  14. ogamotoga skriver:

    Varför blir man så bad-, mat- och sällskapssugen nör man läser din blogg? 😁

Kommentera

