Onsdagen….

….var ungefär lika mulen som tisdagen!

Men det är varmt och lite fuktigt här nere. Och igår kändes det nästan som åska i luften!

Och fast det inte är någon sol vill folk ändå ligga på stranden.

sola-oktober-torrevieja

Men vi, Ama, Anders och Thomas valde i stället att gå bort till Cervecerían, där vi åt lite smått och gott!

strandnara-torrevieja

Vi hade beställt lite av varje. Och rätt som det var kom servitören ut med ett fat friterade bläckfiskringar….De är gratis, sa han och ställde ner det på bordet!

Trevligt och gott var det. Och roligt att sitta och prata en stund!

Sen hamnade Thomas och Anders på bänken där de fick syn på något som verkade intressant.

titta-torrevieja

Och när jag varit på damrummet och pudrat näsan skildes vi åt och Patrik och jag tog en promenad ut på piren!

kjol-torrevieja

Ha en trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Onsdagen….

  1. åsa i åsele skriver:

    Du är som alltid så fin, härligt med sommarvärme. kram

    • Ami skriver:

      Åh, tack söta du 🙂
      Visst är det skönt med sommarvärmen…..men det känns fortfarande lite overkligt när vi pratar med dem där hemma och de har kallt och ruggigt!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Härligt var det, och gott och trevligt! Tack så mycket för igår 🙂

    Kram och gomorron!

  3. Geddfish skriver:

    Gomorronkram fina Ami, sådär skulle jag också vilja gå, utan att frysa 😀

  4. Mamma C skriver:

    Vi tog ryggläge i sanden igår och ett dopp i havet.
    Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Godmorgon vita ängel! 🙂

    Kram ♥

  6. Annika skriver:

    Har inte nåt emot att vandra eller ligga på stranden ett par dar. Även om solen skiner idag så blir det tjocktröjan på. Men härligt att se dina bilder så jag kan fantisera mig bort ett tag. Kramelikram

    • Ami skriver:

      Tyvärr blir det ju ingen värme hemma den här årstiden fast solen är framme 😦
      Men dagarna kan ju vara fina ändå 🙂
      Kram

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ja vad är det för mulväder …P som alltid pratar om sol ( nu går det inte att lita på honom mer) men vi njuter av värmen ..fick sms från min bror …han tänkte gå i ide fram till mars. Han sa att alla borde flytta hit …hemska tanke ( vad trångt det hade blivit) Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, tänk vad trångt det hade blivit om alla ville flytta hit….Haha! Du är ju för rolig 😀
      Men visst är det härligt trots lite moln på himlen 🙂
      Kram

  8. Znogge skriver:

    Där hade man gärna promenerat men jag får ”nöja mig” med Stockholms gator. Mysigt att träffa son med flickvän dock.

    Hoppas ni får en lika varm och skön dag i dag!

    Kram

    • Ami skriver:

      Så roligt att träffa sonen med flickvän…..Åh, nu fick jag också längtan efter Max och Frida!
      Hoppas ni får några fina dagar tillsammans!
      Njut och ha det så bra!
      Kram

  9. Sussi skriver:

    Stranden lockar alltid men om det är så molnigt vette katten om jag skulle ha lagt mig där. Då hade jag nog mer varit inne på er linje 🙂
    Det såg väldigt trevligt ut. Kram

  10. Gunnel skriver:

    Jag blir lite avundsjuk när jag ser hur ni kan gå klädda. Jag får bylta på mig vinterjacka. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen härligt att kunna vara här nere i värmen….vinterjackan är jag glad så länge jag slipper 🙂
      Kram

  11. Ditte skriver:

    Mysigt att ses och Cervicherian är trevlig.
    En fin gest att bjuda er på bläckfisken.
    Och skönt att sitta ute och äta och inte behöva vara påbyltad med tjock jacka.
    Kram och trevlig kväll!
    Tack för idag!

    • Ami skriver:

      Ja, det var trevligt att vi fick ett fat med bläckfiskringar!
      Och visst är det underbart att kunna vistas i stort sett dygnet runt nu utan en massa kläder!
      Kram och tack detsamma!
      Ses i morgon igen 🙂

  12. Fia skriver:

    Kul att ses häromdagen ! Och idag också förresten!
    Nu allt städat och klart inför hemresan, incheckade är vi också! Känns sådär men Torre finns ju kvar som tur är!
    Hälsa Patrik från oss, och varma kramar!
    Fia & Lasse

    • Ami skriver:

      Alltid så trevligt när vi träffas 🙂
      Usch, så sorgligt att ni är på väg hem….men ni är snart tillbaks igen 🙂
      Patrik hälsar tillbaks!
      Ha det så bra nu tills vi ses nästa gång!
      Kram

  13. yfronten skriver:

    Det ser lite konstigt ut med folk på stranden när det är mulet, men visst, om det är varmt kan man ju vara där ändå. Mmm, bra med gratiscalamares! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, visst ser det lite konstigt ut! Men det är varmt och skönt ändå!
      Jättegott med calamares…..och speciellt när de var gratis 😀

Kommentera

