Tomtarnas egen fest!

Varje år på juldagen samlas tomtarna på La Zeniastranden för att ha sin egen tomtefest!

tomtar-stranden-torrevieja

Och de är många!

fullt-med-tomtar-torrevieja

Tomtar högt och lågt! Och tomtar utan kläder….

tomte-race-torrevieja

….och tomtar med kläder.

tomtefest-torrevieja-2016

Tomtar som äter och dricker….

tomtefest-la-zenia-torrevieja

….och….nä, inte drar de väl ner byxorna på tomten? Vi går vidare….

tomtefar-torrevieja

Det verkar bara bli värre och värre. Fast den här tomten var nog bara slutkörd efter alla julklappar han delat ut!

slutkord-tomte-torrevieja

Här hade vi en tomte som tydligen gått vilse och fick vägledning av en annan tomte.

tomte-stranden-la-zenia

Och här var några tomtar som antingen var på väg hem eller precis hade kommit.

tomtar-la-zenia-torrevieja

Men många var de i alla fall!

Och trevligt verkade de ha det!

Och det hade Patrik, Dan och jag också på julafton. Trots min onda hals och lite feber gick vi ut och åt lite gott på kvällen!

20161224_1903424

Fler bilder på Tomtarnas fest här

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Karnevaler och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Tomtarnas egen fest!

  1. Susjos skriver:

    Snacka om tomtefest! Såklart måste alla tomtar få festa loss efter årets stressigaste dag! Å det gör man ju bäst på stranden när solen skiner!
    God fortsättning önskar jag dig, och hoppas du mår bättre i halsen! Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det kan man kalla tomtefest 😀
      Härligt hade de det på stranden!
      Tack detsamma önskar jag dig!
      Det onda i halsen är borta….bara snuvan kvar!
      Kram

  2. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Vad skönt att veta att ni också fick träffa tomten! Haha tomte i badbyxor känns liite konstigt. Ha en fin dag Kram

    • Christel skriver:

      P.S Hoppas du känner dig bättre idag

      • Ami skriver:

        God eftermiddag Christel!
        Ja, vi fick träffa många tomtar 😀
        Visst känns det lite konstigt att se jultomten i badbyxor 😀
        Tack! Inte ont i halsen längre, men förkyld!
        Kram och tack detsamma!

  3. Mamma C skriver:

    Men jisses vad tomtar det var. Hade jag ingen aning om att dom träffades på La Zeniastranden 🙂
    Kram

  4. ogamotoga skriver:

    Hahaha … gud så kul!!! Där skulle jag vilja varit med! 🙂

  5. Comsi Comsa skriver:

    Jösses så många tomtar har jag aldrig sett på en och samma gång. 😊
    Kram ❤

  6. Ditte skriver:

    Aha, det är här de spanska tomtarna håller hus efter en ansträngande dag. Alltför ansträngande för en del verkar det som. Härliga bilder!
    Tursamt nog är jag ingen tomtefantast men kul att se var det. Och än roligare ”llive” kan jag förstå.
    Skönt att du orkade ut och få i dig lite mat och trevligt ser ni ut att ha det.
    Stor kram och god bättring.

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, där håller de hus 😀
      Jag är inte heller någon tomtefantast, men så kul att se så många på samma gång!
      Jodå, en liten sväng ut på julafton orkade jag!
      Stor kram tillbaks och tack så mycket!

  7. Znogge skriver:

    Det var verkligen ett gediget tomtesällskap! Hoppas att alla hittade dit och det som de skulle 😉

    Kram

  8. torrebloggen skriver:

    Vilka härliga bilder från tomtarnas strandparty – så kul att se så många tomtar på samma gång!
    Önskar ER båda en god fortsättning!
    Kram!

  9. MariArne skriver:

    Vad kul. Hade jag velat se. Kram

  10. Ylva skriver:

    Oj, vad många tomtar, han ser verkligen helt utslagen ut den liggande tomten! Hoppas att du börjar komma i bättre form! Kram!

  11. FREEDOMtravel skriver:

    Waow haha, snacka om tomtefest på stranden! Önskar god fortsättning!

  12. Ami skriver:

    Många bilder blir det.

Kommentera

