Det blev inte så mycket gjort igår!

Jag kände mig klubbad av förkylningen. Huvudet dunkade och näsan rann, så igår blev det inte mycket gjort!

Vid lunchtid gick vi bara bort till Mercadona för att handla mat….

img_0134-custom

….och kanske det viktigaste av allt nu när näsan rinner och rinner!

Mjuka pappersnäsdukar!

img_0135-custom

Och på vägen till Mercadona såg vi att de förmodligen höll på att installera fiber på granngatan. Det görs lite överallt nu!

Massor av kablar…

img_0132-custom

Och efter den ansträngande promenaden till Mercadona på 10 minuter blev jag sen sittandes i en solstol på terrassen under markisen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Vardagen i Torrevieja och märktes , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Det blev inte så mycket gjort igår!

  1. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Hoppas du fort blir bra. Min blev lindrig men Lex var förvånad att jag fortfarande lät som jag gör efter hans julferie 😀 Det är väl det fuktiga vädret som sätter sig på luftrören. Och inneklimatet 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Tack! Ja, vi hoppas att det inte blir som förra hösten när jag fick sån fruktansvärd hosta! Jag har ju haft dåliga luftrör sen jag var barn 😦
      Hoppas ditt också ger med sig ordentligt….tyckte du lät lite tjock i halsen när vi träffades!
      Kram och krya på dig du också!

  2. Ditte skriver:

    Trist att vara förkyld, men du får satsa på att vila dig till den rätta och pigga formen,
    Terrassen , pappersnäsdukar, solstol och skugga låter bra. Och mycket c-vitaminer.
    Önskar dig snar och god bättring.
    Kram!

  3. Znogge skriver:

    Det lät som ett bra upplägg att fastna där i solstolen. Vila är det som gäller.

    Kram och krya på!

  4. torrebloggen skriver:

    Stackars dig, inte kul alls att vara förkyld!
    Krya-på-dig hälsningar!
    Kram!

  5. ogamotoga skriver:

    Ibland behövs ”göra-ingenting-dagar”. Hoppas du blir frisk snart. 😊

  6. Geddfish skriver:

    Krya på dig! Jaså, du har åkt på förkylningen du med! Min har varat i över en månad, inte klokt. Tröttsamt, men det är vila som gäller.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Men din stackare! Över en månad!! Ja, det tar på krafterna att hosta och snörvla så länge 😦
      Tack så mycket! Och krya på dig du också!
      Kram

  7. Janne skriver:

    Trist med förkylning. Krya på dig!

  8. Ami skriver:

    Ja, även om det bara är en ”vanligt” förkylning känner man sig lite sliten….men den går väl över så småningom 🙂
    Tack så mycket!

  9. mamma c skriver:

    Skönt att kunna sitta ute och kurera sig ändå. Pappersservetter måste man ha. Annars blir man Rudolf med röda mulen. Krya på dig.

    Kram

    • Ami skriver:

      När solen är framme är det jätteskönt att sitta ute och värma upp sig!
      Haha! Nej, Rudolf med röda mulen vill man ju inte bli….så mjuka pappersservetter är ett måste 🙂
      Kram och tack så mycket!

  10. Ann-Kristin skriver:

    Oj, inte roligt att vara så förkyld.
    Jag hoppas innerligt att du hinner friskna till, tills vi ska träffas.
    Sänder mina varmaste kryakramar/A-K

  11. Katarina skriver:

    Åh. Bor du i Spanien! Fantastiskt. Såg den vita brödleven och tänkte på när jag bodde några månader i Peru. Åt sådana skivor med nutella (fast en billigare version) varje morgon. haha 🙂

  12. Susjos skriver:

    Asch då,en envis förkylning! Krya på dej fort! Smart med vila på terassen, fortsätt så!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.