Vi latar inte oss hela tiden!

Dels är vi ju ute och promenerar varje dag.

hang-pa-paseon-torrevieja

Men när vi inte gör det finns det alltid något att göra här hemma. Så igår tog Patrik itu med en av skarvarna på terrassen som behövde fogas om.

foga-klinker-terrass

fog-om-klinker-torrevieja

Och titta så fint det blev när det var klart!

jobbet-klart-torrevieja

Jag däremot pysslade hellre med mina växter. Man måste prata en stund med dem varje dag!

krukvaxter-som-trivs-torrevieja

Och lite fika behöver man också ha lite nu och då…..och är det 20 grader sitter man ju gärna ute!

20-grader-torrevieja

Men en av mina två väderappar hotar med regn idag….så därför tänker jag bara titta på den som visar sol 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Vi latar inte oss hela tiden!

  1. Gunnel Moberg skriver:

    Haha! Så smart att bara titta på den app som visar det bästa vädret. Du är verkligen fantasirik. Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Duktigt jobbat! 🙂

    Jag tittar inte på nån app nu, utan tittar ut. Kan bli lite hur som helst, men i mitt tycke är det lite för mycket moln just nu. Fast det kanske ordnar till sig 🙂

  3. Ama de casa skriver:

    Förresten… Inte för att jag vi stressa, eller så, men när Patrik ändå var i farten där – blev räcket målat? 😉

    • Ami skriver:

      Ja, det bästa är ju att titta ut. Apparna brukar man inte kunna lita på….
      Och tyvärr kom det nu några regnstänk på eftermiddagen!

      Haha! Nej, inget räcke målat….kanske blir nästa år 😉

  4. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Aha Patrik kände för att jobba lite. Snyggt blev det! Då är ni 2 som bara hittar appar med sol. Ha fin dag Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag Christel!
      Nja, kände för att jobba vet jag inte 😉 Men den där skarven har irriterat honom ett tag 😀
      Haha! Jag gissar att det är P och jag som tittar på solapparna 😀
      Kram och tack detsamma!

  5. Znogge skriver:

    Klokt beslut att välja rätt app men annars kan man ju titta på himlen 😉 Bra blev det i alla fall med skarven!

    Kram

  6. Ditte skriver:

    Bra Ami med det positiva tänkandet, men jag tycker nog att det ser mörkt ut just nu. Men vi tänker sol….Visst?
    Ja, inte latar vi oss bara. Blommorna tar sin tid och de kräver ju personlig omvårdnad och personliga samtal och att fundera ut trevliga tapas och restauranger är jobbigt och gör man det när man promenerar så tar det extra hårt på krafterna. Men med tanke på att vi i snitt går ca sex km/dag , minst, så är vi ju i gång.
    Har visat B bilden där patik fogar och jag tror han förstod vinken…
    kram!

    • Ami skriver:

      Ja, man måste tänka positivt….även om det inte idag räckte hela vägen fram! Det kom ju några droppar regn!!
      Visst måste man pyssla om blommorna, de tar sin tid. Och även promenader med tillhörande tapas tar sin tid 😉
      Haha! Ibland är det bra att visa lite såna bilder 😀
      Kram

  7. ogamotoga skriver:

    Längtar till Lördag så jag får hem MINA blommor!!! Tänk dig du, jag har tjatat om blommor på balkongen, ja, jag vet inte hur många månader … till och med år tror jag. Hahaha …
    Vi har fått småregn och rugg idag, så ni kanske slipper det. 😉

    • Ami skriver:

      Jag förstår att du längtar till lördag när du får hem blommorna 🙂 Blommor är ju så vackert! Och man vill gärna ha massor av dem 🙂
      Vi fick tyvärr också lite småregn idag på eftermiddagen, men nu verkar det klarna upp lite!

  8. åsa i åsele skriver:

    Om solen skiner från en blå himmel så tycker jag Du ska nöja Dig med det 🙂 kram

  9. torrebloggen skriver:

    Så fint det blev! Ja det kom lite regn vid lunchtid idag, sen tittade solen fram igen!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram!

  10. Ylva skriver:

    Bra pratat med blommorna där, de ser nöjda och fina ut! 🙂

  11. Mamma C skriver:

    Skönt att ha något att göra också 😉 Låter toppen med +20
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, ibland får man ta sig tid….men det är ett stressigt liv man lever här nere 😉
      Jätteskönt att vädret har vänt!
      Kram

  12. Annette skriver:

    Det gäller att förena nytta med nöje…Patrik fick ju iaf vara ute😄…även jag hade bara tittat på den som visar bra väder

    • Ami skriver:

      Haha självklart väljer man den appen som visar bäst väder.
      Och sen skyller man på appen om den inte stämmer.
      Patrik gick det ingen nöd på i solen.

  13. Susjos skriver:

    Så skönt att solen värmer igen för er! Å smart att titta på de bästa väder-apparna, så gjorde jag också när vi skulle till Puerto Rico! Kram

    • Ami skriver:

      Vädret är inte lika stabilt som tidigare känns det som.
      mest visst det är ju vintermånader nu även här.
      Ja det är bra att ha några appar att välja på.
      Kram

  14. Janne skriver:

    Vilket fint golv ni har på terrassen! Bra att ha en fastighetsskötare! Jag gillar den där app(arat)en på blomkrukan med de fina blommorna.

    • Ami skriver:

      Problemen är man inte lägger plattorna med mellanrum här nere.
      Vissa plattor ligger emot varandra och då blir det inget utrymme för fog.
      Och då håller fogarna inte lika bra utan kräver lite underhåll ibland.
      Då är det bra med en egen hantverkare.
      Ingen App slår en hederlig gammal kvicksilver termometer.

Kommentera

