I går….

….sa jag till Patrik innan jag gick på marknaden att jag bara skulle köpa ett par strumpor. Men just såna som jag ville ha hittade jag inte.

Men när jag kom hem med två kassar tittade han på mig och undrade hur många par strumpor jag egentligen köpt…..Inga alls, blev svaret!

Som vanligt skakade han på huvudet och fortsatte istället med det han höll på med innan jag kom.

Pernilla, Christel, Carita och jag tog vår vanliga runda.  Ditte var upptagen på annat håll den här fredagen.

marknadsrunda-torrevieja-22

Och visst finns det mycket att handla på marknaden.

marknadsrunda-torrevieja-12

Och billigt är det också.

marknadsrunda-torrevieja-55

Och jordgubbarna är så söta och goda nu. Men lagom till midsommar är säsongen över för dem.

marknadsrunda-torrevieja-33

Men vad hade jag då i mina påsar när det inte blev strumpor?

Jo, en kruka basilika för 1 € som jag planterade på terrassen.

marknadsrunda-torrevieja-44

Och två kuddfodral för 1 € styck som jag tyckte piggade upp soffan lite.

maknadsrunda-torrevieja61

Och marknadsvinet för 1.50 € betalade Pernilla – så 3 € var vad jag gjorde av med! Lite dyrt 🙂

Ha en trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Marknader och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till I går….

  1. Susan skriver:

    Hola! Oj, oj, oj vilken storshopping! Nu får ni leva lite snålt några dagar. 😉 Snygga fodral! De piggade verkligen upp! 🙂

    Här hemma blir det textläsning för min del och rullskidor för Jörgens. Ja, vi ska väl hinna med den obligatoriska veckostädningen också. Man har spännande saker för sig som medelålders. 🙂

    Kramar från oss!

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Ja, nu blir det till att leva snålt några dagar efter en sååå dyr shoppingrunda 😉
      Haha! Ja, livet är verkligen spännande som medelålders 😀
      Kramar tillbaks till er från oss!

  2. Ama de casa skriver:

    Oj! Där gjorde du av med hela veckopengen på en endaste gång… 😉

    Tack för igår – väldans trevligt!
    Kram

  3. Mamma C skriver:

    Ungefär som här hemma här, när man kommer hem med 2 påsar eller not.
    Kram

  4. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Visst är det hemskt när man gör av med hela veckopengen på en gång. Nu ska vi bara hålla liv i basilikan så att den varar länge. Ha en skön dag Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag!
      Usch ja, nu känner jag mig verkligen fattig 😉
      Ja, nu hoppas vi verkligen att basilikan håller sig vid liv 🙂
      Kram och tack detsamma!

  5. torrebloggen skriver:

    Men vilka fina tavlor du har gjort!
    Kram!

  6. Janne skriver:

    Jordgubbar, så gott! Jag får inte ihop det riktigt. Var står den där basilikan någonstans på terrassen? Det verkar inte vara samma golv som det som Patrik fogade. Eller är det en bänk? 🙂

    Trevlig fortsatt lördag!

    • Ami skriver:

      Jordgubbar är verkligen gott 🙂
      Du har alldeles rätt – basilikan stod på bänken i köket när bilden togs….men nu har jag planterat ut den på terrassen 🙂 Får hoppas den klarar sig!
      Tack detsamma önskar vi er!

  7. Sussi skriver:

    Haha låter som när jag är ute och handlar. Min sambo är också van och skakar bara på huvudet och återgår till sitt. Bra fynd! 🙂 Kram

  8. Ulla skriver:

    Helt underbart att ha en marknad så nära varje vecka.
    Kram Ulla.

  9. yfronten skriver:

    Basilika heter albahaca på spanska. Se vad jag lärde mig i Spanien för tre år sedan! Vilket härligt jordgubbsberg! Och vilken fin topp damen längst till vänster har!

    • Ami skriver:

      Åh, vad bra att jag fick lära mig det! Det visste jag inte 🙂
      Jordgubbar är ju så gott!
      Ja, jag tyckte också att Pernillas topp var så fin 🙂

  10. ogamotoga skriver:

    Hahaha … schvajnigt dyrt tycker jag! 😂
    Men vilka färgglada och fina bilder!
    Trevlig Lördag! 🤗

  11. åsa i åsele skriver:

    Jag har faktiskt en egenodlad (från frö) basilika på diskbänken som alltså har klarat sig sedan i somras 🙂 Så fint det blev i soffan, en färgklick 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Åh, så roligt att du har odlat den själv 🙂 Den kommer garanterat klara sig länge!
      Tack! Ibland behöver man en liten färgklick 🙂
      Kram

  12. Leffe skriver:

    Jag förstår Patrik……………. jag är också van vid att bara skaka på huv’et. 🙂

  13. Znogge skriver:

    Oj, oj, oj, hoppas du hade stora plånboken med dig 😉

    Kram och trevlig lördag!

  14. Lena i Wales skriver:

    Det är verkligen roligt med spanska marknader och så mycket man kan fynda!
    Ha en trevlig weekend i värmen!

  15. Ditte skriver:

    Saknade er igår men jag var ju på annat håll och lite shopping bllev det även för mig.
    Tycker du fyndade bra men det kändes mycket med två kassar för basilika och kuddfodralen. Men kanske plockarkar du fram lite i taget av de inhandlande varorna.
    Kram och trevlig kväll.

    • Ami skriver:

      Det tar vi igen nästa fredag.
      Ni var på andra trevligheter istället.
      Det fanns kanske mer längre ner i kassarna allt behöver Patrik inte se hahah.
      Kram!

Kommentera

