Fotograf!

Av någon konstig anledning kommer ofta folk fram och ber mig ta en bild på dem. Fast det är Patrik som alltid går med kameran i handen.

Men självklart ställer jag upp!

gott-intryck-torrevieja

hjalpsam-torrevieja

fotografera-folk-torrevieja

ta-bild-pa-folk

familjebild-torrevieja

Men när jag lämnar tillbaks kameran ser en del ibland lite misstänksamma ut. Tror de jag har stulit en knapp eller nåt? Ser jag verkligen så oärlig ut?

skenet-kan-bedra

lita-inte-pa-en-bild

stulen-bild-torrevieja

Nejdå, jag brukar lämna tillbaks kameran eller mobilen ordentligt igen 🙂

Ha en fin måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

44 kommentarer till Fotograf!

  1. åsa i åsele skriver:

    Du är snäll Du, Du ser absolut icke oärlig ut, ha en fin måndag, kram

  2. Ama de casa skriver:

    Dom ser väl att Patrik har fullt upp med sin egen kamera? Dessutom ser du snäll och ärlig ut, precis som Åsa skriver 🙂 Men sen vet dom väl också att i dom lugnaste vattnen… 😀

    Var det förresten du som snodde knappen som försvann på min förr-förra kamera??? 😉

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Du menar att de hade frågat Patrik annars, så jag är bara nr 2?
      Vill du ha tillbaka knappen?
      Kram och godkväll.

      • Ama de casa skriver:

        Du är alltid nummer ett!

        Ja, tack. Jag vill gärna ha tillbaks knappen 😉

        Lite roligt var det när det var ett gäng killar uppe på Santa Barbara (borgen i Alicante) som bad att jag skulle ta en bild på dom. Det var huuur nära som helst att dom fick en selfie av mig istället. Jag är inte så där jättebra på att fota med telefoner… 😀

        Suss gott!

      • Ami skriver:

        Haha tack det värmde.
        Fågel fisk eller mittemellan ?

  3. Gunnel Moberg skriver:

    Haha! De kollar nog bara in pangbilden du tog. Du kan nog starta en ny karriär som fotograf. Kram

  4. mamma c skriver:

    Tror att det är den suveräna bilden som du knäppt dom kollar in.
    Kram

  5. Znogge skriver:

    De vill säkert bara kolla bilderna för att se om de blev bra 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja man undrar hur de väljer sina ”offer” när de vill bli fotograferade.
      Henne väljer vi säger de när jag går förbi.
      Men hur resonerade de innan tro?
      Kram

  6. ogamotoga skriver:

    Du får börja ha det som extraknäck 😉

  7. Anonym skriver:

    Inte skulle du väl kunna lura någon?
    De ser väldigt ärligt ut.

  8. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Hoppas alla blev nöjda med sina bilder! Du är också bra på det där med fotografering (vet jag). Klart att alla ser hur snäll o ärlig du är. Ha en fin dag Kram

  9. Annette skriver:

    Kanske det är för du ser så vänlig ut som de ber dig😊😁

  10. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Aldrig har nån frågat mig om att ta en bild. Jag ser antagligen inte ut att kunna fota…Delvis rätt 😀 Antagligen åldern…
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hola P!
      Haha idag behöver man inte ha så mycket talang det är bara att blunda och trycka på knappen.
      Man är inte äldre än man känner sig så än finns det hopp.
      Kram!

  11. Ditte skriver:

    Med din vänliga uppsyn och fina leende så tror jag du ser ut att vara den perfekta fotografen. Patrik är lika go och glad han också men med sin stora kamera så tror de inte han vill ta kort med en i mindre format. Men det vill han ju visst…
    Och att du skulle plocka delar från kameror är ju en tanke förstås…Nej, då! De du fotograferat vill bara se att dte är rätt motiv du tagit.
    Kram och trevlig måndag.

    • Ami skriver:

      Tack det var snällt tänkt, de kanske inte tror att jag kan springa så fort?
      Kanske man skulle träna på att plocka ur minneskortet lite snabbt !!!
      Hmm jag ska träna lite hemma.
      Kram och trevlig kväll.

  12. Ulla skriver:

    Det skall du vara stolt över 👍
    Tror aldrig det hänt mej.
    Jag ser kanske för barsk ut.

    Kram Ulla

    • Ami skriver:

      Jag skulle vilja höra hur de tänkte innan de valde just mej.
      Detta har hänt mej massor av gånger genom åren.
      Det var Patrik som en dag upptäckte att många kom just till mej.
      Kram

  13. Biggeros skriver:

    Du ser väl så snäll och tillmötesgående ut Ami. Det är nog därför. Jag tror bara att de ska dubbelkolla om att de fastnade på bild=) Kramiz

  14. yfronten skriver:

    De frågar dig så att Patrik kan ta kort på dig när du fotograferar. 🙂

    • Ami skriver:

      Haha ja man skulle kunna tro det men Patrik brukar inte hinna med att ta bild för då har han redan gått vidare.
      Så dessa bilder är bara en bråkdel av vad jag har tagit 😃

  15. torrebloggen skriver:

    Du får väl fråga nästa gång varför de just frågade dig…!!!!!
    Har väl hänt att de frågat mig, men däremot har flera kommit fram och frågat om dom ska ta kort på oss. Oftast tar ju jag kort och då tänker dom ju säkert att hon vill nog också vara med på kortet tillsammans med sina vänner!
    Kram!

  16. Janne skriver:

    Tror att det manliga släktet betraktas som mer tjuvaktigt. Inte för att Patrik ser ut som en tjuv men ändå. 🙂

  17. Birgitta skriver:

    Måste lysa ”mästerfotograf” kring dig 😀 Med all rätta!
    Kram!

  18. Sussi skriver:

    Man frågar alltid den person som ser snällast och ärligast ut. Det är du det 🙂
    Kram

  19. Susjos skriver:

    Såklart de frågar dej, säger precis som alla andra kommenterat, snäll och ärlig blondin…vad kan gå fel?! Kram och sov gott!

Kommentera

