Vad glada Patrik och jag blev….

….när vi kom gåendes på Calle Ramon Gallud och fick se samma tapasställe där som på Habaneras.

tapas-montaditos-torrevieja

100 montaditos heter det och de har supergoda tapas.

Man väljer ur menyn vilka man vill ha och fyller i nummer och antal på ett papper. Skriver sitt namn och går fram till kassan och beställer dricka och betalar.

tapas-100-montaditos-torrevieja

Sen är det bara att vänta tills de ropar upp namnet och hämta sina nygjorda och varma tapas framme i luckan!

100-montaditos-torrevieja

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

40 kommentarer till Vad glada Patrik och jag blev….

  1. Preciosa skriver:

    Buenos días!
    Wow vilket bra tips! Var på R Gallud? Den är ju lång 🙂 Är väl inte bara så där höga stolar ? 😀
    Un Abrazo! P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Den ligger på Ramon Gallud 98! Ett bra ställe med goda tapas….och de hade lägre stolar också 🙂
      Un Abrazo 🙂

      • Preciosa skriver:

        Aha! Där vilade jag benen i deras stolar utanför när Rajje, Christer och jag väntade på att vår vitvaruaffär skulle öppna efter siestan! Den heter nu RedDer förresten. Liten filial 😀
        Un Abrazo! P ♥

      • Ami skriver:

        Ja, det kan nog stämma att den ligger nära den butiken 🙂
        Kram

  2. Gunnel Moberg skriver:

    Ser gott ut det där. Kram

  3. Ama de casa skriver:

    100 Montaditos gillar jag med, fast jag har aldrig gått på den här i Torrevieja. Finns lite runt om både här och där, och jag blir alltid lika glad när jag springer på en. Fast det är liiite svårt att välja bland allt det dom har 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Jag har bara varit på den som ligger på Habaneras, så därför blev jag så glad när jag upptäckte att den även finns här inne i stan 🙂
      Jättegott 🙂
      God eftermiddag!

  4. mamma c skriver:

    Vilket trevligt ställe, får man ta och besöka när vi är nere.
    Kram

  5. Jeanette från Gbg skriver:

    Tack det måste testas nästa gång 🙂 Kram

  6. Fia skriver:

    Kul att ni provat 100 montaditos! Det låg i mina anteckningar på nya ställen att testa. Jag hade inte sett att det fanns där uppe på Habaneras också! Verkar ha liknande koncept som Cervecería la Sureña då.
    Så härligt ni har det! Fast just nu har vi vårvindar och sol även här!

    • Ami skriver:

      Det som är lika med Cevecerían och detta är nog bara hur man beställer…..100 montaditos har ju mer tapas liknande rätter! Väldigt gott 🙂
      Så skönt att ni har vårvindar där hemma 🙂

      • Fia skriver:

        Jo det var beställningsförfarandet jag tänkte på, litet annorlunda för att vara Spanien. Underbart med alldeles färska tapas och vilken mängd att välja på!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det gott med alldeles färska tapas 🙂 Och Cervecierían har liknande system med beställningen 🙂
      Kram

  7. Christel skriver:

    Go middag Ami! Ja vi blev också glada..var ju så gott. Ha en fin dag Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag Christel!
      Ja, visst har de goda tapas 🙂 Jättekul att veta att de även finns här inne i stan!
      Kram och tack detsamma!

  8. åsa i åsele skriver:

    Mmums så gott det låter 🙂 kram

  9. Biggeros skriver:

    100 montaditos är en stor matkedja i Spanien med goda bocadillos, montaditos och tacotallrik. Superbillig öl med=)Gillas mucho!!!

  10. ogamotoga skriver:

    Wiii vad gott! Dags för mig att ta mig till mitt favvo tapasställe inne i Marbella. 🤗

  11. Znogge skriver:

    Mums så gott! Annat än mitt äpple som jag kalasade på nyss…

    Kram

  12. Ditte skriver:

    Tack för det tipset. Har testat vid Habaneras shoppingcenter och där finns ju även Lizzarann.
    Men nu får det bli en test på Ramon Gallud. Helt perfekt! Tapas här är ju så gott och extra när de är helt nygjorda, ilket inte alltid är fallet…
    Önskar er en fin onsdag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jag trodde inte det fanns här inne i stan, så därför blev jag extra glad när jag fick se det 🙂
      Och visst är det gott när det är helt nygjort!
      Kram och trevlig kväll!

  13. Ylva skriver:

    Vad gott det ser ut! Vi har fått tapasrestaurangen Pinchos till Växjö. Det är världens första apprestaurang. Jag har provat i Göteborg men valde att få personlig service:-)

    • Ami skriver:

      Jättegott var det 🙂
      Aha, så ni har Pinchos i Växjö….Vi har den i Helsingborg, men aldrig provat den 🙂 Visste knappt att det gick att få personlig service där 🙂

  14. MariArne skriver:

    Oh vad kul. Den måste vi pröva. Kram M

  15. Geddfish skriver:

    Synd att jag inte kan prova. Det såg väldigt gott ut 😀 Kram!

  16. torrebloggen skriver:

    Såg ju väldans gott ut det där!
    Tack för tipset! Den måste vi prova någon gång!
    Trevlig kväll!
    Kram

  17. Janne skriver:

    Det där käket alltså….:-)

  18. Susjos skriver:

    Så smart att skriva vad man vill ha, lämna in lappen och vänta på det goda! Såg fantastiskt ut! Kram och sov gott!

Kommentera

