Sol….

….och blå himmel är ju underbart!

bada-februari-torrevieja

Och igår badade en del, medan andra roade sig med att köra jetski.

Och när solen gick ner och himlen blev mörk fortsatte vi att roa oss tillsammans med Anders, Ama, Maggan och Jaime på restaurang Nuevo mundo!

kina-mat-torrevieja

Och idag är fredag igen…..och marknad! Om den inte hunnit flytta….

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Sol….

  1. Härligt fredagsnöje! Ha det så skönt.

    • Ami skriver:

      Det är trevligt att träffa väninnorna och ta en sväng på marknaden….det har blivit lite ”tradition” att vi ses på fredagarna 🙂
      Kram och tack detsamma!

  2. Gunnel Moberg skriver:

    Dt blev fel det här. Jag försöker mig på WP men har inte kommit så långt än, men tydligen hade adressen hoppat över ändå. Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Idag lyser solen med sin frånvaro (ännu så länge i alla fall) men det gör INTE marknaden, den är kvar. Så ut och shoppa med er nu! 🙂

    Tack så jättemycket för igår – mycket god mat (i dubbel bemärkelse 😉 ) och trevligt som alltid 🙂

    Kram och ha en fin fredag!

    • Ami skriver:

      Nej, marknaden är i full gång här utanför ser jag 😀 Snart blir det en sväng dit!
      Tack själva….alltid trevligt!
      Kram och tack detsamma

  4. Znogge skriver:

    Enligt säkra kort (Ama) så är den kvar 😀

    Kram och god fredag!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men för säkerhetsskull gick jag själv ut på terrassen för att se så det stämde….och det gjorde det 😉
      Kram och tack detsamma

  5. mamma c skriver:

    Hoppas marknaden är kvar utanför dig. Ha en fin fredag.
    Kram

  6. torrebloggen skriver:

    Ha det så trevligt på marknaden idag!
    Kram!

  7. ogamotoga skriver:

    Mumsigt och trevligt fredagsvin … för jag känner på mig att marknaden fortfarande är kvar. 😆

  8. Geddfish skriver:

    Marknaden är kvar! Enligt Ama 💙har tjuvkikat, ju.
    Ser härligt ut hos er, det gör det inte här, men det går.
    Glad fredag och kram!

  9. åsa i åsele skriver:

    Även här skiner solen, dock varken marknad eller fredagsvin 😉 Jag hoppas Du har en fin fredag, kram

  10. Christel skriver:

    Hola! Blå himmel är fint! Jag hann se ”mitt” hus på filmen👍Äter ni kinamat? Ser gott ut! Ännu en härlig dag på marknaden ☀Haha jag sa till C att om jag tar med hunden hem ..så glömmer P väskan jag köpte. Ha en fin fredagkväll Kram

    • Ami skriver:

      Hola visst blir vi glada av sol och blå himmel.
      Haha Patrik zoomade in lite extra åt ert håll för er skull.
      Japp kinamat blev det.
      Ja det gäller att förvilla våra män när vi kommer med med våra ”marknadsfynd”.
      Kram o trevlig fredag.

  11. Ditte skriver:

    Vad trevligt och ”kinamat” gillas verkligen. Har ännu inte hunnit till denna restaurang. Inser att vi får jobba snabbare i frågan. Många andra har det dock blivit inkl. min egen.
    Marknaden var ju kvar och det blev ju en del inköp. Trevligt är det och klat vi flyttar med om och nör den flyttar. Visst?
    Stor kram och tack för idag.

    • Ami skriver:

      Stressigt värre i spanien, mycket man vill göra och prova på phhu.
      Spänningen stiger när flyttar marknaden?
      Idag var den kvar men plötsligt är den borta.
      Vad gör vi då?
      Något roligt hittar vi säkert på.
      Kram och tack själv för en trevlig tur.

  12. Sussi skriver:

    Att köra Jetski såg ju fantastiskt roligt ut. Fast feg som jag är så skulle jag nog aldrig våga 😉
    Så trevligt ni såg ut att ha det 🙂 Kram

  13. yfronten skriver:

    Trevligt rundabordsmöte det där! Och marknaden har ni kvar, såg jag hos Ama. 🙂

    • Ami skriver:

      Runda bord är trevlig om man fler än 4 st då kan alla se varandra och prata.
      Inte så många restauranger som har stora runda bord.
      Ja nu är det bara några fredagar kvar innan de sagt den ska flytta, 3 eller 10 mars vi får väl se. 🙄

Kommentera

