Det blev ju ingen….

….marknad för mig igår!

Men mamma och jag tog en liten shoppingtur på Väla istället.

Det första som mötte oss var ostdisken!

image

Men osten fick vara. Istället blev det en söt kjol som det stod Ami på 😀

image

Och efter lite shopping blev vi fikasugna, men vi var tydligen inte ensamma om att vara det. Det var massor av folk, så istället köpte vi med oss lite gott och åkte hem till mamma där vi satt oss i lugn och ro!

image

Ha en trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Det blev ju ingen….

  1. Ama de casa skriver:

    Verkligen en Ami-kjol det där 🙂

    Smart att åka hem och fika, inte kul att stångas med sådär mycket folk.

    Ha en fin lördag – och glöm nu inte bort Andra Chansen 😉

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Nej det är inget mysigt alls att sitta och trängas med så mycket folk!
      Och kjolen kunde jag bara inte motstå 😄
      Hm, andra chansen…..jag har hört det förr 😜
      Kram

  2. ogamotoga skriver:

    Väla har jag inte varit i på flertal år, hade jag vetat om att ostdisken fanns, så mycket möjligt, men bara för den.
    Snygg kjol!!! Viken affär? 🙂

  3. åsa i åsele skriver:

    Fin kjol å billig dessutom, sådant kallas fynd 🙂 Lugn å ro kan behövas ibland, kram

    • Ami skriver:

      Tack! För det priset kunde jag bara inte motstå att köpa den 😄
      Och visst är det skönt med lugn och ro ibland!
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Jättesnygg kjol! Och det går ju att handla även i Helsingborg….
    God tanke att fika hemma i stället för att trängas med allt och alla. Ni ser ut att ha det bra där ni är.
    Kram och trevlig lördag.

    • Ami skriver:

      Tack! Ja det var nästan billigare än marknaden 😄
      Mysigt också att sitta i lugn och ro och fika. Speciellt när man inte ses så ofta!
      Kram och tack detsamma

  5. Christel skriver:

    Visst är det trevligt när ens namn står på kläderna..bara till att köpa! Snygg var den. Väla ….nu fick jag det igen (hemlängtan) neeej bara skoja. Ja det ser mysigt ut med fika. Ha det gott idag Kram

  6. Biggeros skriver:

    Fin kjol!!
    Bra idé att ta fikan med sig till mor. Där kunde ni nog även vara helt ostörda och umgås på tu man hand =) Kram

  7. Znogge skriver:

    Grattis till den snygga kjolen! Härligt när man hamnar något som det står ens namn på 😀

    Kram

  8. torrebloggen skriver:

    Så mysigt med fika hemma hos mamma din!
    Kram!

  9. Comsi Comsa skriver:

    Den där kjolen var helt i min smak. 🙂

    Kram ♥

    • Ami skriver:

      Jag kunde bara inte motstå den 😄
      Kram och lycka till med ditt nya boende. Kan inte kommentera hos dig från min mobil.

  10. yfronten skriver:

    Vilken fin kjol! Min smak också. Klokt att köpa med fika. Jag fick en knäpp sist jag var där och köpte INTE gräddbullar fast de hade en fantastisk gräddbulleria!

    • Ami skriver:

      Tack 😄 Nej är det så mycket folk blir det varken gräddbullar eller fika…..fast gräddbullarna är väldigt goda 😄

  11. Susjos skriver:

    Nämen oj, är ni hemma i Sverige! Vilken fin kjol du hittade, och så mysigt med lite fika hemma i lugn och ro. Ha det nu så gott i Helsingborg, våren är väl på väg där med stormsteg?

Kommentera

