Kylan och….

….gråvädret här i Sverige har jag svårt att tycka om!

image

Jag avskyr det, med andra ord!

Men en god semla piggar alltid upp 😄

image

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

36 kommentarer till Kylan och….

  1. Gunnel Moberg skriver:

    När vädret är skit får man stanna inne och frossa i godsaker. Du vet precis hur man ska höja humöret. Kram

  2. Znogge skriver:

    Kylan och gråvädret är verkligen inget som kammar hem poäng här heller men det är väl bara att uthärda 😉 Snö är visst dessutom utlovat på onsdag….¨

    Kram

  3. Anonym skriver:

    Hej! Ja i Göteborg har vi snö nu. Min mamma åker till Torre idag, hon är glad att slippa detta. Kram

  4. Ditte skriver:

    Gråvädret är trist och om det är alltför kallt och jag tror det också ofta blåser hos er i södra Sverige.
    Men att pigga upp sig med en semla och andra trevligheter gör ju humöret bättre-
    Stor kram från huvudstaden.

  5. åsa i åsele skriver:

    Kyla är ju aldrig kul å absolut inte i kombination grått & trist.

    Hur länge blir Ni kvar i Sverige?

    Jag hoppas Du får en fin måndag, kram

    • Ami skriver:

      Nej, nu längtar man efter solen 😄
      Vi blir bara här ett par veckor!
      Tack och detsamma önskar jag dig!
      Kram

  6. Janne skriver:

    Ni är väl snart tillbaka i Torrevieja. I Sverige ska man inte vara vid den här tiden. Semlorna ser goda ut och lagom stora. Ha en bra dag! 🙂

    • Ami skriver:

      Nej, nu är det inget vidare att vara i Sverige. Trevligare när det blir vår och det grönskar 😄
      Men vi stannar ett par veckor!
      Ha en fin dag!

  7. torrebloggen skriver:

    Nej kyla och gråväder är ingen höjdare!
    Med en god semla är inte dumt alls!
    Ha det så bra!
    Kram!

  8. Christel skriver:

    Ja grått väder är man ju uppväxt med ..så usch det ser ju ut som vanligt med andra ord! Fick precis snap från Mia i Växjö …snö (hon var inte heller glad) Älskar semlor är så gott! Nu har vi sommar ..äntligen. Ha en bra dag Kram

  9. ogamotoga skriver:

    Jaaa, fy för den lede vad iskallt det är idag!!! *hjälp* Hoppas mina ärenden går snabbt här i Sverige nu, vill hem till Spanien så fort som möjligt! 😀

  10. Annette skriver:

    Tja Sverige visar sig inte från sin bästa sida precis😁

  11. yfronten skriver:

    Ja, tyvärr blev det ingen trevlig vår ni kom hem till. 😦 Maken har satt upp en värmelampa åt kycklingarna.

  12. marie skriver:

    Hej Ami!
    Har följt din blogg under ett tag. Intressant läsning om och i Torrevieja. Vi har ett ställe i Torrevieja, har haft det sedan 2013 juli. I sommar har vi funderingar på att köra ner. Vad jag har förstått har du och din man kört en del ner. Har du/ni förslag på en bra rutt ner?

    • Ami skriver:

      Hej Marie!
      Vad kul att ni också har boende i Torrevieja och att du har hittat bloggen!
      Jag mejlar dig gärna en liten ”körrutt” när vi är tillbaks i Torrevieja igen. Vi har vägbeskrivningen i datorn där nere.
      Kram Ami

      • Anonym skriver:

        Det skulle vi verkligen uppskatta att se er kör-rutt. Hur många dagar tar det för er ner? I påsk flyger vi ner, men i juni blir det nya äventyr med bilen ner.

    • Ami skriver:

      Vi brukar ta tre övernattningar, men nu när vi körde från Torrevieja blev det bara två. Men jag hör av mig om ett par veckor när vi är nere igen 😄

      • marie skriver:

        Okey! Det ska bli spännande att bila ner. Vi kommer uppifrån Stockholmsområdet så vi har beräknat ca: 3-4 dagar ner. Skulle vara skönare med flyget men bilen ska ner och någongång måste det ske.

    • Ami skriver:

      Aha, ja då förstår jag att ni måste bila ner!
      Och då blir det nog ytterligare en övernattning för er. Men det brukar gå bra 😄

      • marie skriver:

        Var har bor ni i Torrevieja? Själva köpte vi oss en lägenhet i Rosaleda, men vid årsskiftet 2015/2016 köpte vi oss en bungalow uppe i Jardin del Mar, vid Carrefour

    • Ami skriver:

      Ok, då tror jag att jag vet ungefär vilket område ni bor i 😄
      Vi har en lägenhet inne i Torrevieja!

  13. Mamma C skriver:

    En semla kan bota det mesta.
    Kram

  14. Fia skriver:

    Gokväll! Fy för grådimma och blåst! Men härligt med semlor! Jag har tappat räkningen på hur många jag har ätit i år. Hörde att man får promenera i en och en halv timme för att ”gå bort” en semla. Jag pinnar på …..😃

    Kramar till er och ha en fortsatt mysig sverigevistelse (trots vädret…)

    • Ami skriver:

      Ja, fy för grådimma 😩 Inget upplyftande att titta ut genom fönstret.
      Då är det bättre att trycka i sig ett par semlor……men ska man sen gå en och en halv timme för att bli av med den blir det svårt när vädret är kallt och ruggigt! Får promenera av dem när vi kommer till Torre igen 😄
      Kramar till er

Kommentera

