Inget uteväder….

….när det är så kallt och ruggigt!

Igår var det 2 grader och isiga vindar. Och när man tittar på vädret i Torrevieja, vilket man inte ska göra när man sitter här i kylan, då ser man att på lördag ska det bli varmt.

image

Å andra sidan får vi ändå rapport från våra vänner som är på plats där nere i form av bildbevis på termometrar och när de sitter och njuter i solen…..så vi kommer inte undan!

I stället får vi mysa i soffan och värma oss med ett glas vin och lite choklad 😄


image

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Inget uteväder….

  1. Znogge skriver:

    Vädermässigt vet jag var jag hade velat vara men samtidigt så värmer det också att träffa nära och kära 😀

    Kram i kylan!

    • Ami skriver:

      Ja, när man träffar nära och kära glömmer man för ett tag bort det eländiga vädret 😄
      Kram och tack detsamma!

  2. Ditte skriver:

    Jag ser att du lider….Och vad gäller vädret kan jag bara instämma. Snö och blåst här idag och blåsten i kombination med några minus gör att jag bara kan vistas ute kort tid. Så vilen tur att det även hos oss finns annat att ägna sig åt än enbart utevistelse.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, du måste vara rädd om ditt ansikte….ja om hela dig också 😄
      Man får nästan ha rånarluva när man går ut i kylan!
      Stor kram till dig!

  3. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Ja -2.5 gr har jag och det snöar…lite lurad för dom sa att det skulle komma i kväll 😦
    Trodde jag skulle hinna ut…Och i Torre…sååå varmt!
    Vi får ha det bra i alla fall 😀 Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Här kom det lite snö igår, men inget som blev liggande!
      Ja, vi får ha det bra i alla fal…..och vi har ju varmt inne 😃
      Kram

  4. Ulla skriver:

    God morgon,, ser inte roligt ut med de vädret,, här har den goda värmen kommit. Satt ute igår kväll ljuvligt,, men blir att resa hem nu snart,,burrigt i Stockholm okså. Hej då..Ulla

    • Ami skriver:

      God middag!
      Åh, så underbart att kunna sitta ute och njuta på kvällen!
      Aha, så ni är snart på väg till Sthlm, men ni kommer väl snart tillbaks 😄
      Kram och ha det så bra

  5. ogamotoga skriver:

    Visst är det deprimerande i de kalla, man har bara lust att vara inomhus. Och jag tror jag slutar titta på väderrapporten för Marbella, blir bara mer rastlös och otålmodig att få åka ner igen. 🙂

  6. åsa i åsele skriver:

    Härligt vårvinterväder här hos mig, fina utedagar med sol och blå himmel, Norrland är fantastiskt 🙂
    Denna årstid är den bästa ❤
    kram

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ibland kan det va mysigt att sitta inne o kura ..eller? Sa du iskalla vindar ..usch för det! Vad är det för vänner du har som skickar bilder från Torrevieja ..sån är inte jag. Saknar dig Kram

    • Ami skriver:

      God middag Christel!
      Härligt med iskalla vindar och grå himmel 😜
      Haha! Ja, det kan man undra vilka vänner det är som skickar sånt 😃
      Saknar dig också 😘

  8. Comsi Comsa skriver:

    Har grävt ner mitt samvete och tagit en innedag… 😄

    Kram ❤

  9. Gunnel Moberg skriver:

    Vin och choklad är en nödlösning, men det får väl duga. Kram

  10. Janne skriver:

    Brrr. Jag måste ut och fixa nu, -5 och snöyra… Ha en skön innedag! 🙂

  11. Ama de casa skriver:

    Det ser inte fel ut där i soffan heller 🙂

    Ha det gott med allt gott! 🙂

    Kram

  12. Biggeros skriver:

    Du får trösta dig med ett glas vin på hemmaplan. Visst är det svårt att komma undan när vänner i Torrevejja inte är sena med att uppdatera vädret. Här är det 24 grader idag och på fredag ska det bli 27 grader. Då blir det nog stranden för vår del=) Ha det bra

  13. Mamma C skriver:

    Nu har vintern kommit på riktigt verkar det som. Nog vill man vara på varmare breddgrader nu.
    Kram

  14. Ylva skriver:

    Fast det är ju rödvin som är gott ihop med choklad. Jaja, blir ni varma av vitvin så…

  15. torrebloggen skriver:

    Du såg ju ut att ha det riktigt mysigt där i soffan! Skönt att vara inte och mysa ibland!
    Ja fredag och lördag kan det bli uppåt +30 här nere.
    Men sen på söndag sjunker temperaturen och det blir det ca +20. Inte dumt det heller.
    Det var riktigt varmt och skönt här idag och jag hörde att det hade varit +27 nere på Cura stranden.
    Ha det så bra!
    Kram!

  16. Annette skriver:

    Ja vi kan inte skryta om vackert väder här i Skåne. Regn och blåst ena dagen och snorklar och soligt andra😁😁

  17. Systeryster skriver:

    Snygging! 😘😘

Kommentera

