Loppis!

Igår blev det ett besök i pingstkyrkans loppis här i Helsingborg för mamma och mig!

Där finns allt möjligt. Visst är det kallt här. Och snö har de lovat idag, så egentligen skulle man ju köpt ett par skidor!

Men loppis är roligt. Och det är perfekt om man behöver komplettera någon kopp eller ett glas som man råkat slå sönder.

Sen stötte vi på min kusin Nichlas som jobbar där…..

….och då passade vi på att ta en fika tillsammans med honom!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Loppis!

  1. Znogge skriver:

    Skidorna hade jag avstått frivilligt men visst är det kul att gå på loppis. Jag hoppas alltid på att göra något riktigt fynd men det händer inte så ofta längre. Även på loppisar vet man att ta betalt för guldkornen. Men en god fika är inte det sämsta det heller!

    Kram och ha en bra dag 😀

    • Ami skriver:

      Ja, jag avstod också skidorna! Men visst är det svårt att göra fynd på loppis….och jag flyger ner med endast handbagage, så det finns ingen plats i väskan 😄
      Kram och tack detsamma

  2. Janne skriver:

    På loppisar kan man göra fynd. En fd granne till oss hittade en liten gräddkanna för 10:-. När hon kom hem och tittade i en katalog, var den värd 1500:- 🙂 Trevligt med fika i alla lägen! Ha en bra dag!

    • Ami skriver:

      Wow, ja det var ett riktigt fynd! Roligt när man lyckas!
      Och visst passar en fika alltid bra 😄
      Tack detsamma önskar jag dig!

  3. Ditte skriver:

    Skidor verkar praktiskt just nu, åtminstone hos oss där det snöat sedan igår. Har egna funderingar att till tin på Myrornas loppis för att se om de har snöskor. Här har våren för tillfället kommit av sig.
    Stor kram!

  4. Jeanette i Gbg skriver:

    Hej!
    Loppis är kul att gå på ibland. Jag hade tur i december. Skulle ha lite folk hem på glögg och saknade två glöggmuggar. På myrorna hittade jag just 2 av de jag redan hade. Då kände jag att jag fyndade 🙂 Kram

  5. Fia skriver:

    Ja ni fick litet otur med vädret denna gång, men tur att det alltid finns kul saker att hitta på, och Torre är ju kvar 😃🌞😎!

    • Ami skriver:

      Ja, det är tur att man kan hitta på lite roligt nu när vädret inte är så kul! Och snart är vi nere igen 😄
      Kram

  6. Christel skriver:

    Ja visst kan man göra fynd på loppis! Man har ju själv skänkt en hel del till loppis ..undras om man missat att man haft några dyrgripar bland bråtet. Ja nu är det ju dags att börja rensa igen..Man kanske hittar ”nya” saker man glömt bort. Nåt jag lärt mig här i Spanien ..är att man behöver inte så mycket prylar o det är skönt! Ha bra dag Kram

    • Ami skriver:

      Nere i Spanien tillbringar vi ju mycket mer tid utomhus, så där känns inte möbler och saker så viktigt som här hemma!
      Ja, nu är det snart dags för er att börja rensa igen…..jobbigt, men samtidigt kul när det blir lite nytt på gång 😄
      Kram och trevlig kväll 😘

  7. Comsi Comsa skriver:

    Hoppas du gjorde några fina kap….. 😉

    Kram ♥

  8. torrebloggen skriver:

    Åh vad kul med loppis!
    Mysigt med en fika efteråt!
    Kram!

  9. Lena i Wales skriver:

    Älskar loppis!!! Kanske fyndade du också!
    Ha det bra i Helsingborg!

  10. åsa i åsele skriver:

    Loppis är skoj 🙂 Såg i kommentaren att Du flyger tillbaka hem till Spanien, vad gör Du med Patrik, är det han som är handbagaget 😉 kram

  11. Geddfish skriver:

    Ibland händer det! 😀 Det var längesen jag var på Loppis, men visst har jag fyndat.
    Och fikat brukar vara både billigt och gott.
    Kram 💙

  12. ogamotoga skriver:

    Kul med loppis! 😀

  13. Gunnel Moberg skriver:

    Dit vill jag med. Har för mig att de hade lokal en bit från Framtid tidigare, men har flyttat. Var finns loppisen nu? Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det stämmer att de låg vid Framtid innan. Men nu finns de på Gåsebäck. Bakom gamla brandstationen 😄
      Kram

  14. Mamma C skriver:

    Loppis istället för marknad när ni är hemma 🙂
    Kram

  15. Ruth i Virginia skriver:

    Loppis är min hobby. Har volunterat för FISH (Friendly Instant Sympathetic Help)
    i över 30 år. Voluntärer är trevligt folk, kunderna är vänliga och kul att prata med.
    En extra bonus är, att man får se många grejer och prylar man inte hade en aning
    om att de existerade. Educational i högsta grad. Vi får in en hel del fina möbler
    och gamla smycken; mycket hushållsartiklar som är perfekta för ungdomar, som just
    fått lägenhet. Det bästa av allt är givetvis att jag, vid min höga ålder (hm), kommer ut
    och är med i livet. –

  16. yfronten skriver:

    En kompis som har en dejt i Helsingborg frågade om jag vill med dit i helgen. Jag ska till Huskvarna, men hoppas att hon fortsätter träffa honom och att jag kan följa med i vår någon gång. 🙂 Mysigt med loppis och fik!

  17. Ama de casa skriver:

    Klart du skulle ha köpt skidor! Nästa gång ni följer med till Granada/Sierra Nevada tänkte vi ta fortsättningskursen. Ja, gå steget längre än att öva på afterski, alltså 😉

    Trevligt med en liten släktträff!

    Ha en fin dag 🙂

Kommentera

