Tura!

Att Tura är trevligt! Det gillar vi att göra. Och att Tura innebär att man åker färjan mellan Helsingborg och Helsingör flera vändor medan man själv sitter uppe i restaurangen och äter gott och har det trevligt.

Och det hade vi igår tillsammans med favoriterna.

Men först träffades vi på ett ställe och fick lite gott i glaset….

….innan vi gick ombord för att fortsätta trevligheterna där.

Och maten som serverades hade sydamerikanskt inslag.

Och som avslutning blev det Golden Cadillac.

Och så en bild på våra favoriter ❤️❤️

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Tura!

  1. ogamotoga skriver:

    Visst kan turor vara mysiga. Men du, har ”tjejfavoriten” fått en kula ännu? 🤗

  2. Znogge skriver:

    Tura är toppen men det var länge sedan nu…

    Kram

  3. Annette skriver:

    Tur är nått jag gillar. God mat, sällskap och en grön på flaska..

  4. Ama de casa skriver:

    Åh… Tura! Sååå trevligt! Nu blev jag allt en anings avis 🙂

    Fast lite knepigt är det allt… Det gäller att man kliver av i rätt land! 😀

    Ha en fin dag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var ett sen ni var med och turade…..men visst är det lite knepigt var man ska kliva av. Speciellt när det är mörkt….så det gäller att kolla så man är i rätt land 😜
      Kram och tack detsamma

  5. Ditte skriver:

    Vad trevligt! Och extra njutbart förstås tillsammans med Max och Frida. Vi tar ibland turer här också men det tar lite långer tid över till Åland, men en tur är det förvisso och lite samma koncept.
    Får nog ta mig en tur söderut i sommar så jag kan ”tura” på riktigt. Jag får väl ha adresslapp på så jag blir avlämnad i rätt land.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är trevligt att Tura. Och speciellt roligt var det att göra det med Max och Frida 😄
      Och det är ju lite samma koncept som när ni åker till Åland! Man ska ha trevligt….Haha! Och adresslapp är att rekommendera för att komma av i rätt land! Men å andra sidan kan ju Danmark också vara trevligt att hamna i 😄
      Stor kram och trevlig kväll!

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ja tura är nåt speciellt…har dock inte gjort det på länge. Men till sommaren ska vi prova på det igen! Ser så trevligt ut , och ännu en mysdag med favoriterna. Ha en bra dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Visst är det lite mysig att Tura! Vi gör det lite nu och då!
      Och så roligt att få rå om favoriterna!
      Ha en fin kväll
      Kram
      PS: ingen kalkon väl? 😳

  7. Janne skriver:

    Tura är trevligt men visste inte att det kallades så. Kommandoran har turat mycket när hon jobbade i Helsingborg en gång i sin ungdom. 🙂
    Trevlig onsdag!

    • Ami skriver:

      Jo här nere säger alla tura! Det är trevligt att sitta i restaurangen medan färjan åker sina turer över sundet!
      Aha, så Kommandoran har jobbat här….då känner hon till stan 😄
      Trevlig kväll!

  8. åsa i åsele skriver:

    Jag förstår att Ni vill umgås så mycket som möjligt nu då Ni är hemma å att TURA låter ju skoj… kanske 😉 jag med min båtfobi är inte helt övertygad… jag hade hellre valt en restaurang med fast mark under fötterna 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, nu vill vi ses så mycket som möjligt när vi är hemma!
      Inte roligt att du är rädd för att åka båt. Men att Tura tror jag du skulle klara av. Båtarna är stora och turen tar bara 20 minuter och du ser både Danmark och Sverige hela tiden ute på sundet.
      Kram och ha en fin kväll!

  9. Gunnel Moberg skriver:

    Tura kan man aldrig göra för ofta. Kram

  10. Biggeros skriver:

    Turat till Helsingör har man gjort många gånger=) Även Turat till Dragör. Så trevlig sätt att umgås på med de kära!!Kram

  11. yfronten skriver:

    Vad trevligt! Jag visste inte vad tura var innan jag flyttade till Sydsverige. Och vet fortfarande inte vad en Golden Cadillac är.

  12. Fia skriver:

    Turade mellan Helsingborg och Helsingör gjorde vi många gånger när vi bilade söderut varje somnar! Man (jag) hann precis upp och ta min semesteröl på den kvart överfarten tog😃. Det blev en liten tradition att skåla in semestern där. Och jag körde ju inte😃

Kommentera

