När julstjärnan tystnar….

Ni kommer väl ihåg att jag har sparat min fina julstjärna nere i Spanien?

Men så igår förstod jag att något var fel

Jag hörde liksom ett rop på hjälp ända hit till Sverige….

Och det ante mig vad som var på gång.

Såklart var det Ama och Anders som hade gått upp till oss för att ”sköta” om den.

Men titta bara vilken behandling Anders gav den.

Inte konstigt att den ropade på hjäp…..

….men nu har nog den stackars julstjärnan tystnat!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till När julstjärnan tystnar….

  1. Ama de casa skriver:

    Anders tyckte att den var på tok för yvig och stor. Han hade glömt sekatören hemma, men som tur var hittade han en sax i lådan 😀

    Nästa gång tänkte vi skörda penningträdet, för det hann vi inte med igår.

    Hmm… Det kanske är bäst att ni skyndar er tillbaka hit snart?

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Åh, nej! Inte penningträdet också 😳 Det räcker med min stackars julstjärna….
      Måste nog skynda mig ner!
      Kram

  2. Fia skriver:

    Oj den fick sommarklippning! Jag har min vita julstjärna kvar också, tror att den får gå hädan innan vi åker till Torre i alla fall😃!

  3. Geddfish skriver:

    Jag har faktiskt en julstjärna kvar, den är rätt fin, så jag har inte ❤ att tysta den 😀
    Solig onsdagskram!

  4. Ditte skriver:

    Synd att du var så långt borta och inte kunde komma till undsättning. Men kanske fick den nu en mer våranpassas klippning. Och julen varar helt till påska så Anders var nog mån om att julstjärnan skulle orka ett tag till. Men du får passa penningträdet.
    Kram!

  5. ogamotoga skriver:

    Mina har också tystnat nu när jag varit borta. 😣

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Den där klippningen som Anders utför har man ju hört talas om. Lever den ..eller har den blivit kompost? Själv tycker jag dom är fina till jul …sen åker den 🙂 Kom och tänka på att det bara finns plastblommor hemma ..hu där finns kanske en julblomma också. Ha en fin dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, man undrar om den har överlevt 😜
      Haha! Du har kanske också en stackare här i Sverige som gråter efter dig 😳
      Ha en fin kväll 😘

  7. Comsi Comsa skriver:

    Hahaha, fast jag är säker på att julstjärnan är nöjd efter Anders behandling. 😂

    Kram ❤

  8. mamma c skriver:

    Han verkar farlig den där Anders när han är framme med saxen.
    Kram

  9. Janne skriver:

    Haha, Stalkern med en sax i närheten av en växt. Jag har sett det tidigare…
    Ha en bra dag trots detta. 🙂

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, man anande ju nästan hur det skulle bli 😃
      Men penningträdet har han nog inte hunnit ge sig på 😄
      Tack detsamma

  10. åsa i åsele skriver:

    Allt för bloggen 😀 kram

  11. Znogge skriver:

    Jag tror att ni får anlita en annan blomstervakt i fortsättningen! De nuvarande verkar lite väl nitiska 😉

    Kram

  12. yfronten skriver:

    Men oj. Maken beskär äppelträden här men det där ser ju ut som skövling… Stackars julstjärnan!

  13. Ruth i Virginia skriver:

    Fick två julstjärnor i present, och ta mej 17 om dom inte är lika fina
    i dag. Ibland händer det under. Vanligtvis blir dom gula kring nyår.
    Ander har klipp-mani, den saken är klar. 🙂
    (skulle kanske ha blivit frisör)

Kommentera

