Igår när vi….

….körde till Borås var det 5 grader och dimma!

Riktigt härligt vårväder….

Men så fort vi kom fram och fick träffa delar av familjen blev det genast mycket trevligare.

Och Anki skämmer alltid bort oss med så mycket gott att äta. Det började med hemgjord toscakaka. Sen blev det en god förrätt innan det serverades oxfilé med goda tillbehör.

Och när vi var näst intill sprängfyllda fick vi ändå i oss den goda desserten!

Men det är svårt att inte äta när det är så mycket gott!

Och vårt besök igår hos tandhygienisten fick tummen upp!

Och fredag idag igen – ska bli spännande att höra om marknaden är kvar!

Ha en trevlig dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Igår när vi….

  1. Pernilla skriver:

    Ja tänka sig, marknaden är fortfarande kvar. Ska ta en tur sen, men först en promenad till piren. Vilken brakmiddag ni var på igår, förstår att ni blev mätta. Jag kanske skickar dig en fredagsvinhälsning senare, du verkar ju gilla att få dom, kram Pernilla!

    • Ami skriver:

      Haha! Så marknaden är kvar 😃 Inte helt oväntat!
      Ja, skicka en bild……jag blir inte alls avundsjuk och längtar ner 😜
      Kram

  2. Fia skriver:

    Skulle inte förvåna mig om marknaden är kvar också när vi kommer ner, jag tycker att det har varit väldigt tyst om den på sista tiden…. Fedagsvinet kan de ju inre flytta på i alla fall!
    Trevlig helg, här har vi vårkänning!

    • Ami skriver:

      Jag tror också att marknaden är kvar…..annars får vi väl ta fredagsvinet ändå 😄
      Härligt att ni har vårväder!
      Tack detsamma

  3. Znogge skriver:

    När man blir bjuden på så mycket gott så gäller det att passa på! Trevligt sällskap gör dessutom ingenting sämre. Så var det marknaden ja! Hoppas att någon bloggare rapporterar om den 😉

    Kram och god fredag!

    • Ami skriver:

      Ja, det var så mycket god mat. Och då är det svårt att skuta äta 😄
      Haha! Ja, marknaden var minsann kvar 😄
      Kram och tack detsamma

  4. Ama de casa skriver:

    Så mycket gott! Och trevligt med 🙂

    Jodå. Marknaden är kvar… Undrar kanske om jag ska ”gå på marknaden” idag? Det gäller väl att passa på… 😀

    Kram och ha en fin fredag!

  5. Annette skriver:

    Ser ut som ni har ett fullspäckat schema😀…men ser ju inte ut som du lider
    Kram annette

  6. Ami skriver:

    Haha! Ja, det är fullt upp! Men bara trevliga saker 😄
    Kram

  7. ogamotoga skriver:

    Desserten ser galet god ut. Men oj vad jag hajjade till när jag såg mannen i lila tröja … trodde först det var en släkting till mig och undrade vilken blogg jag hamnat i. 😉

  8. Christel skriver:

    Visst är det härligt med en riktigt mysig skånsk vårdag! Som mina vänner brukar säga. ..härligt med årstider. Oj vilken god mat ni fick …misstänker att det är er favoritmat. Tror att några blev glada att träffa er. Fredagsmarknaden ..vi får väl se om vi hamnar där. Fredagsvinet blir inte inställt i alla fall. Ha en fin fredag Kram

  9. mamma c skriver:

    Jisses så mycket gott det bjöds på.
    Kram

  10. Comsi Comsa skriver:

    Så mycket gott, mums…

    En trevlig fredag och kram på dig ♥

  11. Ylva skriver:

    Vad trevligt med toscatårta före middagen! Men jag förstår att ni blev mätta av allt det där goda! Trevlig helg! När jag bodde i Borås hade jag ständigt på mig min oljerock för det regnade hela tiden…

  12. åsa i åsele skriver:

    Mums. Så gott det låter 🙂 kram

  13. Ditte skriver:

    Har förtsått av Ama och Pernilla att marknaden är kvar. Verkar segt att flytta den.
    Vilken god och trevlig middag ni blev bjudna på och vad gäller dimman får du låtsas att du är med i en film. Hoppas ni haft bätter vårväder idag.
    Stor kram!

  14. MariArne skriver:

    Marknad på gammal plats. Frågan är väl bara vilket år de ska flytta. Kram Marianne

  15. torrebloggen skriver:

    Ja det var marknad på vanliga stället!
    Så trevligt med en tur till Borås!
    Trevlig helg!
    Kram!

  16. Ruth i Virginia skriver:

    Toscatårta som appetizer? Det var nåt nytt.
    Min syster gjorde världens bästa, men det fick man som efterrätt.
    Hur som helst så tycks det ha varit en typiskt svensk träff.
    Min ”stackars” visste inte, att det åts så mycket eller att det dracks
    kaffe med dopp så många ggr per dag.
    (vilken trevlig lampa över bordet)

  17. Janne skriver:

    Vilken brakmiddag! Drack ni Xante till efterrätten eller var den i? 🙂

Kommentera

