Efter en trevlig….

….tur till Borås är vi åter tillbaks i Helsingborg.

Egentligen ska man ju inte bara prata väder. Men det blir så ofta så ändå.

När vi var på väg hem började bilen varna för halt väglag….under 4 +.

Och när vi kom upp på Hallandsåsen sjönk temperaturen till 1 + och det började snöa!

Inget vidare!

Istället ska jag nog leta reda på den rörmokaren som Christel har lyckats få tag på nere i Torre….

Ha en fin lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Efter en trevlig….

  1. Ama de casa skriver:

    Åh! Den rörisen vill jag också få kontakt med! Vattenrenare i all ära, men det där ser mycket bättre ut 😀
    Du? Jag kan väl få rörmokarens telefonnummer sen? 😉

    Ha en fin lördag – förhoppningsvis utan snö!
    Kram

  2. Znogge skriver:

    Får du tag på honom så tipsa gärna mig med 😉

    Kram och god lördag!

  3. Gunnel Moberg skriver:

    Den mannens besökslista måste vara smockfull. Jag får väl ställa mig i kö. Kram

  4. Ditte skriver:

    Kanske kan vi få grupprabatt av rörisen. Han verkar ha oanade talanger.
    Vad gäller vädret i huvudstaden är det skön vårkänsla i luften och med flera uteserveringar öppna. Bara så du vet….
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vi kollar om vi inte kan få grupprabatt….det tycker jag vi borde kunna få 😄
      Aha! Då är det i Stockholm man ska vara för att få njuta av våren….
      Stor kram

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ännu en mysig vårdag hemma i Skåne…snart är du här. Haha rörisen har lagt av luren. Men vi ska nog få tag på honom. Ha det gott Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, ännu en underbar skånsk vårdag. Imorgon står det snö på appen 😩
      Men jag får försöka hålla ut…..snart så 😄
      Du får jaga rörisen, det är många som vill åt honom 😃
      Kram och tack detsamma 😘

  6. Biggeros skriver:

    Jag är väl sugen på en sådan kran. Säg bara till så är jag med……
    Vilket yrväder i söder. Märkligt väder. Trevlig Lördag:)

    • Ami skriver:

      Ja, jag säger till så fort vi har fått kontakt med den där rörmokaren. För en sån kran måste vi ju bara ha 😄
      Ja, vädret är verkligen upp och ned….sol ena stunden och sen ösregn!
      Ha en trevlig kväll

  7. Fia skriver:

    Litet trist väder ni har i den delen av landet ! Här är det fortsatt vårlikt och jag har köpt lättare vandringsskor. Flip flopsen får dock vänta till efter nästa helg, de ligger där nere och väntar på mig…. 🌞😎
    Jag ansluter mig till kön 🍷!

  8. åsa i åsele skriver:

    OMG tänk att jag som är gift med en rörmokare å ändå inte fått en sån kran installerad 😀

    • Ami skriver:

      Va! Är det du som lagt beslag på den rörmokaren? Massor står i kö och vill att han installerar en sån kran 😜
      Kram

  9. yfronten skriver:

    Åhå, det är någon som kan göra vin av vatten! 🙂

  10. TantGlad skriver:

    Ingen fara….prata väder du. Det gör svenskarna hela tiden haha.

    Kul bild. Haft den på instagram.

    Stor kram till dig.

  11. Susjos skriver:

    Så ni är kvar i Sverige…väntar in våren? å den kranen kan jag gärna installera här hemma också!
    Kram och godnatt!

  12. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Jag ställer också mig i kö till den rörisen 😊
    Hoppas han ger grupprabatt.
    Kram/A-K

  13. Janne skriver:

    Den där rörmokaren skulle jag vilja prata med. Kanske kan fixa det själv med lite tips. 🙂

Kommentera

