Djur!

Igår hade vi söta Molly och Peppsi på besök. Deras föräldrar skulle bort över dagen, så då fick de vara här hos oss.

Och när vi ändå pratar djur så hände det något märkligt härom kvällen när vi satt och åt. Patrik reste sig upp för att kolla ett mejl från Max och då fick jag se en stor gul fläck i rumpan….Jo, han hade byxor på sig!

Hm, vad var detta?

Samma gula fläck fanns på både dynan och stolen. Det var nästan som ett pulver!

Av med byxorna och bort med dynan innan vi kunde sätt oss ner igen och äta färdigt! Men i mitt stilla sinne tänkte jag att han kanske hade läckt lite….det har ju hänt mig förr!

Dagen efter när jag dammsög drog jag fram stolen och såg samma gula fläck igen!

Märk väl att det bara var på Patriks stol fläcken var! Och han satt där på morgonen som vanligt och åt sin frukost….Men i fortsättningen måste han ha kläder på sig!!!

Men när jag påpekade det för honom svor han på att han hade varit påklädd 😉

Vi började fundera vad detta kunde vara. Och när vi tittade under bordet hittade vi ett hål.

Jag tog en tandpetare som jag rörde runt med. Och oj, nu blev någon arg! Det surrade och lät ilsket där inifrån.

Istället överlät jag inspektionen av hålet åt Patrik som då tog fram lite grövre verktyg än min tunna tandpetare.

Och när vi hittade orsaken fick jag ju be honom om ursäkt för att jag anklagat honom bland annat för att ha suttit utan kläder….

Men vad hittade vi i det där hålet då?

Jo, en gulaktig sörja som liknade saffran fast lite klibbigare. Och ett djur som såg ut som en geting eller ett bi….

Vad det än var för något så blev det uppsägning med omedelbar verkan – den sortens hyresgäster är inte välkomna i mitt bord!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Djur!

  1. Susan skriver:

    Hahaha! Tack för ett underbart ”läckageinlägg”! Skrattar högt på bussen på väg till jobbet så att folk stirrar. 😂😂😂
    Kram!

  2. Ama de casa skriver:

    Hahaha!!! Men dumt att vräka den där kanske? Du hade kunnat börja med att sälja honung? Eller vad nu det där gula var för nåt… 😀

    Ha en härlig dag!
    PS: Det lär väl visa sig framöver nu ifall Patrik var helt oskyldig eller ej… 😉

    • Ami skriver:

      Ja, nu när du säger det så kanske det var dumt med vräkning…..om det nu inte var Patrik som var orsaken 😉
      Tack detsamma!

  3. Gunnel Moberg skriver:

    Du är för härlig! Men vad var det egentligen för ett slags djur? Ha en fin början på veckan.

    • Ami skriver:

      Det såg ut som en geting fast modell mindre! Blev först rädd och trodde vi fått husbock i hela bordet….
      Tack detsamma!

  4. Christel skriver:

    Haha helt otroligt! Oönskade hyresgäster i bordet. Stackars Patrik att få skulden. Ja dom där ”djuren” plockar i sönder handdukar också! Ha en skön dag Kram

    • Ami skriver:

      Nej, oönskade hyresgäster är inte välkomna hos mig!
      Haha! Ja, nu lär det visa sig om det var Patrik eller det där djuret som bar skulden 😉
      Fast jag tror på djuret…..för inte är det väl Patrik som plockar sönder era handdukar på terrassen 😉
      Kram och tack detsamma!

    • Ami skriver:

      Haha! Det måste vi reda ut 😀

  5. mamma c skriver:

    Hoppas ni fick bort alla så det inte är fler som bor i ert bord.
    Kram

  6. åsa i åsele skriver:

    Oj, det var det värsta 😀 sån tur för Patrik det visade sig att han var oskyldig 🙂 kram

  7. ogamotoga skriver:

    Hu! Hade också vräkt det där djuret. 😲

  8. Annette skriver:

    Ja gula fläckar kan man få till annat😂😂
    Men vilken tur att insekten inte byggt större bo och fått hyresgäster för då hade ni kanske blivit attackerade när ni rotade i dess bo

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, gula fläckar kan vara något helt annat 😉
      Usch ja, det var tur att den inte hann bygga större bo….

  9. yfronten skriver:

    Nej, man vill inte ha någon som gör gula fläckar på stolarna. Men tur ändå att det inte var Patrik. 🙂

  10. Ditte skriver:

    Tillvaron kan vara verkligt intressant och spännande och det är lätt att man misstror varandra. skönt att ni i alla fall fick klart fär er att det fanns ockupanter i närheten. Skönt att de nu inte kan inta ert bord.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, ibland kan man misstro varandra 😉
      Men den här gången var det ju ockupanter…..som vi ni hoppas är borta!
      Stor kram!

  11. Biggeros skriver:

    Nej, jag tror det var en Bieffekt av sol och värme…Nee
    Inga bin och getingar som snyltar till sig ett boende på oberoende tid. Däremot hade ni fått gratis honung till morgon teet. Det kanske bara är en BIsak i det hela//kram

Kommentera

