Vi gillar ju….

….att vara ute, både Patrik och jag!

Och kan man då promenera i sol och värme blir det ju ännu bättre. Och igår tog vi piren tillsammans med Fia och Lasse!

Lägg märke till vilken snygg snits Fia och jag har på våra högerben. De spanska damerna står så när de blir fotograferade och då ville inte vi vara sämre! Vi försökte få med Lasse på den idén också. Men nej, det gick inte!

Och nere på Playa del Cura börjar det så smått att fyllas på med folk.

Men vi tog sikte på El Calabrio istället där vi sammanstrålade med Anders, Ama, Bosse, Ditte, Pedro (servitören som alltid gillar att vara med på bilderna) och Lotta och Calle.

Men man kan inte bara sitta och ha det trevligt i goda vänners lag. Lite nytta måste man också göra. Så när vi brutit upp från vår trevliga träff och uträttat lite ärenden gick vi hem och jag tog itu med hushållssysslorna!

Jag bakade ett litet matbröd!

Ha en trevlig onsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Vi gillar ju….

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag måste börja träna på min benföring ser jag 😉
    WOW – vilket bröd! Bautastort ju – säkert gott också 🙂

    Himla kul att ses igår – det måste vi göra om nån gång 😀
    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, benföringen är viktig 😃
      Alltid lika roligt att ses, så det tycker jag att vi snart gör om igen 😄
      Kram och god morgon!

  2. mamma c skriver:

    En trevlig dag med andra ord eller som alltid. Ditt bröd var väldigt litet tycker jag 😊.
    Kram

  3. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Aha är det så man ska stå? Ännu en härlig dag. Oj vilket bröd …säkert gott! Ha en fin dag Kram

    • Ami skriver:

      God förmiddag Christel!
      Japp, så ska man stå när man blir fotograferad 😀
      Härliga dagar!
      Ses om en stund!
      Kram

  4. ogamotoga skriver:

    Snygg pose ni har … ska öva på den. Och du, jättefin bild på bagerskan. 😊🤗

  5. Comsi Comsa skriver:

    Mina ögon går till den härliga degen, så mycket roligt
    man kan ha med den…. 😀

    Kram ♥

  6. Ditte skriver:

    Jättetrevligt att ses igen! Verkligen! Och Calabrio är ett perfekt vattenhål med goda tapas som ingår. Perfekt väder dessutom.
    Och visst har man litel hushållsbestyr även här, dock i mycket måttliga mängder. men det finns ju de som har det körigare. -Ama de Casa t.ex. Men även hon hade lite fri tid igår.
    Brödet ser verkligen fint ut och jäsningen verkar helt perfekt.
    Inser att jag idag får träna på benföringen vad gäller foton.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är så roligt att ni är tillbaks igen 🙂 Och visst är Calabrio ett bra ställe!
      Haha! Ja, Ama de Casa har det nog värre 😉
      Ja, nu är det benföringsträning som gäller….
      Stor kram!

  7. Lena skriver:

    Mmmm ni kan konsten att njut av dagen.
    Vilket bröd!!
    Det måste nästan fastnat i ugnen?
    Kram Lena

  8. Janne skriver:

    Det där var allt ett litet bröd och det ser gott ut! Dofterna känns ända hit. 🙂

    Ha en fortsatt trevlig onsdag!

  9. åsa i åsele skriver:

    Det var då ett litet bröd 😉 Tänk så gott doften har nybakat bröd luktar 🙂 Det är som pop corn lukten på bion, det luktar godare än det smakar 😀 kram

  10. Fia skriver:

    Hej Ami!
    Visst fick vi snits på fötterna! Och så trevligt vi hade!
    Duktiga du som bakar!

    • Ami skriver:

      Ja, det var tack var dig som vi fick så bra snits på våra fötter! Tyckte vi klarade det riktigt bra 🙂
      Jättetrevlig dag blev det!
      Kram

  11. Gunnel Moberg skriver:

    Du måste ha en stor ugn! Vad sugen jag blir på nybakat bröd. Kram

  12. torrebloggen skriver:

    Så trevligt ni såg ut att ha det!
    Snygg benföring där på piren!
    Men ni måste nog allt träna lite mera på fotföringen, för fötterna ska väl peka åt samma håll hi hi!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det blev en jättetrevlig dag! Och Calabrio är ett bra ställe med trevlig personal!
      Vi får öva lite mer på fotföringen 😉
      Kram och tack detsamma!

  13. Geddfish skriver:

    Benföringen var helt OK på er tjejer, men fötterna, där blir det dubbelträning! Men lite får ni ha att jobba på, hihi.
    Vilket bröd! Jag är ju bortskämd med dotterns bröd, för själv har jag bakat mitt sista bröd 😉
    Kram

  14. yfronten skriver:

    Vilket gulligt litet bröd! Hoppas att det blev gott också!

  15. Systeryster skriver:

    Men åh så gott det där brödet ser ut! Och det lär väl räcka ett tag också.. 😊😘😘

Kommentera

