Ingen dum dag….

….igår heller!

Det märks att påsken närmar sig! Nere vid den gamla kyrkan förbereds det för påskprocessionerna.

Och på los locos stranden börjar det också fyllas på med soltörstiga människor!

Och visst är det underbart med sommar och sol…..även om den där ”otäcka” perioden närmar sig nu när man inte kan sitta på terrassen ens under markisen!

Men än så länge går det!

Trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Ingen dum dag….

  1. Gunnel Moberg skriver:

    Det lär nog dröja innan jag får krypa in i skuggan för att det är för varmt. Det ser härligt ut där på terassen. Ha en mysig helg.

  2. Ama de casa skriver:

    Javisst är det härligt nu! Fantastiska dagar 🙂
    Det börjar verkligen fyllas på med folk på stränderna, och nästa vecka lär det bli ganska trångt här i stan överhuvudtaget – kul att säsongen drar igång på allvar 🙂

    Ha en fin tur på marknaden – ännu behöver jag inte gå ut med mitt felköpta-lampor-stånd 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, nästa vecka blir det nog kaos här 🙂
      Tyckte jag såg dig stå och sälja dina felköpslampor…..man jag kan ha sett fel 😉
      Kram

  3. Geddfish skriver:

    Skulle jag sitta på min balkong nu, så skulle jag ha filt och tjock jacka 😉 solen skiner men det är kjyvkallt 😀
    Fredagskram 💚

  4. MariArne skriver:

    Ja nu har vi det verkligen skönt i den lagom varma värmen. Kram Marianne

  5. Comsi Comsa skriver:

    Glad fredag och kram på dig ♥

  6. Znogge skriver:

    Än så länge ser det i alla fall inte ut att gå någon nöd på er 😉

    Kram och trevlig fredag!

  7. Ditte skriver:

    Just nu är det bara att njta av allt och i mitt tycke i helt perfekt väder. Så behagligt och som svensk sommar när den är som bäst.
    Så visst har vi det bra.
    Stor kram!
    Ses snart!

  8. ogamotoga skriver:

    Jag saknar den ”otäcka” perioden … men nu är det ju fredag, du behöver inte sitta på terassen idag. 😉

    • Ami skriver:

      Ja, den där ”otäcka” perioden är ganska trevlig den också 😀
      Nej, idag behövde jag inte sitta på terrassen……..men en kopp kaffe blev det där ute ändå när jag kom hem från marknaden 🙂

  9. Janne skriver:

    Det ser skönt ut där på terrassen! Ni har ju havsutsikt också, sehr schön! 🙂

    Trevlig fredag och helg!

  10. mamma c skriver:

    Vi hoppas på lite värme idag så vi kan sitta på vår balkong och ta fredags drinken när jag slutar jobbet. Men som det ser ut just nu blir det nog inomhus.
    Kram

  11. Ylva skriver:

    Mmm, terrass med markis! Så himla härligt! Jag hoppas på att få äta påskefrokost hos våra danska stuggrannar utomhus.

  12. åsa i åsele skriver:

    Det kom lite snö under natten och i skuggan har vi nu 0 grader men sol å blå himmel 🙂

    Att sitta ute utan vara väl påklädd kommer icke att hända varken idag eller i morgon 🙂

    kram

  13. Christel skriver:

    Jordgubbar,vin,sol o värme …vad kan bli fel? Nu är det underbart här!!

Kommentera

