Trevligt och mysigt!

Ja, vi har det verkligen trevligt och mysigt på våra fredagsträffar här i Torrevieja!

Och igår var Ditte tillbaks, så nu är ordningen återställd igen!

Och här står Irene, Christel och Ditte för att se vad Carita har i sin ”gottepåse”….kan vara en väska och kanske ett par skor, men jag tänker inte skvallra! Men snyggt var det i alla fall 😀

Och efter vår vanliga runda slog vi oss ner på vårt vanliga ställe. Och servitrisen kom som vanligt fram med ett leende och frågade om vi som vanligt ville ha vårt vita vin!

Bra när allt är som vanligt!

Och som vanligt gjorde jag av med en massa pengar…..Ett knippe sparris 1 €, ett glas vin 1€ och den här snygga sjalen för 1€. Så tre hela € gick det åt på gårdagens marknadsrunda….knappt 30 kr!

Men när jag kom hem igen efter den trevliga dagen möttes jag av det fasansfulla som hänt i Stockholm och genast började tankarna fara hit och dit i huvudet! Var har jag mina nära och kära? Men jag tror att den första reaktionen blir så när något händer!

Så idag går tankarna till alla de som drabbats av detta fruktansvärda!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Marknader och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Trevligt och mysigt!

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Vacker färg på sjalen! Favo!
    Ja hemsk dag i går 😦 Men förvånad är man ju inte 😦
    Kram P ♥

  2. Mamma C skriver:

    Det är ju bra när det inte blir dyrt när man shoppar :). Ja, det är hemskt det som hänt.
    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Du är bra på det där med matchning du! Sjalen matchar ju både flappisarna och himlen 🙂

    En fruktansvärd och obegriplig händelse… Hur KAN någon göra så?
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, vilken tur att jag redan hade ett par turkosa flipflop 😀
      Ja, det är så hemskt det som hänt…..finns inte ord 😦
      Kram

  4. Comsi Comsa skriver:

    Vilken färgmatchning. 🙂
    Idag är det en väldigt dämpat stämning här, människor samtalar, fotar sätter ut blommor…

    KRam ♥

  5. ogamotoga skriver:

    Men nu blir ju jag nyfiken på vad Carita har köpt!!! Och tycker nog du spenderar alldeles för mycket pengar! 😂😉

    • Ami skriver:

      Hon köpte ett par skor och en väska…men berätta inte det 😉
      Ja, varje fredag spenderar jag sååå mycket pengar 😀

  6. Ditte skriver:

    Stort tack för igår, lika trevligt som vanligt. Och din sjal är jättefin. Missade nog när du köpte den…
    En mörk dag var det verkligen och jag var orolig tills jag fick höra att mina nära och kära befann sig oskadda. Men visst går tankarna till de som drabbats. Hot och terror får inte stoppa oss att leva. Detta hemska kan vi aldrig skydda oss mot.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Tack själv! Så roligt att du är på plats igen!
      Ja visst är det fruktansvärt det som hänt! Och jag förstår att du var orolig tills du hörde av dina nära och kära! Och det är sant, att hot och terror inte får stoppa oss att leva!
      Stor kram!

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ja vad innehöll gottpåsen? Fin schal .matchar den blåa himmeln. Usch ja en mörk dag..skönt att få tag i sonen som var på väg dit men som fick vända hem. Vad är det för galningar ..😡😡 Ses snart Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Och tack för idag! Så trevligt!
      Härligt med en blå sjal som matchar himlen!
      Ska vi avslöja att gottepåsen innehöll ett par skor och en väska 😉
      Och vilken tur att sonen hann vända hem igen….så fruktansvärt!
      Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Fin färg på Din sjal.
    Ja Du det ofattbara inträffade i Stockholm…
    Sverige är inte förskonad.
    Terrorn breder ut sina svarta vingar.
    kram

    • Ami skriver:

      Tack! Det kan vara roligt att ha lite färgglatt ibland 🙂
      Ja, terrorn breder verkligen ut sina svarta vingar 😦
      Kram

  9. torrebloggen skriver:

    Härlig färg på sjalen och den matchade ju väldigt bra till dina flip-flop!
    Ja det är hemskt det som hände i Sthlm igår.
    Ha en bra dag!
    Kram!

Kommentera

