Är det dags att lägga ner bloggen nu?

Igår hade vi bestämt träff utanför Tintero med Agneta som vi aldrig har träffat förr. Och medan vi stod där och väntade tog Patrik upp kameran för att ta en bild över den överfulla stranden….det är ju påskveckan nu, så stranden var verkligen överfull. Men vad händer? Skärmen var becksvart! Patrik vände och vred på kameran, men den förblev svart!

Batteriet var helt urladdat, vilket nog aldrig har hänt innan….Och vad är en bloggare värd utan sin kamera? Troligen inte en pesetas!

Vi kunde i och för sig gått upp och hämtat mobiltelefonen och använt den. Men i samma ögonblick kom Agneta och vi glömde helt bort ”eländet” med batteriet!

Istället gick vi gick vi bort till Esmeralda. Och plötsligt dök Ditte och Bosse upp och slog sig ner. Och det tog inte lång stund innan även Ama och Anders kom förbi. Och det är ju det som är så roligt här nere. Man behöver aldrig känna sig ensam.

Högljutt var det redan innan vi kom av alla spanjorer som satt och åt och drack. Men hur högt vi än pratade var det svårt att överrösta dem!

Men så kom jag plötsligt på när vi satt där att Ama kunde ta en bild på oss och sen mejla den till mig! Men hon kom på en ännu bättre idé, att jag kunde få låna hennes batteri och istället ta en egen bild!

Så under ett litet tag var Ama batterilös – eller i alla fall hennes kamera!

Och jag kunde föreviga oss allihop….

….och även få med en bild på stranden!

Så det är nog inte dags att lägga ner bloggen riktigt än!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Är det dags att lägga ner bloggen nu?

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag känner att jag gjorde en livräddande insats där. Ja, räddade livet på bloggen alltså – vilken tur! 🙂
    Jag brukar alltid ha med mig ett extra batteri i väskan, men eftersom min egen kamera hotade med batterihaveri just när vi gick ut så låg det batteriet hemma och väntade på laddning. Vilket sammanträffande att bådas våra kameror ”dog” samtidigt? Luktar lite konspiration här… Kamerorna kanske vill att vi BÅDA ska lägga ned bloggarna? Vill nog ha lite lugnare liv, kan tro… 😉

    Det var kul att ses igår – trevligt med spontanträffar också 🙂

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det var tur att du kom och räddade livet på bloggen 😀
      Men märkligt att även ditt batteri hade lagt av…..men vi ger icke upp så lätt 😀
      Jättetrevligt med spontanträffar!
      Kram och god förmiddag!

  2. Comsi Comsa skriver:

    Haha, nej du behöver inte lägga ner bloggen så länge det finns hjälpsamma bloggvänner. 😉
    Man blir snopen när allt inte går som vi tänkt men det blir oftast bra ändå. 🙃

    Kram ❤

  3. Gunnel Moberg skriver:

    Ama kom verkligen som en räddande ängel. Få inte sådana griller i huvudet att du ska sluta blogga. nu blir jag nervös. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var tur att Ama kom så jag fick låna hennes batteri!
      Så nu kan jag blogga ett tag till…..är så glad att du vill hänga med 🙂
      Kram!

  4. ogamotoga skriver:

    Tack o lov att det inte blev något slut på det roliga. 😊

    • Ami skriver:

      Ja, det var nog tur….för det är ju ganska roligt att blogga! Och framförallt har jag så många trevliga bloggläsare 🙂

  5. mamma c skriver:

    Nu blev man lite nervös först. Men slutet gott, allting gott.
    Kram

  6. Ditte skriver:

    Jättetrevligt att ses igår! Lka trevligt som vanligt och riligt att även träffa både Agneta, Ama och Anders. Ja, även Patrik förstås…
    Och vad göller batteri så had ejag ett fyllt sådant och även en kamera så det fanns som tur var flera livlinor i närheten.
    En kamera är lisom nödvändigt att ha med sig och helst en med fulladdat batteri.
    Önskar er en fin tisdag!
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det roligt när vi ses! Och det var trevligt att träffa Agneta som var en ny bekant för oss alla tror jag!
      Det känns tryggt att det finns flera livlinor om man skulle behöva dem….för utan kameran kan man ju inte vara!
      Tack detsamma önskar vi er!
      Stor kram!

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Men hemska tanke ..ingen blogg? Vilken tur att Ama kom till undsättning! Ja vilket sommarväder o med folk det är överallt. Nej överrösta en spanjor är svår. Ha det gott Kram

    • Ami skriver:

      God middag Christel!
      Usch ja, tänk vad tråkigt det hade blivit för mig också om jag inte fick höra från er ni fina varje dag….det förgyller liksom dagen 🙂
      Underbart väder!
      Vi ses!
      Kram 😘

  8. Znogge skriver:

    Nej, den får du verkligen inte lägga ner! I stället gäller det att ha en fungerande plan B och hoppas på den.

    Kram och god tisdag!

    • Ami skriver:

      Nej, jag håller väl på ett tag till 😀 Men ett fungerande batteri måste jag se till att alltid ha i fortsättningen 🙂
      Kram och tack detsamma!

  9. Ulla skriver:

    Inte ska ett batteri stoppa en bloggare.
    Ni får köpa en solcellsladdare och ha med på promenaderna

    Kram Ulla

  10. Janne skriver:

    Lägga ner bloggen har jag också funderat på att göra. Här är det batterierna i gubben som börjar sina 🙂

    Trevlig dag!

    • Ami skriver:

      Nej, det tycker jag absolut inte att du ska göra! Jag skrattar varje gång jag är inne och läser vad du har skrivit 🙂
      Jag tror det var alla hjulen som tröttade ut dig 😀
      Tack detsamma till er!

  11. åsa i åsele skriver:

    Oooups Nu skrämde Du mig, kunde lätt satt kaffet i halsen å pang boom så hade Du haft mitt liv på Ditt samvete bara för att Din kamera lade av 😉
    Här går ju jag aldrig utanför dörren utan mobil/kamera så jag är väl rustad 🙂
    Glöm inte att ladda batteriet nu!!
    kram

    • Ami skriver:

      Ooh! Vilken tur att jag fick låna Amas batteri så jag slapp ha ditt liv på mitt samvete 😉
      Nej, vi ska aldrig glömma att ladda batteriet igen 😀
      Kram

  12. Fia skriver:

    Nej por favor inte nerläggning😃!
    Och Esmeralda är inte dumt heller! Ha en finfin dag!

  13. Ruth i Virginia skriver:

    Tänk om alla problem kunde vara så lättlösta!
    Tänk om alla vore like generösa som Ama och delade med sej
    till dom som behöver en liten ”lift”.

  14. yfronten skriver:

    Jag använder bara mobilkamera nu. Den har man ju alltid med sig. Men visst blir man som bloggare handikappad utan kamera!

  15. Agge V skriver:

    Hej och tack för en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans med er och bonus blev det ju också iochmed att era vänner dök upp. Hoppas att vi kan göra om det någon gång.
    Kram Agneta

    • Ami skriver:

      Hej Agneta!
      Tack själv för en jättetrevlig eftermiddag! Var så roligt att träffa dig. Och det tyckte även resten av sällskapet 🙂
      Såklart att vi gör om det igen 🙂
      Kram

  16. Camillaclown skriver:

    Godmorgon Ami!
    Oj, där skrämdes du litegrann! Tur att det ordnade sig med batteriet så att din blogg rullar vidare! 🙂 Skärtorsdag i morgon o vi, clownerna Spellevink & Pellevipp, ska leda en påskparad så vi kommer nog att få träffa många söta påskkärringar o andra ”figurer”! Önskar er alla en Glad påsk!!! ( från ett grått o regnigt Skåne)

    • Ami skriver:

      God eftermiddag!
      Ja, det var tur att det ordnade sig med batteriet! Det är så roligt att blogga när man läser allt fint från er 🙂
      Aha! Så du ska leda en påskparad, så roligt! Hoppas det blir bättre väder och att ni får kul 🙂
      Glad påsk önskar vi också!

  17. Ping: Ama har en ny kamera! | Ama de casa

Kommentera

