Inget marknadsväder!

Nej, igår blev det ingen marknadsrunda! Efter att ha pratat med Ditte och Carita beslöt vi oss för att avvakta!

Det ska ju vara varmt och skönt när man strosar omkring mellan marknadsstånden för att shoppa!

Och marknaden finns ju kvar här nedanför……åtminstone ett tag till!

Så den shoppingen som blev igår var det Patrik och jag handlade på Mercadona. Fast vi var där häromdagen är det ändå alltid något som fattas i kylen. Och denna gången var det smör och morötter som behövde inhandlas! Men givetvis hamnar det alltid något mer i korgen!

På kvällen var vi och Fia och Lasse bjudna till Ditte och Bosse på lite godsaker….

….innan vi alla gick till kinarestaurangen på ”Habanerasgatan”

Och givetvis fortsatte vi där vår ”kurs” i att äta med pinnar!

Så trots gråvädret blev det en väldigt trevlig kväll tillsammans med goda vänner!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Inget marknadsväder!

  1. Ama de casa skriver:

    Nej, marknaden lockade inte alls igår. Fast det var rätt mycket folk ändå, såg jag.

    Vi handlade också morötter igår, fast på Consum. Inte för att jag tänker äta dom, men ändå… 😉

    Du är verkligen duktig med pinnarna nu, men var det där all mat du fick? Såg lite snålt ut där på tallriken.. 😉

    Ha ännu en bra grådag! (Imorgon vänder det… 🙂 )

    • Ami skriver:

      Nej, inget kul att gå på marknad när det är kallt och ruggigt!
      Haha! Jag börjar nästa tro att du gillar morötter 😀
      Ja, synd om mig….fick bara en jordnöt igår 😉
      Tack detsamma! Klockan fem kommer solen!

  2. Mamma C skriver:

    Vilken snits du verkar fått in med dina pinnar nu. Men det måste ta en jäkla tid, om det bara är så där lite som du får upp varje gång.

  3. Comsi Comsa skriver:

    Jag har alltid undrat vart mina pinnar tar vägen,tills en dag då jag upptäckte att jag just svalde den sista biten. 😉

    Kram ♥

  4. Znogge skriver:

    Förstår att ni avstod marknaden i går men den finns säkert kvar ett bra tag till 😉 Fredagen blev ju trevlig ändå!

    Kram och god lördag!

  5. Fia skriver:

    Tack för åter en trevlig pinnätarkväll! Nu tycker jag att vi fått upp farten ordentligt😃! Både soppa och jordnötter intogs ju via pinnar!
    Gott och trevligt att ses!

    • Ami skriver:

      Tack själva! Jättetrevligt! Och visst har vi fått upp farten ordentligt nu…..Speciellt Lasse imponerar med att äta soppa med pinnarna 😀

  6. Ditte skriver:

    INget marknadsväder var det men väl bra väder för att ses och träna på onnförningen. Riktig snits har upparbetats av samtlga i ”klassen” och nu så avancerade rörelser som att plocka jordnötter och individuella riskorn med dem. Sedan finns det ju enstaka som testar att äta soppa med en pinne, klart överkurs under det att andra tar två. Men här värnars om valfriheten.
    Tack för en jättetrevlig och klart uppiggande kväll.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vädret var perfekt för att ses och träna 😀
      Haha! Ja, att äta soppa med två pinnar är svårt….men att göra det med en, det är imponerande 😀
      Tack själva – och tack för det goda vi fick före hos er 🙂
      Stor kram!

  7. Janne skriver:

    Nu blev jag sugen på kinamat igen. Pinnar tar för lång tid men det är nog nyttigt att sitta länge. 🙂

    Ha en fin dag!

  8. åsa i åsele skriver:

    Med tanke på hur ofta Ni äter någon annanstans än hemma så förstår jag inte varför Ni handlar 😀
    Bra gjort att äta soppa med en eller två pinnar, måste ju vara en tjock soppa 😀
    Morötter med smör är ju gott 🙂 fast morötterna ska ju vara kokta 🙂
    Har Du testat att steka vaxbönor, oxå mycket gott, typ som strips men godare 🙂
    Ha en fin lördag, kram

    • Ami skriver:

      Att shoppa är roligt, så därför handlar vi 😀
      Tack för tipset med vaxbönorna, det ska provas!
      Kram och tack detsamma!

  9. ogamotoga skriver:

    Hur orkade du äta all den mat med pinnarna … bönan eller vad det är? Hahaha 😀 Ni har det så gottigt varje dag verkar det som. Undran bara … hur många flaskor vin dricker ni om dagen? Hahahaha 😀 😀 😀 *skoja bara*

  10. torrebloggen skriver:

    Ni har verkligen fått in snitsen med att äta med pinnarna!
    Att äta soppa med pinnar har jag aldrig testat.
    Ha en bra dag!
    Kram!

  11. Sussi skriver:

    Det är sällan man lyckas gå och handla och endast få med sig det som är skrivet på lappen. Jag tror nog aldrig jag lyckats med det haha
    Att äta med pinnar kan inte jag. Har försökt lära mig men lyckas inte få till det. Gaffel får funka fin fint för mig 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Visst är det konstigt att man alltid får med sig mer hem än det som var skrivet på lappen 😀
      Jag är ingen höjdare heller på att äta med pinnar, men en del lyckas jag få upp 🙂
      Kram

  12. Anonym skriver:

    Wax on, wax off, wax on, wax off Karate kid fångade flugor med pinnar redan på 80-talet.
    Det kan bli ditt nästa ”mål” kanske?
    Men en nöt var inte dåligt att fånga.

  13. yfronten skriver:

    Du kanske fick ditt marknadsvin på kvällen i stället då? Jag laddar upp inför Valborg här och kokar min jättestora chiligryta. 🙂 Säkert blir det en del vin till den…

Kommentera

