Folkvagnar och chinabutiker!

Tänk så mycket det finns som man inte behöver! Men ofta är det ändå något som brukar följa med hem i påsen!

Igår tog Patrik och jag en promenad bort till ”storchinon” på Valencianas!

Jag var egentligen ute efter ett par nya krukor till terrassen. Och krukor finns det gott om i såna affärer!

Och i lördags tog Patrik lilla bubblan och åkte till Alicante för att kika på andra bubblor….

Fler bilder från VW träffen finns här.

Eftersom jag vet hur det brukar gå till på såna där bilutställningar valde jag att stanna hemma.

Varenda bil ska gås igenom. Både under, över och inuti! Sen ska varje skruv diskuteras…..och efter det tar man ett varv till och gör om samma sak….Så jag valde att ägna mig åt min favoritsyssla här hemma istället! Jag tvättade 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Bilar och motor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Folkvagnar och chinabutiker!

  1. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Å vad kul, där hade jag velat vara 😀 Den orangea på sista bilden ser ut att var en av dom jag haft 😀 Den blå också. OK, jag har haft två röda och en grön samt en annan blå med
    metallicfärg som kom på 70-talet också 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Haha, du och Patrik kunde ju gått där tillsammans och studerat alla dessa bubblor…..jag håller mig gärna hemma 🙂
      Kram

  2. mamma c skriver:

    Chinobutikerna kommer man aldrig ut utan en påse i handen.
    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Läckra folkor! Men att titta sådär ingående på dom? Jag hade nog också valt att stanna hemma, fast inte tvätta då 🙂
    Paellan såg ändå bäst ut 😀

    Ha en braig dag!
    PS: Jag ser allt spåren efter suddgummit där i första kommentaren… 😀

    • Ami skriver:

      Ja, jag håller mig gärna hemma när det gäller att studera dem på så nära håll 🙂
      Haha! Så du har varit här inne och smygläst innan 😉
      Ha en bra dag ni också!

  4. Christel skriver:

    Älskar folkor! Men att gå runt o kolla skruvar nja kanske inte. Men tänk så mysigt du hade det med din tvätt! Japp mycket på Chinon man vill ha …tur man inte har större boende. Här tänker vi omvänt just nu…bort med allt som inte används ( och det är mycket) Ha det gott Kram P.s S längtar efter den där sista biten

    • Ami skriver:

      Håller med dig! Inget kul att kolla skruvar och allt sånt där…..Och jag hade jättemysigt här hemma med min tvätt 🙂
      Haha! Åh, vad vi längtar att få skämma bort henne…..vi ska ligga i sängen och äta har vi bestämt 😉
      Kram

  5. Ditte skriver:

    Nu kan jag tipsa om en ännu större Chino som ligger nästan framme vid Habaneras/ Carrrefour, lite längre att gå, men går gör ni ju. (Ja, kanske blir det lite mer bil nu…)
    Förstår att du stannade hemma, du vet ju hur detta går till och jag kan tänka mig att det tar tid att titta och gå igenom allt. Och skönt med ”egentid” är det ju också.
    En liknande volkabuss som var med här på bild, dock ombyggd till ”camper” har jag korsat USA med i slutet på 70-talet. Minnen! Men ingen direkt komfort…
    Stor kram!
    Saknar dig!

    • Ami skriver:

      Aha! Då måste vi promenera bort till den chinon en dag och titta! Vi gick bort dit idag, men då visste jag inte att den butiken fanns!
      Nej, det är ingen vidare komfort i den där bilarna…..och jag tyckte att jag hade det bättre hemma 🙂
      Saknar dig också!
      Stor kram!

  6. Annette skriver:

    Haha..jag har också stannat hemma och tvättat för bilar, ja de förstår jag mig inte på

  7. Znogge skriver:

    Nästan så att jag också hade föredragit att tvätta! Mitt bilintresse är inte så starkt 😉

    Kram och ha en bra dag!

    • Ami skriver:

      Ja, jag hade en skön dag och slapp står bredvid när Patrik ska in och kolla varenda bil 🙂
      Kram och ha en bra kväll!

  8. åsa i åsele skriver:

    Meen OJ menar Du allvar… valde Du tvätta framför kolla in fina bubblor?
    Jag skulle ju väldans gärna följt med Patrik 🙂
    Paellan ser ju mycket god ut.
    Dessutom hade Ni åter igen en dag då Ni hade tur med vädret 🙂
    kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det menar jag på fullt allvar 😀 Jag har varit med på sååå många såna där bilutställningar genom åren så nu får det räcka!
      Hade du varit här kunde du åkt med honom 😉
      Kram

  9. Fia skriver:

    Fina bubblor! Förstår att Patrik hade en toppendag, och paella som pricken över i. Antar att han fällde ner suffletten under färden!

  10. Gunnel Moberg skriver:

    Det vete fåglarna om jag inte hellre följt med än stannat hemma och tvätta. Det syntes ju en hel del vackra orange bilar där. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det fanns nog ett par orangea bubblor 🙂 Men nej, jag hade så härligt här hemma i mina tvätthögar 😀
      Kram

  11. Ruth i Virginia skriver:

    Vi hade en grön VW-buss på 60-talet. Motorn var så svag att man nästan
    blev en trafikfara i uppförsbackarna till Sierra Nevada, men det var bra att
    ha, när man skulle skjutsa egna ungar och scouter hemikring (heter det så?).
    Äldsta dottern tog den med till college – kompisarna var avundsjuka. 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, de är väldigt bra att ha när man är några stycken! Men precis som du säger, nästan en trafikfara i uppförsbackarna 🙂

  12. ogamotoga skriver:

    Inte så bilintresserad men ibland kan det vara kul att kika runt. 😀

  13. yfronten skriver:

    Jag var med på båtmässa i Göteborg en gång och blev så uttråkad så att jag köpte ett par dyra regnbyxor av ett seglarmärke bara för att få shoppa… Så jag vet hur du har det. 🙂

  14. Janne skriver:

    Jum jum. Åkte Patrik nedcabbat dit? 🙂

Kommentera

