Fotboll….

….är vi inte det minsta intresserade av!

Fast ibland råkar man hamna mitt i det ändå!

Som i söndags när vi skulle gå ner på paseon och äta med min faster Gun-Britt och hennes man Björn! Det stod skyltar på varenda bar att de visade fotboll på storbildsskärm på kvällen.

Så när matchen drog igång höjdes ljudnivån ganska rejält. Och ännu högre blev det när rätt lag gjorde mål…..vilket lag som nu är rätt!

Men vi hade hur roligt som helst. Och maten var inte dum den heller!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Fotboll….

  1. Znogge skriver:

    Mitt fotbollsintresse är inte det största men jag vet i alla fall att rätt lag är Malmö FF 😉

    Kram och ha en bra tisdag!

  2. Ama de casa skriver:

    Såg både trevligt och gott ut där på Deni’s 🙂 Sen slapp vi ju höra fotbollsljudet här på bloggen också 😉

    Ha en härlig dag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi hade jättetrevligt trots alla som gapade runt omkring oss….fast jag tror att vi höjde våra röster ganska bra också 😀
      Kram och tack detsamma!

  3. Marina skriver:

    Jag tillhör däremot de som gärna väljer ett ställe där ”rätt” match visas när det beger sig. Tycker det är kul med stämningen som oftast blir, plus att jag tycker fotboll är rätt kul att se (under förutsättning att det är någon kul match), men jag har samtidigt full förståelse för de som kan tycka det blir jobbigt. Men med tanke på hur god maten såg ut så var det säkert helt ok ändå 😉

    • Ami skriver:

      Ja, stämningen är trevlig när man går ut så! Men jag har inte det minsta intresse för själva matchen 🙂
      Men vi åt gott och hade det jättetrevligt!

  4. Karin skriver:

    Men fotboll som är så skoj!! 🙂 I alla fall om rätt lag spelar, och jag gillar spanska ligan…..men annars kan jag nog missa lite matcher. 🙂
    Det ser ut som du lyckats få paella för en person, så då blev jag ju genast nyfiken (brukar ju försöka stjäla restaurang tips på bloggarna 🙂 ) Och Ama var ju snabb och avslöja vilken restaurang det är. 🙂 Det måste testas, jag gillar paella men sambon är inte lika förtjust. Så jag blir glad om man hittar ställen där man kan beställa för en person!

    Nu har verkligen nedräkningen börjat för en tur ner till värmen, ska bli så skönt! 🙂

    //Karin

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, jag har inte det minsta intresse för det….har noll koll!
      Men att gå ut och äta en god paella gör jag gärna 🙂 Och Denis är nog det stället som jag vet servera paella för en person…..den är kanske inte den bästa, men helt ok!
      Härligt att nedräkningen har börjat 🙂

  5. mamma c skriver:

    Ja, det går livat till när det är fotboll på tv:n.
    Kram

  6. Janne skriver:

    Fotboll, för såg jag allt nu ser jag inget. Tröttsamt med vrålet. Maten ser kanon ut! 🙂

    Ha en bra dag!

    • Ami skriver:

      Eftersom varken Patrik eller sonen är idrottsintresserade har vi aldrig brytt oss om det…..det har bara varit bilar och motorer för hela slanten i vår familj 🙂
      Tack detsamma!

  7. Ditte skriver:

    Ibland blir det väl högljutt och glatt när fotboll visas på dessa stora skärmar. Och man behöver ju inte ha på så högt för det är väl rörelsen på plan som är viktigast. Men ni ser ut att ha dethur bra som helst och kul med en bra paella också.
    Stor kram från ett soligt Stockholm.

    • Ami skriver:

      Ja, det blir väldigt högljutt ibland! Men det är roligt att lyssna och sitta med i ett sånt sällskap….bara jag slipper titta på matchen 😀
      Stor kram och vad skönt att ni har sol!

  8. åsa i åsele skriver:

    Fotboll är inte min grej, inte hockey heller för den delen 😉 men äta mat YES det är ju något jag både kan och tycker så mycket bättre om 🙂 kram

  9. Gunnel Moberg skriver:

    Du och jag tänker helt lika när det gäller fotboll. Kram

  10. Biggeros skriver:

    Jag är ingen diggade av fotboll. Gillar ishockey och handboll÷) Visst kan det vara roligt att följa med när det är EM och VM i fotboll. God mat!!!

  11. yfronten skriver:

    Vad skönt att ingen av er är intresserad av sportboll. 🙂

  12. Pär skriver:

    Jiiipii nu gillar jag bloggen än mer!
    Fotboll????
    Hur kul kan det vara, vuxna människor som jagar en stackars boll suck suck.
    Sen att få tusentals att sitta och titta på detta, helt obegripligt.
    Pär

  13. Susjos skriver:

    Haha! Ser på kommentarerna att smaken är delad vad gäller fotboll, hihi!
    Jag är väl ingen större fotbollsdiggare, men är det EM eller VM så kan t.om jag titta. Och det har setts en hel del matcher under våra semestrar, maken gillar det mer än mej. En av sönerna också.
    En god paella säger man inte nej till, å ofta så måste man ju vara två för att äta den på restaurang, då är det kul att de serverar till en!
    Fortsätt njut av värmen, vi hoppas att värmen snaaaart kommer till oss också, det är ju snart juni månad!
    Kram 😀

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, fotboll är ett känsligt ämne 😉
      Nej, inte ofta man kan äta paella för en person…..men visst är det gott 🙂
      Hoppas, hoppas värmen kommer till er snart!
      Kram

Kommentera

