Patrik har ibland….

….varit sugen på att skaffa båt!

Men att ha båt kräver en massa jobb! Och det hör man ju på namnet att det är något som är jobbigt, så den tanken la han ner igen!

Och inte heller är han så insatt i vilken kutym som gäller på båtar med skor och kläder och sånt….

….men så häromdagen tog vi en promenad ner i hamnen igen. Och denna gången fick han se vilka regler som gäller ombord!

Så helt plötsligt blev han sugen på att skaffa båt igen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Patrik har ibland….

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Förstår att han gillar den dresscoden 😀

    Ha en toppendag! (Nästan skönt att det är lite molnigt just nu 😉 )

  2. Ditte skriver:

    Båt är väldigt trevligt att ha men en del jobb är det förvisso. Men jag tycker Patrik är inne på rätt linje nu när han börjar med klädseln. Man måste ju vara ändamålsenligt klädd på sjön precis som på en golfbana. Och vid behov kan vi asistera i läsning av sjökort och det mer praktiska. Ja, utom klädseln då för vi tar den gamla vanliga.
    Stor kram och trevlig söndag.
    Strålande sol i Stockholm…

    • Ami skriver:

      Haha! Jag tror också att jag föredrar den gamla vanliga klädseln 😉
      Stor kram och tack detsamma! Och härligt att ni har sol!

  3. torrebloggen skriver:

    Hi Hi Förstår att han blev sugen på att skaffa båt
    Här skiner solen för fullt!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  4. Janne skriver:

    Hahahaha!!!

    Trevlig söndag!

  5. Christel skriver:

    Sa du jobb!! Haha ja det låter jobbigt! Jo det är mycket som ska fixas på en båt. Efter att själv ha haft en båt …insåg jag att det nog inte var för mig( blev sjösjuk i hamn) Föresten snygg dresscod 👍Ha det gott Kram

  6. Gunnel Moberg skriver:

    Haha! Men den dresscoden kan man väl ha i bil också? Kram

  7. Biggeros skriver:

    Den skylten för mig var ny🤗🤗Såklart att Patrik gillade den. Vi har haft båtar men vi var aldrig hemma och kunde inte utnyttja de som man borde. Annars gillar jag båtlivet🤗

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, såklart att han gillade den skylten 😉
      Nej, är man inte hemma och kan nyttja båten är det onödigt att ha en….men kan tänka mig att det är ett mysigt liv!

  8. åsa i åsele skriver:

    Härligt 😀 Sådan skoj skylt 🙂 Passar bra då det är skyltsöndag 🙂 kram

  9. Geddfish skriver:

    Vad skulle han skaffa? Båt? 😀
    Tack för skyltsöndagsskylten 😉 Kram

    • Ami skriver:

      Ahh man behöver kanske inte ha en båt.
      Hmm nu kanske han sätter upp märket på vår terrass istället?
      Kram

  10. Anonym skriver:

    Nu vill jag med köpa båt!!!!

  11. Susjos skriver:

    SÅklart, med den dresscoden så! Och vad gäller herrarna då, stringbadbyxor eller…hihi…nej, det vill vi väl inte va? Hehe…
    Ha en trevlig kväll, och det blir inte till att titta på ishockeyfinalen då? 😀

    • Ami skriver:

      Stringbadbyxor hmm det vill vi nog inte se va?
      Jag kommer ihåg på stranden i Helsingborg kom en karl med bara en påse runt paketet.
      Det var inte vackert.
      Ingen sport på våra kanaler som tur är.
      Ha en trevlig dag.

  12. Mamma C skriver:

    Gäller det hela besättning för denna dresscode 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Har aldrig ägt en båt men troligen gäller det ALLA ombord.
      Men kocken får man hoppas har ett höftskynke på sig iallafall, man vill inte ha hår i maten.
      Kram

  13. yfronten skriver:

    Hehe, ett sånt märke vill jag ha på vår båt och så kan jag nakenbada. (Det brukar jag göra om vi hittar en egen strand.)

Kommentera

