En del väljer….

….att krångla till det!

Hoppa på det här viset så man nästan slår ihjäl sig!

Eller som här, böja ryggen bakåt så den håller på att gå av!

Och när man har fötter väljer man att gå på händer!

Nej det är inget för Ami….hon föredrar en helt vanlig promenad!

Och att träffa vänner gillar hon också!

Här sitter vi tillsammans med Pernilla och Thomas!

Och kan ni tänka er….batteriet i kameran var helt slut när bilden skulle tas! Trots att vi har fått ett extra batteri av Ama! Men det hade vi såklart inte med oss, utan det låg kvar hemma på byrån, vilket var väldigt dumt! Men som tur var räddade Pernilla oss med sin mobilkamera 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till En del väljer….

  1. mamma c skriver:

    Ja, en del gör det visst jättekrångligt för sig.
    Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Tänk att folk inte kan ta sig fram på ett normalt vis? Väldigt konstiga vis där, ja, förutom ditt sätt då 🙂

    Haha! Reservbatteriet var liksom tänkt att ligga i handväskan? Men snällt av Pernilla att rädda dig där – tur du har braiga vänner 😀

    Ha en fin dag!

    • Ami skriver:

      Lovar att skärpa mig med batteriet 🙄
      Ja, varför kan inte folk ta sig fram på lite enklare vis?
      Tack detsamma!

  3. Ditte skriver:

    Sätten att röra sig på varierar, men jag är glad för att du fortfarande håller dig till promenader. Verkar säkrast så.
    Mysigt att träffa Pernilla och Thomas! Ser behagligt ut där ni sitter. Vad gäller batterier kan det vara ett tips att ha med det extra i kamerafodralet…
    Men å andra sidan är det roligt med lite spänning också…
    Stor kram och trevlig onsdag.

    • Ami skriver:

      Ja, jag håller mig nog även i fortsättningen till vanliga promenader 🙂
      Kul att träffa Pernilla igen….och nu även Thomas!
      Ja, vi får nog skärpa till oss vad gäller batteriet….
      Stor kram och tack detsamma!

  4. Christel skriver:

    Ja varför krångla till det. Det är nog bäst att hålla sig på fötterna. Va kul att Pernilla är på besök…önskar jag också satt där. Ha det fint Kram

    • Ami skriver:

      Ja, fötterna känns som det säkraste sättet!
      Förstår inte vad du sysslar med där hemma….hade varit mycket roligare att ha dig här!
      Kram

  5. Gunnel Moberg skriver:

    Jag tycker ditt sätt att ta sig fram är det enda vettiga. Kram

  6. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Det har alltid utförts volter där och det är läskigt. I bland tror man dom brutit nacken. Ingen tjej har jag sett gjort såna. En gång var det bara nån centimeter från betongväggen…Kom lite fel.
    Kram P ♥

  7. åsa i åsele skriver:

    Det är väl på två vis… det kan ju vara bra att träna kroppen att utföra lite akrobatiska övningar ibland 🙂 men bäst att vara försiktig, själv går jag vanligtvis å det trivs jag bäst med 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Jo, visst är det bra att träna kroppen! Men det är ju hemskt om de missar och hamnar snett 😦 Är glad att inte Max har hållit på med någon sådan sport!
      Att promenera verkar säkrast 😀
      Kram

  8. Znogge skriver:

    Ja, hade definitivt valt ditt tillvägagångssätt också. Verkade vara lugnast så med min rygg 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, har man problem med ryggen ska man nog akta sig för såna aktiviteter…..annars också, tror jag!
      Att promenera är nog det lugnaste 😀
      Kram

  9. Fia skriver:

    Jag har också sett voltande killar just där, jag skulle gärna vilja kunna göra det, eller åtminstone stå på händer… men jag får vackert använda mina fötter, och det gör jag egentligen väldigt gärna om jag tänker efter…

  10. Susjos skriver:

    Alltså den klänningen till prinsessan! Så sööt!!!
    HA det gott i värmen 🙂

  11. Ping: Golfsäsongen börjar lida…. | Rendahl i Spanien

Kommentera

