Underhåll krävs…

…på det mesta! Men ibland är det svårt att avgöra om det är underhåll eller skrotning på gång.

Ami har alltid tyckt det sett svårt ut att åka cableski.
Men nu såg det än värre ut! Liiite låg var den allt!

Ojoj! Veckan efter såg det ännu värre ut!
Ska man åka ner under vattnet eller hur är det tänkt?
Och inte såg vi några andra som åkte heller, så vi vågade inte prova.

Och ännu lite senare låg alla hopphindren på land. Då undrar man vad som är i görningen.

Nästa gång vi kom var hela stålstativet borta! Stulet eller slängt tro? Stulet är tveksamt med den storleken!

Ytterligare ett par dagar senare låg hela maskineriet i backen! Nu skulle det garanterat skrotas.

Men se, det var bara underhåll! Nu är allt som vanligt igen och Ami har fortfarande chans att prova på cableski….. en vacker dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Torrevieja förändringar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Underhåll krävs…

  1. Ama de casa skriver:

    Jag ser fram emot filmen när du testar! Eller förresten säg till när du ska göra provturen – den gör sig nog allra bäst live 😉
    Kram

  2. Ditte skriver:

    Önskar dig lycka till! Jag hänger gärna med som publik och fotograf. och kanske provar jag också…
    Stor kram och trevlig torsdag.

  3. Gunnel Moberg skriver:

    Då sätter jag mig väl bara här och väntar på bildbevis när du åker iväg. Ta det försiktigt. Kram

  4. ogamotoga skriver:

    Det vill jag se! 😀

  5. torrebloggen skriver:

    Vilken tur att du fick en andra chans! Lycka till!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  6. Znogge skriver:

    Vilken tur att möjligheten fortfarande finns så fega inte ur nu 😉 Läser att Ditte eventuellt hänger på…

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja vilken tur jag får en andra chans haha.
      Jo Ditte hade säkert hoppat på det betvivlar jag inte.
      Vi får väl samla ihop ett gäng….en vacker dag.

  7. åsa i åsele skriver:

    Jag hoppas Patrik står redo med kameran då den vackra dag är kommen 😉 kram

  8. yfronten skriver:

    Oj, då, då kan du inte skylla på att de tagit bort den… Jag skulle inte våga åka.

  9. Susjos skriver:

    Vad är cableski? Själva ordet låter som något jag inte skulle prova! Fast jag vågade mej ju på att flyga i luften, vad det nu heter….efter en båt, och sen landade vi i vattnet på Korfu, med väninnan som fyllde 50 den dagen, och ja, vi ”grundade ” med lite ouzo först! Haha!!

    • Ami skriver:

      Cableski är att man åker vattenskider eller bräda efter en typ av linbana på vattnet.
      Inte svårt alls (om man kan det)
      Parasailing ser lite lugnare ut, men visst hjälper det om man grundar lite först haha

      cabeski

Kommentera

