Underbart promenadväder….

….är det nu! Temperaturen ligger runt 30 grader i skuggan!

Så vill man gå några längre sträckor måste det ske nu! Så vi frågade Ama och Anders om de ville följa med på en promenad till La Mata.

Vackra hus finns det utmed vägen.

Fikonträd hittade vi också!

Fikonen satt på sin plats, men får nog sitta kvar ett tag till innan det är dags för skörd.

Strandpromenaden låg framför våra fötter.

Vätskestopp är ett måste i värmen.

Stranden var full av folk som sig bör vid denna årstid.

Fullt även på serveringarna.

Slingrig strandpromenad.

Efter långpromenad blir man hungrig! Så vi gick till ett kinaställe som Ama och Anders visste om och åt god mat!

Sen blev det faktiskt buss hem! Och i väntan på den stannade Patrik och Anders till vid boulebanan som ligger precis bakom hållplatsen för att se på när de spelade!

Ama och jag bänkade oss i busskuren där vi fick en trevlig pratstund med två spanska turister….! Det var mor och dotter som skulle in till stan!
Inte ofta man själv vet mer än spanjorerna, men det var första gången de skulle till Torrevieja, så de hade ingen aning om var bussen stannade! Men som tur var hade Ama en karta i väskan som hon kunde hjälpa dem med!

Och på bussen var det några som tog en selfie! Men det är ju sånt som alla ungdomar sysslar med idag!
Kan vara en bloggare?

Ha en trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Underbart promenadväder….

  1. Gunnel Moberg skriver:

    Jag måste ändå erkänna att jag saknar värmen lite. Skulle nog knökat ner lite sol också i väskan. Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Det var verkligen en trevlig promenad! Tack för en härlig eftermiddag 🙂

    Och dom där selfiesarna som den där ungdomen tog – dom blev inte bra. Suddiga och sneda. Haha! Däremot har jag sett ett resultat från den där resan (nånstans som jag inte kan komma ihåg), men då hade nog den där ungdomen lämnat över kameran till killen bredvid – han verkar ha långa selifepinnar till armar… 😉

    Ha ännu en fin dag!
    Kram
    PS: Jag glömde påsen med vattenflaskan på restaurangen. Det var bara en skvätt vatten kvar, så just det gjorde ingenting – men påsen… PÅSEN! Jag blev av med påsen… Ni hänger väl med så vi kan gå och hämta den idag? 😉

    • Ami skriver:

      Tack själva! Visst var det härligt! Fast den där så kallade fisken kunde jag nästan varit utan 🙂
      Haha! Kan ha varit den där andra ungdomen då som tagit bilden vid ett annat tillfälle!
      Jag går med och hämtar påsen om jag FÅR den…..
      Kram

  3. Ditte skriver:

    Trevligt att få gå med till La Mata. Njöt av både sol och värme, god mat och dryck. (Ja, det senare har jag också fått)
    Här uppe i Norrland är det ganska kyligt, +5 idag, men i alla fall sol. Grönskar gör det så blommorna har inte frusit fast.
    Önskar er en fin fredag!
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Det är en trevlig promenad dit….Ja, du vet ju själv!
      Kan tänka mig att ni har haft massor av trevligheter uppe i Norrland! Men trist att det är så kallt!
      Stor kram och tack detsamma!

  4. mamma c skriver:

    Härligt att traska runt när det fläktar lite.
    Kram

  5. Janne skriver:

    Fina bilder, fina hus, vacker väder och fina människor! 🙂
    Trevlig helg!

    • Ami skriver:

      Det är roligt att promenera tillsammans med goda vänner i fin omgivning när solen lyser 🙂
      Trevlig helg till er också!

  6. åsa i åsele skriver:

    Härliga bilder att värma sig med då jag sitter här å fryser. kram

  7. Annette skriver:

    Ser ut som ni hade en underbar promenad. Här hemma i Helsingborg har vi dryga 17 grader och mulet men solen försöker komma fram. Så här fick det bli en kort pw i Pålsjö skog då jag väntade på att tvätten skulle torka=)

    • Ami skriver:

      Det är härligt att promenera när det är fint väder!
      Åh, Pålsjö skog…..det är ju så fint att gå där 🙂

  8. Znogge skriver:

    Vilken trevlig promenad och vilken härlig värme ni har just nu! 30 grader tycker jag är alldeles perfekt sommartid 😀

    kram och trevlig fredag!

    • Ami skriver:

      Ja, 30 grader tycker vi också är alldeles perfekt! Det behöver absolut inte bli varmare 🙂
      Kram och tack detsamma!

  9. MariArne skriver:

    Vi måste ta oss till LaMata och kolla den nya strandpromenaden men vi pensionärer har så mycket att göra jämnt. Kram och trevlig helg!

  10. Marina skriver:

    Härlig promenad! Nu vill vi ha värme här också!!

Kommentera

