Putsa fönster….

….har jag aldrig gillat!

Men kunde man fått ett sånt här hjälpmedel så hade det kanske underlättat!

Men det kanske blir för trångt på vår lilla terrass?

Hm, jag kanske måste köpa ett hotell först för att få igenom den kostnaden av Patrik!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Putsa fönster….

  1. Lena Boman skriver:

    En sån ”snorkel” vill jag också ha med 7 stora fönster och altandörrar som skall putsas.
    Och dom är ju alltid lite smutsiga här nere.
    Vi kanske kan dela på en ? Ingår fönsterputsaren också tror du?
    Kram L

  2. åsa i åsele skriver:

    Köp ett hotell vet ja 🙂 Putsa fönster är inte min grej, det överlåter jag till J 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi får kanske köpa ett hotell om det ska funka 😉
      Jag gillar inte heller att putsa fönster, men här nere är det enklare rutor än hemma!
      Kram

  3. Gunnel Moberg skriver:

    Varför har ingen uppfunnit självtvättande fönster? Jag tror det hade gjort succé. Kram

  4. Znogge skriver:

    Nog vore det smidig och bra men tyvärr är vi inte heller hotellägare 😉

    Kram och ha en bra torsdag!

  5. ogamotoga skriver:

    Putsa fönster gillar jag. 😆

  6. Biggeros skriver:

    Att putsa fönstren och stryka är heller inte min grej. Hoppas att Patrik ändrar sig….

  7. Ylva skriver:

    Klart att du ska köpa ett hotell! Vad kul att maskinen heter Snorkel!

  8. mamma c skriver:

    Har aldrig gillat det heller. Framför allt inte nu när vi bor i stan.

  9. Ama de casa skriver:

    Åh vad bra! Skaffa en sån. Och vet du vad? Goda grannar fixar sen fönsterputsen åt grannarna med 😀

    Ha en skön kväll!

  10. Janne skriver:

    Vem f.n bryr sig om fönsterputsningen när godingen finn i bild… 😀

  11. Christel skriver:

    Usch för fönsterputsning 😉

  12. Marie skriver:

    Fönsterputsning är inte kul. Vi har iallafall fått(köpt) nya fönster ochdet är kul (när det blir klart)
    Nu längtar jag(som alltid!!!!) tillTorre! Kram

    • Ami skriver:

      Ja, nya fönster är ju lite roligare att tvätta så länge de är rena 😀
      Förstår att du längtar…..det är underbart här!
      Kram

  13. Ditte skriver:

    Na, hotellägare är kämpigt att vara. Tänk på alla klagande gäster…En idé kan vara att ta en vattenslang på dina fönster eller så tar du hem en god vän vars namn börjar på B (nej det är inte mig det gäller) och du kommer att ha skinande fönster. Han är en hejare på detta.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Nej, klagande gäster vill vi inte ha med att göra, så det får nog vara med hotellköpet 🙂
      Jag följer ditt råd och tar hem vår goda vän…… 🙂
      Stor kram!

  14. Susjos skriver:

    Fönster tycker jag är lite kul att putsa, men det händer inte ofta för det! Tvätt och strykning kan du få ta över här hemma…hihi!
    Önskar er en Trevlig MIDSOMMAR!!!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag tar mycket hellre över strykningen och tvätten…..fönsterna klarar jag inte av! De blir bara flammiga när jag försöker tvätta dem 🙂
      Kram och tack detsamma önskar vi er!

Kommentera

