Äta bör man!

Ja, äta bör man fast det är hett här nere nu!

Och egentligen borde man nog klä sig som den här kanotisten för att skydda hela kroppen från solen.

Dessutom verkar det svalare och skönare att vistas i vattnet än i kanoten!

Och häromkvällen när Patrik och jag tog en liten promenad gick vi ner till hamnen för att ta en svalkande dryck. Och egentligen var i inte hungriga, men när grannbordet fick in en pizza sneglade Patrik långt efter den….så det var bara att kalla till sig camareron och be att få titta i menyn!

Och det tog inte lång stund förrän även vi satt där med varsin pizza framför oss!

Och det är ju kvällarna när solen har gått ner som är behagligast här nere nu.

Och även vildkatterna tycker det är bäst att få lite mat när det börjar svalna av lite!

Visst är det fint att det finns människor som tänker även på att de behöver få både mat och vatten….här står ett par som håller på att öppna en burk med något gott i till de små liven!

Så äta bör man!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Äta bör man!

  1. Znogge skriver:

    Visst bör man äta och just pizza tycker jag fungerar farligt bra i värmen 😉 Här lär det bli en solhatt nästa vecka för det vill jag inte vara utan numera.

    Kram och god torsdag!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, en god pizza går alltid ner 🙂
      Härligt att du ska få användning av solhatten!
      Kram och tack detsamma!

  2. mamma c skriver:

    Vem kan motstå en pizza fast man precis har ätit😉.
    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Pizza är inte dumt det! 🙂

    Gomorron!

  4. Christel skriver:

    ibland blir man riktigt sugen på en pizza. En blöt turban låter som en bra idé i värmen. Här behöver man inga turbaner ..Ha en go dag Kram

    • Ami skriver:

      Visst är det gott med en pizza ibland!
      Nej, jag har förstått att ni inte behöver blöta turbaner där hemma 😦
      Kram och tack detsamma!

  5. Ditte skriver:

    Visst bör man äta och även få i sig lämplig mängd dryck. Jag tycket också att kvällarna var behagligast och njutbart att länge sitta vid havet.
    nu fick jag et nytt uppslag. man kanske ska gå runt -simma runt- med en blöt turban för att svalka sig. God idé. Men kanoten lämnar jag därhän.
    Trevlig torsdag och lycka till med bollen i kväll.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, kvällarna är absolut skönast här nere nu! Och visst behöver man både äta och dricka fast det är varmt….och vätska framför allt 🙂
      Tack, men vi kommer att sakna dig ikväll!
      Stor kram!

  6. Janne skriver:

    Första bilden på kanotisten, han står väl inte och… ? Pizzan ser dögod ut!

    Fortsätt bra dag!

  7. åsa i åsele skriver:

    Inte direkt sån värme att jag behöver svalka mig, snarare tvärtom… har gått mina kvällspromenader med the dogs i fleecetröja så nä nån värme att skryta om har vi icke.

    Ert väder verkar så mycket bättre 🙂

    kram

  8. ogamotoga skriver:

    Dö vill man inte 😆. Kan se att ni slafsat i er min favoritpizza!!! Ajsenbajsen att fresta mig så genom bloggen. 😉

  9. Ser ut om en bra ide att svalka sig i vattnet, man skulle ju kunna använda gummibåten som buff’ebord och äta ute i vattnet också 🙂 Kram

  10. Ruth i Virginia skriver:

    När jag såg killen med kanoten tänkte jag:
    ”Va sjutton nu då! Har dom araber i Torre?”

  11. yfronten skriver:

    Haha, från ”inte hungrig” till en hel pizza på två sekunder?

  12. Susjos skriver:

    Så det är i Spanien värmen finns har jag förstått! Vi hade faktiskt ganska blå himmel här idag, och lite sol också, men ack va det blåser…och var är värmen? Just ja, i Spanien! Hehe…
    Mums med pizza!

    • Ami skriver:

      Ja, vi verkar ha fått all värme hit…..hörde att de även har dåligt väder i Helsingborg 😦
      Hoppas så att sommarvärmen kommer till Sverige – tycker faktiskt synd om er!
      Pizza är gott 🙂

Kommentera

