Nya fredagsmarknaden i Torrevieja!

Ska man ta sig till nya fredagsmarknaden är ett tips att INTE ta med bilen. Alternativet är att ställa den en bit bort och sen gå sista biten.

Men rutinerade som vi är promenerade Patrik och jag dit i fredags.

Men lite galet är det nog planerat, för parkeringen är inne på samma område som själva marknaden.

Men vi trängde oss fram. Och väl inne bland stånden trivdes Ami.

Nu är marknadsgatorna inte bara långa raka gångar utan de svänger åt alla håll, så tillslut vet man inte var man har varit.

Och visst var det hett. Men än har värmen inte avskräckt folk från att göra ett besök….

….för det var en hel del människor. Men denna gången hittade vi faktiskt några fler serveringar. Smidigt också att det var samma pris på all dricka.
Och en varmkorv för 1 € är helt ok.

Och såklart var det fullt på alla ställen.

Men även marknadsknallarna hade fullt upp.

Men det finns inte ett enda träd att söka skugga under. Enda chansen att få det är att krypa in i stånden och ställa sig under deras solskydd.

Och behöver man besöka hemlighuset får man leka detektiv. För inte en enda skylt finns som visar att toaletterna döljer sig där i det grå betonghuset.

Även på parkeringen var det otydligt skyltat….eller så bryr sig folk inte om dem?

Man parkerar lite som man vill, även utanför det uppmärkta P-området, vilket såklart orsakade långa köer för de som vill köra därifrån.

Men vi hade trevligt! Och visst blev det något handlat. Ett par skor faktiskt, men inte till mig, Patrik var ju med 😉 Men ett par till vår söta svärdotter!

Ja detta var en helt vanlig fredag i Torrevieja.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Marknader och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Nya fredagsmarknaden i Torrevieja!

  1. Annica skriver:

    Godmorgon
    Får se om man orkar med marknaden (i augustivärmen) när vi kommer ner.
    Isf tar vi nog cyklarna… 😉
    Ha en bra dag
    Kram

    • Ami skriver:

      God förmiddag!
      Nja, i augusti hade jag nog slopat marknaden…..då är det vaaarmt 🙂
      Men kul att ni kommer ner då!
      Kram och tack detsamma!

  2. åsa i åsele skriver:

    Tokigt att det icke är skyltat om toaletter å att folk parkerar hur som haver utan ordning. kram

  3. Ama de casa skriver:

    Jag tyckte det verkade fiffigt med parkeringarna då när vi var där första dagen efter flytten. Men just då var det nog inte så många bilar just vid marknaden (fler i rondellen vid Valencianas/Baleares). Fattas nog fler till- och frånvägar.

    Toaletterna såg vi aldrig. Men dom var verkligen väldigt snygga! Eller inte… 🙂

    Kul att det finns fler vattenhål nu, även om det verkar vara otillräckligt fortfarande.
    Jag inväntar nog höst/vinter innan jag gör ett nytt besök. Gillar La Mata-marknaden bättre. Mer behändig, liksom 🙂

    Ses snart!
    Kram

    • Ami skriver:

      Det känns väldigt rörigt med alla bilar som kör åt alla håll! Och det känns livsfarligt att gå över gatorna!
      Men det blir kanske lugnare till hösten när det är mindre folk här – annars gillar jag marknaden 🙂
      Ses om en stund!
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Tack för turen! Och att promenera dit är nog smidigast och snabbast. Vad gäller serveringarna har det ju kommit några till, men ganska ocharmiga och inbjuder inte direkt till att slå sig ner. Platsbris är det också.
    Utbudet av varor är ju stort och hela området likaså men det blir ju hett på ”gatorna” när inga hus skuggar. Å andra sidan var det ju inte riskfritt med marknaden inne i stan så en flytt hit ut kanske kommer att kännas bättre efter hand. Man får vänja sig.
    Kul att du hittade skor till F, men inga till dig själv. Kanske fanns det med ”hinder.”..Vi får ta nya tag i detta i höst.
    Tycker du fått till väldigt talande och beskrivande bilder…
    Stor kram! Saknar dig!

    • Ami skriver:

      Ja, det är absolut smidigast att promenera dit! Och jag tror också att man vänjer sig, men vi får ta en tur dit till hösten i stället…..och då tror jag vi stannar på ett annat vattenhål på vägen hem – och då kanske det kan bli ett par skor till mig också….när inte hindret är i vägen 😉
      Stor kram och saknar dig också!

  5. mamma c skriver:

    Nog bäst att knalla dit och inte ta bilen. För då vet man aldrig om man kommer därifrån.
    Kram

  6. Gunnel Moberg skriver:

    Verkar som ett helt dagsverke att gå på den marknaden. Kunde du inte smyga ner ett par skor till dig själv? Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är ganska jobbigt att gå dit nu. Speciellt när det är så varmt och så mycket folk!
      Haha! Jag var bevakad hela tiden där vid skoståndet 😉
      Kram

  7. Susjos skriver:

    Oj, så mycket skor jag skymtar där på dina bilder…skulle behöva lite sommarskor, hihi, jag skulle nog gilla den marknaden! Men jag förstår att ni har det varmt nu!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag gillar också marknaden, men just nu är det alldeles för varmt att gå dit! Men de finns massor av snygga skor 🙂
      Kram

  8. Ann-Kristin skriver:

    Promenerade dit bara en gång i maj och i augusti i värmen kommer jag absolut inte att gå dit.
    Ingen skugga, få vattenhål och dessutom fullt av semestrande spanjorer då.
    Får nöja mig med att gå in i Chino-butiker😊
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Nej det är för varmt att promenera dit nu. Och ännu värre blir det i augusti!
      Så jag håller mig också till chino-butikerna nu 🙂
      Kram

  9. Fia skriver:

    Vi gick förbi marknadsplatsen en morgon när vi var nere senast, för att kolla var det var, inte långt från oss, men lockade inte i hettan, så vi skippade fredagen! Men till hösten får vi nog göra ett besök…. eller flera…..

  10. MariArne skriver:

    Vi har varit där flera gånger med bil. Men ställt bilen bakom Keaki. Kan tro att det är lite mer folk där nu. Kram

  11. yfronten skriver:

    Oj, där skulle jag gå vilse! De får göra en karta till toa, parkering och matställen. 🙂

  12. christel Sjöberg skriver:

    oj vad det verkade rörigt 😮 då tycker man ju ändå att de har haft vääääldig långt tid på sig att planera detta…vilken tid vad ni där? jag hade tänkt satsa på 9-tiden men det kanske e fullt redan då? 🙂

Kommentera

