Skojakt på marknaden!

Igår tog faktiskt Susan och jag en promenad till marknaden trots värmen.

Susan var ute efter ett par skor i ett speciellt stånd.

Men det är många och långa gångar att beta av….

….men tillslut lyckades vi hitta just det ståndet hon letade efter. Och titta vilka snygga skor som fick följa med hem i hennes påse.

Efter det drog vi oss mot matsidan….

….för att köpa oliver.

En del av dem var särskilt goda….de var fyllda med stora ostbitar.

Och när jag kom hem igen från marknaden rann svetten, så det var bara att kliva in i duschen för att få lite svalka….

…och sen vänta på att solen skulle gå ner! Det är då folk börjar leva här nere!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Marknader och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Skojakt på marknaden!

  1. Susan skriver:

    Hola! Ja, trägen vinner. Vi hittade ju ”min” skoförsäljare till sist – bokstavligen! 😉 Tack för trevligt sällskap och fredagsvin! Stoppade in oliverna i frysen en halvtimme när jag kom hem för att de skulle kylas ned snabbt – men jag vet inte om vi törs äta dem…. Inte kul att bli magsjuk på semestern…

    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, vilken tur att Ditte först hade sett honom….och visst var skorna snygga!
      Jo, men jag tror absolut att ni kan äta dem….jag provade ju ett par av dem som låg där i skålarna!
      Tack själv, jättetrevligt!
      Kram

  2. Znogge skriver:

    Då vet vi vad som väntar när vi angör Mallorca i kväll men det är kanske svalare på öarna…

    Kram

    • Ami skriver:

      Härligt att ni kommer till Spanien ikväll! Och jag tror att ni får samma väder där som vi har här på fastlandet!
      Kram

  3. Mamma C skriver:

    Vilken tur ni hade som hitta ert skostånd till slut. Ha en fin och bra lördag.

  4. Christel skriver:

    Ja det ser verkligen varmt ut. Snygga skor ..vad blev det i din påse? Ha en fin lördag Kram

  5. Marie skriver:

    Nu är vi här. När hann vi ses?

  6. Biggeros skriver:

    Vi har det även varmt upp till öronen på denna sida av Spanien. Man blir helt slut i solen. Tur det finns skugga och AC🤗Ska man göra en kraftansträngning så är man totalt svettig. Vi har en dusch i trädgården som vi duschar av oss ibland. Det finns även en pool på området som vi försöker pricka i rätt tid när alla barnen inte är där🤗🤗Kram

    • Ami skriver:

      Ja, nu är det verkligen hett här nere! Så skugga och en dusch lite nu och då piggar upp!
      Härligt att ni har poolen att svalka er i!
      Kram

  7. Fia skriver:

    Strongt att gå till fredagsmarknaden i hettan! Skor och oliver, bra utdelning, för att inte tala om hårklämman! Ingen sport att gå därifrån därifrån tomhänt, men utan fredagsvin får man inte bli!

  8. torrebloggen skriver:

    Ja det är hög luftfuktighet här nere nu, ca 80-90%, så det är inte undra på att svetten rinner.
    Fina skor Susan hittade.
    Trevlig helg!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, nu är det riktigt varmt och svettigt!
      Visst var skorna fina….och de verkade jättesköna också!
      Kram och tack detsamma!

  9. Ditte skriver:

    Fint att ni hittade hovleverantören i skor. Och snygga skor blev det. Men fanns det inga till dig…
    Tänkte på er i fredags under resan hit upp till Höga kusten. I allaf all lite, när jag hann med.
    Saknar inte direkt hettan men saknar er.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag hade för mig att du såg hennes skoleverantör sist vi var där…..men tyvärr har jag ju inget vidare lokalsinne. Men tillslut så….
      Bra att du hann tänka lite på oss, det kände vi! Och du är saknad här nere!
      Stor kram!

  10. Sussi skriver:

    Bra att ni hittade på skorna till slut så ni kunde påbörja den varma promenaden hem igen. Vi har haft rät så ok väder solmässigt men den riktiga sommarvärmen har inte riktigt infunnit sig än. Hoppas på att den kommer nu när jag börjar min semester 🙂 Kram

    • Ami skriver:

      Ja, hon fick med sig ett par jättesnygga skor hem! Men visst var det varmt…..
      Hoppas att ni också får riktigt fint nu när din semester börjar!
      Kram

  11. Janne skriver:

    Oliver är min mumsfavorit. Kan köpa en hel burk och sätta i mig. Färska måste ju vara ännu godare. 🙂

Kommentera

