Jag är barnsligt….

….förtjust i pälsdjur och kan bara inte låta bli dem! Inte ens vår spanska grannfrus hund, trots att hon kissar på mig varje gång hon får syn på mig….hunden alltså!

Likadant är det med Max och Fridas Simba när han är hos oss….Nej, han kissar inte, men jag tycker om att gosa med honom.

Fast han är lite egen av sig och tycker bäst om Max som sitt sällskap.

Men jag kan ju ändå inte låta honom vara! Och när han tröttnar på mig brukar han tassa bort till garderoben och puffa lite på dörren för att få någon att öppna den.

Där inne har han nämligen hittat en skokartong som passar utmärkt som fristad 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Jag är barnsligt….

  1. Gunnel Moberg skriver:

    Haha! Det är väl inte dig han gömmer sig för? Kram

  2. Lena skriver:

    Instämmer helt och hållet det där goa med pälsdjur, men känner igen samma beteende på våran Nisse katt, det är han som bestämmer hur mycket gos det får bli.😻ingen knäkatt där inte.
    Ha det bra / kramar

    • Ami skriver:

      Ja, visst är de goa 🙂 Så svårt att låta bli att gosa med dem!
      Så er Nisse är likadan 🙂
      Kram och tack detsamma!
      Ps. Undrar hur Batman har det??

  3. Ditte skriver:

    Vad gäller katter bestämmer de ju själva när, var och hur saker och ting ska vara. Inte direkt lätta att dressera men å andra sidan är de ju inte hundar…
    Simba är klok och talar om vad han vill och visst ser det skönt ut där i kartongen.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja, katter vill ju helst själv bestämma hur det ska vara! Och att trycka ner sig i skokartongen verkar han gilla 🙂
      Stor kram

  4. Geddfish skriver:

    Man bor ju hos katten 😉 Katter är självständiga. Jag är och förblir en stor kattälskare, så är det bara.
    Kram!

  5. Christel skriver:

    Haha ..stackars Simba. Du ska va glad att inte S ville gå in och lägga sig i lådan. Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Sallie hade inte fått en chans att lägga sig där….jag hade hämtat henne hela tiden! Åh, vad jag saknar henne 💕
      Kram

  6. åsa i åsele skriver:

    Vår Lilla Fru Katt är oxå en självständig egocentrisk kisse, hon bestämmer och det ska vara på hennes villkor 🙂 Tänkte på häromdagen då jag inte fixade mat nog snabbt… hon vässade klorna på mitt ben å gick en bit ifrån mig, då jag inte kom tillräckligt fort började hon om proceduren tills jag gick efter 🙂
    The dogs är mycket lättare att göra nöjda 😀
    kram

    • Ami skriver:

      Haha! Jag kan se er fru katt framför mig hur hon vässade klorna på ditt ben 😃 Ja, de bestämmer helt och hållet över sitt liv. Så visst är hundarna lättare att handskas med 😄
      Kram

  7. Janne skriver:

    Vi är lika barnsligt förtjusta vi. Svårt att låt bli dem men jag tror att de gillar det. Norpan ser nästan lite sur ut om jag går förbi henne utan att gosa lite. 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, men visst är det svårt att låta bli dem. De är ju så gosiga 😄 Och jag tror också att Norpan blir lite sur om ni inte bryr er om henne!

  8. ogamotoga skriver:

    Katter är ”skumma” djur. 😆

  9. Ama de casa skriver:

    Åh! Fina Simba! Men jag tror han samarbetar med Patrik? Den där kartongen kunde du ju ha fyllt med skor… 😉
    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Åh, den lille filuren! Det har jag inte tänkt på att han kanske sammarbetar med Patrik…..måste nog ha ett öga på honom 😉
      Kram och gokväll!

  10. Ylva skriver:

    Åh, katter är så roliga när de ska ner i små kartonger! Så söt! 🙂

  11. Sussi skriver:

    Det är svårt att motstå söta fluffiga djur. Kram

Kommentera

