Uppfinningsrikedomen tar aldrig slut!

Två män i flygande fart på en vespa!

Och här är en som har valt att kapsla in sig helt i sand.

En huvudlös karl jagar tjejer i Madrid…..okej, nu blev det faktiskt lite mer om Madrid här i bloggen igen!

Och utanför entrén till slottet möttes man av den här krigaren.

Skateboardåkare på en arm.

Jag tyckte först det liknade Karlsson på taket när jag såg honom.

Och den här mannen cyklade omkring med blinkande lampor överallt….passande till reklamskylten i bakgrunden.

Nej, uppfinningsrikedomen tar aldrig slut!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Uppfinningsrikedomen tar aldrig slut!

  1. friochlycklig skriver:

    Den där skateboardåkaren förvånade jag mig över när vi var i Madrid. Vilken arbetsställning! 🙃

  2. mamma c skriver:

    Alla riktigt påhittiga personer 😀

  3. Ditte skriver:

    Uppfinningsrikedomen är stor och även om vi är kreativa så lugger vi nog i lä här.
    Kram och trevlig onsdag.

  4. ja dem är helt fantastiska, Jag fattar inte hur de gör 🙂 Kram

    • Ami skriver:

      Otroligt att bara komma på det! Vi har smygtittat när några av de i Torrevieja har bytt om. De har en sorts ställning som de vilar på….men visst ser det bra ut!
      Kram

  5. åsa i åsele skriver:

    Otroligt kreativa 🙂 kram

  6. Biggeros skriver:

    Min man påstår hur dessa levande statyer får till att hänga i luften…
    Han kanske ska extraknäck i Madrid. De har verkligen bra fantasi. Gillar den sista statyn som är i ”glow”

    • Ami skriver:

      Ja, de har en sorts ställning som de vilar på under kläderna. Kanske din man skulle extra knäcka som staty 😀 De har verkligen fantasi 😀

  7. Stina skriver:

    Wow! Hur pallar dom?!

  8. Gunnel Moberg skriver:

    Att stå eller sitta som staty verkar inte vara det enklaste jobbet. Kram

  9. Janne skriver:

    Viken konst! Ligger mycket arbete bakom detta. Bara att komma på det.

  10. Jeanette skriver:

    Wow…det var lite nya som man inte sett tidigare. Glad att jag inte behöver försörja mig som skataren;)

    • Ami skriver:

      Vi hade inte heller sett alla varianterna tidigare.
      Så lite roligt är det när man ser något nytt.
      Nja inget för mej heller jag tittar hellre haha.

Kommentera

