Ett par dagar….

….har vi sluppit regnet och faktiskt haft ganska soligt här i Helsingborg. Men rätt som det är kommer det stora gråa moln på himlen. Så det har ju inte direkt varit något sommarväder de här veckorna när vi har varit hemma i Sverige. Och det är svårt att planera för utomhusaktiviteter när man hela tiden måste kolla hur vädret ska bli….och enligt väderappen ska regnet komma tillbaks idag!

Men vi har ju som ni vet haft annat att glädja oss åt.

Farmors älskade prinsessa såklart! Hon är ju självklart nummer ETT. Och idag blir hon tre veckor

Mina föräldrar från Borås har varit nere på besök. Och de hade även med sig min farmor. Och fem generationer måste absolut förevigas. Och det gjorde vi hemma hos Max och Frida på deras härliga altan. Och senare på kvällen samlades vi allihop hemma hos oss där vi åt middag tillsammans.

Så roligt när man kan samlas, från de allra yngsta till de äldsta!

Ha en trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Ett par dagar….

  1. Titti skriver:

    Vad fantastiskt med fem generationer! Skönt att ni har fått lite sol 🌞.
    Ha en trevlig dag 🙂
    Kram från oss

  2. mamma c skriver:

    Här nere är det som oftats sol och man slipper att tänka på detta. Härligt när man kan samlas alla sådär.
    Kram

  3. friochlycklig skriver:

    Underbart med 5 generationer! Det har jag aldrig upplevt. Trevligt kan man tydligen ha inomhus också. 👍

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen roligt att få uppleva detta! Och så kul att få med oss alla på bild!
      Fast nu längtar jag ner….. 🙂

  4. Znogge skriver:

    Nej sommaren har inte imponerat men jag misstänker att prinsessan har kompenserat en hel del <3.
    Här regnar det igen…

    Kram

  5. Janne skriver:

    Sött lite knyte du håller i. Häftigt med fem generationer!

    Trevlig lördag!

  6. Anonym skriver:

    När får vi se Farfar hålla i prinsessan??

  7. Fia skriver:

    Härliga familjebilder, så roligt att ni kunde träffas alla! 5 generationer, fantastiskt!
    Vi hade ytterligare en varm och solig dag igår, kan inte klaga på denna sommar i våra trakter, skulle vara torkan då….och nån liten prinsessa har vi ju inte, men en liten ettårig prins minsann! Hoppas att era resterande dagar i Sverige blir varma och fina!

    • Ami skriver:

      Ja, det var verkligen roligt att vi kunde träffas allihop!
      Härligt att ni har så fint väder. Vi verkar ha haft sämst i den här delen av landet….men snart får jag väl värme så jag blir tyst 😀
      Inte fy skam med en liten ettårig prins ❤

  8. Ruth i Virginia skriver:

    Underbart att kunna komma tillsammans fem generationer. Ser jättetrevligt ut
    kring matbordet, Förresten, hur gammal är din farmor?
    Ni kvinns måste ha fått barn, när ni själva var nästan barn. 🙂 Vi är fyra generationer
    här, men den yngsta är bara 2½, så det blir säkerligen ingen 5-generationfamilj. 🙂
    Det är 20 år mellan yngsta och äldsta barnbarnet.
    -Vem är mannen i randiga tröjan?-

    • Ami skriver:

      Ja, det var verkligen roligt att vi kunde samlas allihop! Min farmor är 90 år! Och vi var ganska unga när vi fick barn! Jag var 20 och min mamma var 19 när hon fick mig.
      Mannen i den randiga tröjan är min pappa 🙂

  9. Maggan skriver:

    Den anonyma är jag

  10. åsa i åsele skriver:

    Fem generationer… det var icke dåligt.

    På Js sida har de oxå fem generationer, Js farmor är typ 90 år, men pigg för sin ålder, hon är gift med en 20 år yngre man… hennes man är jämnårig med Js far som är äldst av Js farmors barn.
    Dem har varit gifta i typ 50 år… sedan nån gång på 70talet.

    kram

    • Ami skriver:

      Det var så roligt att kunna föreviga fem generationer!
      Ja, lite konstigt blir det ju när åldersskillnaden är så stor…..
      Kram

  11. Susan skriver:

    Hola! Fem generationer! Wow! Här har vi ”bara” fyra. Har ju min mormor i livet fortfarande (94 vårar) men tror inte att sonen har några barnplaner än. J är uppe i Dalarna och har cyklat Cykelvasan på 9 mil över ”stock och sten” idag. Tog sig runt på 03.55! 😀 Själv har jag fikat med en ”kändis” i Sumpan.

    Kram! ❤️

    • Ami skriver:

      Inte illa med fyra generationer heller!
      Haha! Man vet aldrig med de där barnen 😉
      Bra jobbat av Jörgen…..han är duktig!
      Roligt att du och P fikade 🙂
      Kram ❤

  12. Ditte skriver:

    Så härligt med lilla ”prinsessan” som lyser upp er tillvaro för sommaren i södra Sverige verkar ha haft mycket regn.
    Härligt att ses och extra fint med fem generationer.
    Stor kram!

Kommentera

